Ik zou graag een Audio install doen in m'n Clio..
Ik zou beginnen met gewoon de speakers te vervangen in de panelen.. Dus ik had gedacht aan een composetje vooraan en 2 losse speakers achteraan, aangesloten op de radio. Dan ook nog 2 ovalen in de hoedenplank, aangesloten op een versterker.
Ik zou graag overal hetzelfde merk hebben, dus ook met uitzicht op wat er in de koffer gaat belanden.
Nu ben ik sterk aan het twijfelen tussen een paar merken, misschien iemand die ervaring heeft met bepaalde merken ?
Ikzelf zit te denken aan MAC Audio of Rockford Fosgate..
Tips zijn ook altijd welkom..
Welk merk ?
- Elektronized
- forum member
- Contacteer:
Welk merk ?
- 2004 Renault Clio 2, Phase 3 - 1.6 16v - Dynamique
Re: Welk merk ?
Welk merk het beste bij je past is heel erg persoonlijk. Elk merk heeft een eigen klank. En natuurlijk ook prijs. Als je iets wat voor jou goed is, kan ik maar een tip geven. Ga naar een car audio zaak en ga luisteren naar wat JIJ het prettigst vind klinken.
Mac audio is een merk dat goed betaalbaar is, en rockford fosgate heeft naast de instapseries ook high end series. De instap en de high end kun je niet met elkaar vergelijken. En dat is tussen merken nog veel moeilijker.
Mac audio is een merk dat goed betaalbaar is, en rockford fosgate heeft naast de instapseries ook high end series. De instap en de high end kun je niet met elkaar vergelijken. En dat is tussen merken nog veel moeilijker.
tussen "Mac-Audio" en "RF" zit mijns inziens toch wel heel veel verschil.
maar ga inderdaad gewoon eens luisteren naar verschillende speakers bij de Audio-dealer.......
en waarom alles van een merk kopen ???
gewoonweg eens lekker gaan zoeken en niet overhaast kopen kan vaak veel ergernis besparen.
en bij de meeste merken zijn de instap-series vaak goed te betalen.
en als ik jou was zou ik i.p.v. die ovaaltjes mooi je hoedenplank heel laten en een leuk subje plaatsen.
dat i.c.m. een 4-kanaals versterker waarop het voorset en de woofer zijn aangesloten ...........
en dan je achter-speakers gewoon vanaf de radio.
maar ga inderdaad gewoon eens luisteren naar verschillende speakers bij de Audio-dealer.......
en waarom alles van een merk kopen ???
gewoonweg eens lekker gaan zoeken en niet overhaast kopen kan vaak veel ergernis besparen.

en bij de meeste merken zijn de instap-series vaak goed te betalen.
en als ik jou was zou ik i.p.v. die ovaaltjes mooi je hoedenplank heel laten en een leuk subje plaatsen.
dat i.c.m. een 4-kanaals versterker waarop het voorset en de woofer zijn aangesloten ...........

en dan je achter-speakers gewoon vanaf de radio.

- Elektronized
- forum member
- Contacteer:
Het is MTX Audio geworden.
Eigenlijk stond alleen maar MAC Audio in de demokasten, speelden erg zuiver en erg goed..
Maar z'n demowagen stond er ook.
Een Volvo V70 2.0 TDI volgepompt met Massive Audio, en z'n gewone daily met MTX..
Die demowagen gaat hard zeg.. Al 4 trofeeën gewonnen met z'n audio.
En in z'n daily klonken de MTX speakertjes beter dan die van MAC in de demokast.
Waarom alles van 1 merk ? Het is niet zp mooi als je een sub van MTX neemt, een andere sub van Fusion, een versterker van Magnat, een andere versterker van Kenwood, een condensator van Rockford Fosgate, ovalen speakertjes van Kicker..
Alles hetzelfde oogt veeeel mooier.
Bedoeling is ook om een mooie, strakke inbouw te hebben, dus geen sub die bij elke bocht heen en weer slingert..
Ovaaltjes komen niet in hoedenplank, maar in de "zijpanelen" in de kofferruimte
Composet zal op de radio worden aangesloten, en op termijn de achterste speakers op een kleine versterker apart.
Ovaaltjes en sub dan op een andere versterker.

Eigenlijk stond alleen maar MAC Audio in de demokasten, speelden erg zuiver en erg goed..
Maar z'n demowagen stond er ook.

Een Volvo V70 2.0 TDI volgepompt met Massive Audio, en z'n gewone daily met MTX..
Die demowagen gaat hard zeg.. Al 4 trofeeën gewonnen met z'n audio.
En in z'n daily klonken de MTX speakertjes beter dan die van MAC in de demokast.
Waarom alles van 1 merk ? Het is niet zp mooi als je een sub van MTX neemt, een andere sub van Fusion, een versterker van Magnat, een andere versterker van Kenwood, een condensator van Rockford Fosgate, ovalen speakertjes van Kicker..
Alles hetzelfde oogt veeeel mooier.

Bedoeling is ook om een mooie, strakke inbouw te hebben, dus geen sub die bij elke bocht heen en weer slingert..
Ovaaltjes komen niet in hoedenplank, maar in de "zijpanelen" in de kofferruimte

Composet zal op de radio worden aangesloten, en op termijn de achterste speakers op een kleine versterker apart.

Ovaaltjes en sub dan op een andere versterker.
- 2004 Renault Clio 2, Phase 3 - 1.6 16v - Dynamique
Mooi om te horen dat je iets gevonden hebt wat goed past bij wat je wilt etc.
Maar als ik lees hoe je alles aan wilt sluiten dan heb je straks al het versterkte geluid van achteren. En daar zit je niet. Het prettigst is om daar waar jij zit goed geluid te hebben. Dus voor in. Een compo set vraagt vaak toch meer vermogen dan wat je radio kan leveren, het is dus aan te raden die te versterken. En je ovaaltjes via de radio te laten lopen. zodat als je rijd en de muziek aan hebt er een balans is en niet al het geluid van achteren komt.
Maar als ik lees hoe je alles aan wilt sluiten dan heb je straks al het versterkte geluid van achteren. En daar zit je niet. Het prettigst is om daar waar jij zit goed geluid te hebben. Dus voor in. Een compo set vraagt vaak toch meer vermogen dan wat je radio kan leveren, het is dus aan te raden die te versterken. En je ovaaltjes via de radio te laten lopen. zodat als je rijd en de muziek aan hebt er een balans is en niet al het geluid van achteren komt.
Helemaal mee eens klinkt echt niet mooi als je achter versterkt dan krijg je een raar geluid als of er iemand achter jou auto staat met de radio hard aanjorna1.2rn schreef:Mooi om te horen dat je iets gevonden hebt wat goed past bij wat je wilt etc.
Grtss marcel