Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt.
Ik heb sinds kort een Clio 2 Phase 1 (1.4 benzine, 1999) met 5 deuren en centrale vergrendeling. Fijn wagentje trouwens, maar wel met de bekende Franse kuren. Ik heb zelf al een paar rammeltjes en kwaaltjes weg kunnen werken. Er staan nog 2 dingen op mijn lijstje, dit is er 1 van.
Het portier linksachter gaat nog wel handmatig open en op slot, maar niet meer met de centrale vergrendeling. Bij de andere portieren werkt het prima. Volgens mijn garagist is het motortje kapot.
Ik heb hem dit niet laten vervangen, ik doe dit soort klusjes liever zelf.
Ik heb een paar vragen voor jullie, ervaren clio-sleutelaars.
1) Kan je bij dit model alle motortjes gebruiken (evt. ook van de achterklep?), of moet je per se een motortje voor linksachter hebben?
2) Bij de dealer kost een nieuw motortje € 75,- Wie heeft er een adresje voor goede maar goed betaalbare gebruikte onderdelen? Bij mijn vast sloopadresje hebben ze helaas niks op voorraad.
3) Is de reparatie zelf goed te doen, is er misschien een beschrijving van, en heb je behalve Torx-bitjes nog andere gereedschappen nodig?
Alvast bedankt voor alle reacties.
Motortje Centrale vergrendeling
Re: Motortje Centrale vergrendeling
Van alle deuren + de achterklep zijn de motortjes hetzelfde. En eventueel universeel proberen anders he.
Tsjha gewoon los schroeven en beetje aantrekken want hij zit ook nog geklemt!
Tsjha gewoon los schroeven en beetje aantrekken want hij zit ook nog geklemt!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Bij universele motortjes kan je kiezen tussen 2-aderig en 5-aderig. Welke heeft de clio?
Als ik het goed had 2.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©