Motor slaat niet aan

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Sen

Motor slaat niet aan

Bericht door Sen »

Hey iedereen,

Ik ben Sen, 25 jaar en heb sinds paar weken een Clio II 1.4 RT van 1998 gekocht.
(eerste fase van de Clio 2, met de antenne vooraan op het dak)
Na een week zonder problemen rond te rijden, begeeft hij het ineens. (Is gewoon als 2de hands gekocht, met een 135000 km)
Hij stond ondergronds geparkeerd in een garage, en weigert plots om te starten. Terwijl hij al de andere dagen perfect rond bolde!

Omdat ik toen nog niets wist van startonderbreking enz.
Had ik de batterij nagekeken, maar die is dus splinter nieuw. Dan maar duwen, neen in gang lopen lukte dus ook niet.
ook zijn de bougies allemaal nieuw en was het oliepijl goed.

Beginnen te zoeken op het internet naar wat het zou kunnen zijn en zo ben ik hier uitgekomen.
Ik heb hier al aardig wat info kunnen opnemen, maar te vergeefs het baat niet.

Ik weet niet of het nu iets te maken heeft met die startonderbreking of de sleutel.
De sleutel heb ik opengehad en die "lijkt" nog helemaal in orde. Batterijen zijn nog vol en ik zie ook het rode lampje oplichten.
Ook zie ik het lampje als ik de camera op mijn gsm gebruik.
Deze opent wel niet de deuren... Dat moet steeds manueel. Maar de knop van de centrale vergrendeling in de wagen zelf, werkt wel!
Nu weet ik zelf wel niet waar de ontvanger zit? heb wel zo', zwart plastieken ding bij mijn achteruitkijkspiegel. Misschien zit daar de ontvanger? Of zit die onder die assenbak?

Maar het startprobleem, als ik dan de sleutel in het contact steek en een kwartslag draai, dan gaat alles wel naar behoren werken: lichten, radio enz. Ook hoor je de startmotor draaien. "Zelfde geluid als er bv. geen benzine in zou zitten, maar wat hier dus wel degelijk het geval is) Wanneer ik aan de sleutel draai gaat het rood knipperende lampje in het dashboard wel uit. Maar vanaf dat ik de sleutel los laat, knippert het terug.

Ik doe toch maar een poging om dit te posten, want blijkbaar zijn er meer mensen met dit probleem geweest?

Groeten, Sen
Lee

Re: Motor slaat niet aan

Bericht door Lee »

De ontvanger zit onder je lampje in je auto en de start onderbreker zit enkel in je sleutel. :wink:
Sen

Bericht door Sen »

Lee schreef:De ontvanger zit onder je lampje in je auto en de start onderbreker zit enkel in je sleutel. :wink:
Dus het zou dan wel eens kunnen dat het kleine zwarte chip'je in mn sleutel kapot is?
En lampje, bedoel je dan de binnen verlichting of het rode lampje op het dashboard?

Bedankt al voor de reactie!

grts Sen
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Sen schreef:Deze opent wel niet de deuren... Dat moet steeds manueel. Maar de knop van de centrale vergrendeling in de wagen zelf, werkt wel!
Omdat je steeds de deuren met de hand open maakt en niet met de cv gaat hij niet van zijn start onderbreker af. Kans is dat hij zijn code verloren is en dat die opnieuwe ingelezen moet worden. Andere optie is een nieuwe sleutel!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”