Hallo allemaal,
Ik heb vorige week mijn eerste auto gekocht, een Renault Clio 1.4 RN uit 2000.
Gisteren heb ik mijn rijbewijs opgehaald en in de auto gereden. Hij rijdt super!
Nu werkt één sleutel al direct niet meer, daarmee bedoel ik, hij kan wel de deuren open en dicht maken maar niet meer starten. Het dashboardlampje blijft snel knipperen, dus de startblokkering gaat er niet af.
Ik heb al met een tooltje en de sleutelcode, de 4-cijferige code opgevraagd en deze weet ik nu dus ook al. Er staat op verschillende websites dat je deze code moet invoeren met het vergrendelingsknopje in de auto. maar wanneer ik deze ingedrukt hou gebeurd en er niks, het lampje blijft snel knipperen. De sleutel staat dan op contact. De andere sleutel werkt wel gewoon prima.
Wie o wie kan mij helpen met dit probleem?
Nieuw & direct een start probleem
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Nieuw & direct een start probleem
Heb er net weer eens 'n nieuw batterijtje in gedaan maar dit werkt helaas niet.
Zoals ik al zei, de deuren gaan wel gewoon open met de afstandbediening.
Zoals ik al zei, de deuren gaan wel gewoon open met de afstandbediening.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn reserve sleutel, in mijn geval had ik 2 opties volgens de Renault dealer.
1 De sleutel moet op nieuw gesynchroniseerd worden. ( kosten á 50 eu ex. btw. )
2 De sleutel is kapot en je moet een nieuwe bestellen ( kosten á 180eu ex. btw. ).
Ik ben zelf even rond gaan bellen bij sleutelmakers bij mij in de buurt die autosleutels konden namaken. Toen ben ik uitgekomen bij Kalkhoven in Gouda. Daar zeiden ze dat ze de chip in mijn sleutel opnieuw konden programmeren als deze niet defect was of dat ze er een nieuwe chip in konden zetten voor en deze dan zouden programmeren. Het bleek dat chip in mijn sleutel defect was en dat er een nieuwe chip in moest, de kosten hier van waren 50€.
Ik verwacht dat jij het zelfde probleem hebt dus adviseer je de gouden gids er bij te pakken en even rond te bellen
1 De sleutel moet op nieuw gesynchroniseerd worden. ( kosten á 50 eu ex. btw. )
2 De sleutel is kapot en je moet een nieuwe bestellen ( kosten á 180eu ex. btw. ).
Ik ben zelf even rond gaan bellen bij sleutelmakers bij mij in de buurt die autosleutels konden namaken. Toen ben ik uitgekomen bij Kalkhoven in Gouda. Daar zeiden ze dat ze de chip in mijn sleutel opnieuw konden programmeren als deze niet defect was of dat ze er een nieuwe chip in konden zetten voor en deze dan zouden programmeren. Het bleek dat chip in mijn sleutel defect was en dat er een nieuwe chip in moest, de kosten hier van waren 50€.
Ik verwacht dat jij het zelfde probleem hebt dus adviseer je de gouden gids er bij te pakken en even rond te bellen

Bedankt voor de reactie.
Ik de auto bij een autohandelaar gekocht. Wij gaan volgende week samen naar de dealer. Bij de garage zeiden ze dat de sleutel opnieuw ingelzen moest worden en dat dit dus alleen bij de Renaultdealer kan. Maar omdat ik van te voren al veel opgezocht had, was ik dus zelf aan het proberen geslagen. Maar volgende week gaan we sowieso naar de dealer, en als het goed is wordt dit gewoon vergoed door de garage.
Ik dacht dus, als ik zelf kan is dat natuurlijk makkelijker!
Als we er niet uitkomen kan ik dat nog altijd proberen, van die sleutelboer!
Ik de auto bij een autohandelaar gekocht. Wij gaan volgende week samen naar de dealer. Bij de garage zeiden ze dat de sleutel opnieuw ingelzen moest worden en dat dit dus alleen bij de Renaultdealer kan. Maar omdat ik van te voren al veel opgezocht had, was ik dus zelf aan het proberen geslagen. Maar volgende week gaan we sowieso naar de dealer, en als het goed is wordt dit gewoon vergoed door de garage.
Ik dacht dus, als ik zelf kan is dat natuurlijk makkelijker!
Als we er niet uitkomen kan ik dat nog altijd proberen, van die sleutelboer!
Om je noodcode in te voeren moet je je CV knop ingedrukt houden. Dan gaat hij snel knipperen. Nou moet je de knippers tellen.
Is je code bijv: 4532
4x laten knipperen. Knop los laten. En weer vast en 5x laten knipperen etc. etc.
De noodcode is alleen tijdelijk als je auto stopt / afsluit moet je de volgende keer weer opnieuw invoeren!
Is je code bijv: 4532
4x laten knipperen. Knop los laten. En weer vast en 5x laten knipperen etc. etc.
De noodcode is alleen tijdelijk als je auto stopt / afsluit moet je de volgende keer weer opnieuw invoeren!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Ah, ok. Dus ik kan op deze manier niet mijn sleutel werkend krijgen...
Zijn er verder nog mogelijkheden om deze sleutel aan de praat te krijgen, of wordt dit toch een gevalletje terug naar de dealer?
Zijn er verder nog mogelijkheden om deze sleutel aan de praat te krijgen, of wordt dit toch een gevalletje terug naar de dealer?
Gevalletje dealer of sleutelboer die autosleutels met een transponder kan na maken(wat waarschijnlijk goedkoper is)