Stadslicht probleem

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Petare
forum member
Contacteer:

Stadslicht probleem

Bericht door Petare »

Goedenavond heren(&dames)!

Ik heb een nogal raar probleem met de stadslichten in de koplampen van m'n Clio ph1. Hier hebben een hele tijd zelfbouw LED lichten ingezeten, maar aangezien deze auto is ingeruild en ik deze lampen overwil zetten in een ph2 met origineel xenon (kleurverschil/waarop de huidige clio is ingeruild) had ik bedacht er weer normale lampjes in te zetten.
Nu is het probleem als volgt; deze lampjes branden niet in de clio (ph1). Ze doen het daarintegen wel weer in de vw golf station (2007) van m'n ouders, dus kapot zijn ze niet gok ik. Als ik dan de LED lampen weer terug zet doen deze het ook gewoon. Had zelf al bedacht dat de normale lampjes geen contact meer zouden maken omdat het voetje van de LED breder is geweest en had de lipjes in de houder dus teruggebogen dat ze elkaar raakten en ik het normale lampje er tussen moest "drukken".

Heeft 1 van jullie misschien een idee waar ik ook nog is naar kan kijken en het misschien wel is?

mvg
Petare
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
roylee
forum member
Contacteer:

Re: Stadslicht probleem

Bericht door roylee »

LED's zijn polariteit gevoelig. Het licht er dus aan hoe je hem erin steekt. :thumbsup:

edit: ik lees nu net dat t om je gloeilampjes gaat.
Misschien even de draadjes die uit het lampje komen recht buigen over de platte zijde van het lampje.
Afbeelding
Petare
forum member
Contacteer:

Bericht door Petare »

Dat verhaal ken ik. Maar ik ga hier van LED verlichting terug naar het normale gloeilampje. En het "normale" lampje doet het niet in me eigen auto maar wel in een andere auto! Terwijl de LED(die ik dus vervang door een normaal gloeilampje) het er nog wel in doet... :smash:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Led verbruik ook veel minder strom. Het kan zijn dat er in de bedrading een weerstand zit voor de LED's.
Die eruit dan werken de gloeilampen weer??
Petare
forum member
Contacteer:

Bericht door Petare »

Bedankt voor het brainstormen, maar helaas zat er geen gouden tip bij! Er zaten geen weerstanden in voor zover weet.
Ik heb de LED's maar gewoon laten zitten, vond het wel best zo, had er niet zo'n zin in om nog uren te gaan zoeken als de auto een paar dagen later weg is.

Deze clio II is inmiddels ingeruild voor een nieuwere clio II waarvan ik straks maar even een projecttopic ga aanmaken! :sunny: :driving:

:thanks:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”