Deuren op slot.

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
dion
forum starter
Contacteer:

Deuren op slot.

Bericht door dion »

Hoi ,
ten eerste allemaal een gelukkig nieuwjaar!!!! :thumbsup: :thumbsup:

En dan even een vraagje als ik mijn auto niet op slot maak zou hij dan naar een tijdje niet eigenlijk automatisch op slot moeten gaan?? Als ik hem nu namelijk niet afsluit is hij 2 uur daarna nog open.

gr dion
Remco_Rs
beginner
Contacteer:

Re: Deuren op slot.

Bericht door Remco_Rs »

Dit is een instelling van de auto, vaak niet ingeschakelt . Met de bedoeling dat als jij binnen 1 minuut de auto zelf niet sluit . Dat hij automatisch opslot gaat. Kan zijn dat dit in het instructie boekje staat.

Maar het kan ook wel eens zijn ( weet het eff niet 100% zeker) sleutel in het contact , dan de sleutel op contact zetten ( dus niet starten) dan de deurvergrendel knop ingedrukt houden een aantal seconden , totdat de auto opslot gaat en weer van het slot gaan . Als het goed is hoor je dan 2 piepjes en is het Geactiveerd.
Renaultmonteur
tinuske
forum starter
Contacteer:

Bericht door tinuske »

goedemiddag, dit werkt toch alleen als je de auto van het slot haalt ( met afstandbediening) maar de deuren niet opent?
dan springt hij automatisch weer op slot na ongeveer 1 minuut.
http://tinuske3.werkaandemuur.nl
clio4 dci90 flamme rouge estate
roylee
forum member
Contacteer:

Bericht door roylee »

wat tinuske zegt klopt, als je hem ontgrendeld met de afstandsbediening maar niet binnen 1 á 2 minuten de deur opent gaat hij weer dicht. dat is voor zover ik weet de enige automatische afsluiting samen met de automatische deurvergrendeling als je boven de 20km/h komt.
Afbeelding
Kortman

Bericht door Kortman »

Remco_Rs schreef:Dit is een instelling van de auto, vaak niet ingeschakelt . Met de bedoeling dat als jij binnen 1 minuut de auto zelf niet sluit . Dat hij automatisch opslot gaat. Kan zijn dat dit in het instructie boekje staat.

Maar het kan ook wel eens zijn ( weet het eff niet 100% zeker) sleutel in het contact , dan de sleutel op contact zetten ( dus niet starten) dan de deurvergrendel knop ingedrukt houden een aantal seconden , totdat de auto opslot gaat en weer van het slot gaan . Als het goed is hoor je dan 2 piepjes en is het Geactiveerd.

Staat goed beschreven in je auto boekje, is inderdaad de knop voor centrale deurvergrendeling inhouden alleen wel iets meer dan een paar seconden ;).

Ik kan niemand dit toewensen, ben namelijk op vakantie een man tegengekomen die altijd moest uitkijken dat hij zijn sleutel niet in de auto liet liggen.. de auto ging namelijk ALTIJD na een minuut op slot. Lijkt mij niet te doen.
dion
forum starter
Contacteer:

Bericht door dion »

ok dankje wel voor jullie reacties

gr dion
roylee
forum member
Contacteer:

Bericht door roylee »

Mijn vaders touran deed dat toen ook ja. Een bepaald type scenic heeft t ook. Heel vervelend om elke keer weer de reserve sleutel te pakken :p .
Afbeelding
Elektronized
forum member
Contacteer:

Bericht door Elektronized »

Zeker als die reserve sleutel thuis ligt en jij op bv het werk bent.. :smash:
- 2004 Renault Clio 2, Phase 3 - 1.6 16v - Dynamique
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Vooral Renaults met Handsfree kaarten hebben daar last van :thumbsdown:
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Ik heb op de Scénic ook hands-free. Zolang de kaart in de auto ligt gaat die niet automatisch op slot. Dat doet 'ie alleen als de kaart er uit is :thumbsup:
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Wees blij. Hebben er al is een paar gehad die de auto in de werkplaats gooien met de kaart er in en springt daarna op slot. Hele werkplaats meteen geblokkeerd....
derk en kea
beginner
Contacteer:

Bericht door derk en kea »

Hallo allemaal
Had dit ook bij mijn vorige auto, een Megane. Als je nadat je de deuren op slot had gedaan met de ab en ze per ongeluk weer los deed, gingen ze na een bepaalde tijd automatisch weer op slot. Dit was in het begin niet zo, maar moest even opnieuw geprogrammeerd worden. Of dit bij een Clio ook kan weet ik niet, er wordt in het instructieboekje niet over gesproken.
Moet maandag naar de dealer, nadat een week na aankoop mijn linker mistachterlicht er spontaan uitgevallen was, lag vanmorgen de andere kant er uit :( . Auto de hele week niet gebruikt want ziek, geen gelukkige constructie met zo'n kunststof lipje, maar dit terzijde. Zal in ieder geval even vragen of de genoemde optie te programmeren is. Kom er op terug volgende week.
roylee
forum member
Contacteer:

Bericht door roylee »

@ arjan. dan waren ze er bij renault sneller op de hoogte van dan bij Volkswagen (schelden in de kerk :lipssealed: , of eigenlijk ook weer niet.... tsssssssssss vw is geen competitie voor renault)
Afbeelding
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

derk en kea schreef:Had dit ook bij mijn vorige auto, een Megane. Als je nadat je de deuren op slot had gedaan met de ab en ze per ongeluk weer los deed, gingen ze na een bepaalde tijd automatisch weer op slot.
Dit is standaard. Als jij je deuren in de tussen tijd niet opent springen ze na 30 a 60 seconden +/- weer automatisch dicht!
derk en kea
beginner
Contacteer:

Bericht door derk en kea »

derk en kea schreef:Hallo allemaal
Had dit ook bij mijn vorige auto, een Megane. Als je nadat je de deuren op slot had gedaan met de ab en ze per ongeluk weer los deed, gingen ze na een bepaalde tijd automatisch weer op slot. Dit was in het begin niet zo, maar moest even opnieuw geprogrammeerd worden. Of dit bij een Clio ook kan weet ik niet, er wordt in het instructieboekje niet over gesproken.
Moet maandag naar de dealer, nadat een week na aankoop mijn linker mistachterlicht er spontaan uitgevallen was, lag vanmorgen de andere kant er uit :( . Auto de hele week niet gebruikt want ziek, geen gelukkige constructie met zo'n kunststof lipje, maar dit terzijde. Zal in ieder geval even vragen of de genoemde optie te programmeren is. Kom er op terug volgende week.
Helaas geen antwoord, was niet bekend bij degene die ik sprak.

Heb het vandaag getest, deur met ab op slot, daarna weer van slot en geen deuren geopend. Na een bepaalde tijd gaan ze vanzelf weer op slot.

In het boekje wordt bij mijn weten niet gesproken over automatisch op slot gaan nadat je uitgestapt bent, wel als je sneller gaat dan 6km per uur. Dit is inderdaad in te stellen met de knop op het dashboard van je CV, ik dacht een seconde of 5 indrukken om in of uit te schakelen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”