Luitjes,
Ik heb problemen met mn claxon, de laatste tijd deed hij het soms wel en soms niet, maar nu helemaal niet meer.
Ik heb de claxon doorgemeten en los aangesloten op de + en - van de accu, dit werkt gewoon.
Toen heb ik de multimeter op de plus kabel die naar de claxon loopt gezet en massa op de accu gepakt, als ik dan op de knop van de claxon druk gebeurd er niets.
Ik heb de knop van mn claxon overigens niet op het stuur maar op het uiteinde van mn linkse pookje, en ben dus bang dat dit knopje niets meer doet. Weten jullie raad?
Groetjes,
Sjoerd
Opgelost: Problemen met Claxon aan stuur
Opgelost: Problemen met Claxon aan stuur
Laatst gewijzigd door sj0ertum op 28 nov 2011 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
Re: Problemen met Claxon aan stuur
Het kan zijn dat de aansluiting van je claxon niet meer naar behoren werkt. Zelf had ik hier ook last van. Stekker bij de claxon had last van oxidatie. Nieuwe stekker erop en de claxon werkte weer. Aansluiting kan namelijk last hebben van opspattend water van het wegdek.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Gr. Mark
Hoop dat je er iets aan hebt.
Gr. Mark
Als goed is zit op je lichtschakelaar ook wat draadjes gesoldeerd ofzo. Deze willen ook nog wel is los laten!!! Moet je even je kappen eraf halen kan je het zo zien volgens mij!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Dankjewel! Dankje een how-to weet ik nu hoe ik die kappen rond mn stuur weg moet krijgen. Dus morgen als ik tijd heb ff proberen 

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Jongens het is opgelost!
Nelis had gelijk, er had een soldeerpuntje losgelaten in het hendeltje, dit was eigenlijk niet meer te solderen zonder dat het weer snel kapot
zou gaan. Heb op de sloop een ander hendeltje gekocht voor 15 euro, deze werkt nog soepeler en strakker dan de oude!
Als iemand belang heeft bij mijn oude knipperlichtschakelaar (links van het stuur). Alleen de toeter werkt niet, maar die zit bij de meeste clio 2's op het stuur. Bij mij dus niet.....
Kan wel eens makkelijk zijn om problemen uit te sluiten als je denkt dat het hem daar in zit
Nelis had gelijk, er had een soldeerpuntje losgelaten in het hendeltje, dit was eigenlijk niet meer te solderen zonder dat het weer snel kapot
zou gaan. Heb op de sloop een ander hendeltje gekocht voor 15 euro, deze werkt nog soepeler en strakker dan de oude!
Als iemand belang heeft bij mijn oude knipperlichtschakelaar (links van het stuur). Alleen de toeter werkt niet, maar die zit bij de meeste clio 2's op het stuur. Bij mij dus niet.....
Kan wel eens makkelijk zijn om problemen uit te sluiten als je denkt dat het hem daar in zit

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010