Hallo, Ik heb een probleem met een zekering die er steeds uiklapt.
Het gaat om: stadslicht, dashboardverlichting, achterlicht en kentekenverlichting.
Hij maakt sluiting,weet alleen niet waar.
zekering
Re: zekering
Is dit opeens gekomen? of toevallig iets aan de auto verandert vlak hiervoor?
1 van de 1000 mogenlijkheden zou kunnen zijn (mits jij een trekhaak onder de auto hebt) dat je stekkerdoos van je trekhaak vol water staat , ( word namenlijk nog wel eens vergeten om gaatjes in de stekkerdoos te maken, zodat het water er fatsoenlijk uit kan) .
1 van de 1000 mogenlijkheden zou kunnen zijn (mits jij een trekhaak onder de auto hebt) dat je stekkerdoos van je trekhaak vol water staat , ( word namenlijk nog wel eens vergeten om gaatjes in de stekkerdoos te maken, zodat het water er fatsoenlijk uit kan) .
Renaultmonteur
Oke bedankt,
Ik heb inderdaad een trekhaak, en zal even kijken of de stekkerdoos droog is.
Wel heb ik de stekker bij het achtelicht losgehaald die naar de trekhaak ging.
Maar er gingen nog een aantal draden langs het achterlicht naar de trekhaak.
Ik heb inderdaad een trekhaak, en zal even kijken of de stekkerdoos droog is.
Wel heb ik de stekker bij het achtelicht losgehaald die naar de trekhaak ging.
Maar er gingen nog een aantal draden langs het achterlicht naar de trekhaak.
Hoi,
Ik heb ook het bovengenoemde probleem, maar ik heb geen trekhaak waar water in kan blijven staan. Ik heb er al eens een zwaardere zekering ingezet en de garage heeft laatst wat corrosie van het stekkertje van mijn achterlicht gehaald, maar vorige week klapte de zekering er weer uit. Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn?
Ik heb ook het bovengenoemde probleem, maar ik heb geen trekhaak waar water in kan blijven staan. Ik heb er al eens een zwaardere zekering ingezet en de garage heeft laatst wat corrosie van het stekkertje van mijn achterlicht gehaald, maar vorige week klapte de zekering er weer uit. Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn?
Ga er in ieder geval weer de juiste zekering in zetten. Een zwaardere betekend dat bij sluiting het langer duurt voordat die doorbrandt. Is er weer sluiting kan de bedrading heet worden en heb je kans op brand.
En dan je vraag. Het kan dus komen door een probleem met stadslicht, dashboardverlichting, achterlicht en kentekenverlichting.
Dashboardverlichting is het vrijwel zeker niet. Die kans is erg klein. Blijft dus de rest over. Meeste kans heb je met sluiting in een stekker of de fitting van een lampje. Maar het kan ook zijn dat de draden in de kabelboom over een scherp stukje van de carrosserie schaven. Dan is het erg lastig om de oorzaak te vinden.
En dan je vraag. Het kan dus komen door een probleem met stadslicht, dashboardverlichting, achterlicht en kentekenverlichting.
Dashboardverlichting is het vrijwel zeker niet. Die kans is erg klein. Blijft dus de rest over. Meeste kans heb je met sluiting in een stekker of de fitting van een lampje. Maar het kan ook zijn dat de draden in de kabelboom over een scherp stukje van de carrosserie schaven. Dan is het erg lastig om de oorzaak te vinden.
Arjan, dank voor je reactie. Ik zal er een juiste zekering inzetten. Voor wat betreft de storing ga ik wel even zoeken. Ik hoop dat het niet ergens in de kabelboom zit