Ik heb een 1.2 en heb geen enkele moeite mee te komen in het verkeer. Ben er meestal sneller mee dan de gemiddelde medeweggebruiker.
Als je veel snelwegkilometers maakt is een 1.4 misschien wel prettiger.
Zo te zien is de rode een Expression. Ook keurig kwa uitrusting. In 2003 zat daar al meer standaard op dan op de concurenten van Opel en VW.
Waar je op moet letten:
Elke 5 jaar of 120.000 km is de distributieriem aan vervanging toe. Is duur onderhoud dus die heb je binnen twee jaar voor beide Clio's, tenzij dat pas gedaan is. Bij de 1.2 kan je dat misschien bij aanschaf door de garage laten doen als aflever voorwaarde.
Onder de parafan verzameld zich vuil waardoor het water niet weg kan. Via de kachel loopt het dan de auto in en je kachelventilator kan kapot gaan. Is een kwestie van weghalen en afvoerrubbers schoonmaken.
De 1.4 heeft penbobines die willen nog wel eens stuk gaan. De 1.2 heeft een electronisch blok voor de ontsteking met bougiekabels.
Verder, als je een proefrit maakt letten op de standaard zaken.
En het verschil tussen de phase 1 en 2 is inderdaad voornamelijk uiterlijk. Phase 2 is een faselift van de phase 1.
De neus is het opvallenst gewijzigd. De achterlichten zien er iets anders uit en het interieur is (heeft Marcel gelijk in) strakker en mooier afgewerkt.
Maar is op het forum nog wel wat over te vinden:
Nelis schreef:Wat ik weet zijn op zich wel goede blokies

!
Alleen over verdere prestaties durf ik niet te zeggen.
Kwaaltjes:
- Kijk de voorveren goed na.
- De stabilisator stang rubbers.
- Druk de alarm licht schakelaar even in. Willen nog wel is lam zijn.
- Ashoes klemmen nog heel.
- Eventueel abs ringen als die erop zitten.
Mee schiet me even niet te binnen.
En hier staat nog wat:
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =81&t=5074" onclick="window.open(this.href);return false;