Phase 1 of Phase 2 ?

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elektronized
forum member
Berichten: 383
Lid geworden op: 01 nov 2010 18:18
Locatie: Aalst (België)
Contacteer:

Phase 1 of Phase 2 ?

Bericht door Elektronized »

Wegens privé redenen ben ik genoodzaakt m'n Clio 1 Phase 1 te verkopen. :thumbsdown:

Maar omdat ik het hier gezellig vind, een auto nodig heb om naar het werk te gaan,
en toch een beetje verplicht ben een Renault te nemen, ga ik voor de Clio 2 :grin:

Nu ben ik echter aan het twijfelen tussen een Phase 1 en een Phase 2.
Mijn voorkeur gaat naar de Phase 2, omwille van de koplampen :oops:

Maar wat zijn de + en - punten bij beide Phases ?
Is ook een gewone 1.2 motor krachtig genoeg voor deze wagens ?
(ik vind bijna geen 1.4/1.6 model zonder schade/aan geprutst te zijn geweest)

En wat zijn de punten waarop ik moet letten bij aankoop van een Phase 1 of Phase 2 ?

Alvast bedankt voor de medewerking!
- 2004 Renault Clio 2, Phase 3 - 1.6 16v - Dynamique
Gebruikersavatar
Heinzeman
forum starter
Berichten: 190
Lid geworden op: 01 aug 2010 23:49
Contacteer:

Re: Phase 1 of Phase 2 ?

Bericht door Heinzeman »

Krachtig genoeg is een groot woord, 1.2 is eigenlijk nog best een aardige motor vergeleken met wat er tegenwoordig allemaal op de wegen rijdt(0.8 motoren tot 1.1), alleen in mijn opinie is clio toch te veel auto voor een 1.2. Verwacht iedergeval geen wonderen bij stoplichten enzo. Vaak zijn de 1.2tjes ook heel kaal, omdat het gewoon de instap modelletjes waren.

Ik ben zelf groot fan van de clio 2 ph2/3, voornamelijk omdat het interieur gewoon veel moderner is. Ik durf je niet zo gouw voor en nadelen tussen deze 2 modellen te geven, daar zijn anderen op dit forum veel bedrevener in ;).
Huidig:
Renault Megane 1.5 DCI 2012

Vorig:
Renault Laguna 1.9 DCI 2006
Renault Clio 1.4 16v 2004
Mazda 323F 1.5 16v 1996
Gebruikersavatar
Elektronized
forum member
Berichten: 383
Lid geworden op: 01 nov 2010 18:18
Locatie: Aalst (België)
Contacteer:

Re: Phase 1 of Phase 2 ?

Bericht door Elektronized »

Ik heb 2 Cliotjes gevonden die ik wel zou durven kopen,
namelijk deze 1.2 en deze 1.4 Privilege
Hoewel ik die 1.4 nogal aan de dure kant vind. (in vergelijking met de 1.2)
- 2004 Renault Clio 2, Phase 3 - 1.6 16v - Dynamique
ClioMarcel

Re: Phase 1 of Phase 2 ?

Bericht door ClioMarcel »

wel leuke nette auto's ...
alhoewel een Privilegé wel een zeer luxe uitvoering is .., tov de 1.2 in dit geval
leuk km stand ook

en om je vraag te beantwoorden ....

Wat nu beter is ? een ph1 of een ph2 ?

Das gewoon een meningsverschil ...

De ph2 heeft een mooier interieur etc
Een ph1 iets minder mooi ...

maar om es een voorbeeldje te noemen; Een ph1 reageert bijv feller op het gas dan een ph2 dit ivm een mechanisch gaspedaal. Een ph2 heeft een electronsich gaspedaal ....

maar verder ...

ik heb beide versies gehad en bevielen me evengoed hoor
Arjan
Oud-beheerder
Berichten: 5410
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:19
Contacteer:

Re: Phase 1 of Phase 2 ?

Bericht door Arjan »

Ik heb een 1.2 en heb geen enkele moeite mee te komen in het verkeer. Ben er meestal sneller mee dan de gemiddelde medeweggebruiker.
Als je veel snelwegkilometers maakt is een 1.4 misschien wel prettiger.

Zo te zien is de rode een Expression. Ook keurig kwa uitrusting. In 2003 zat daar al meer standaard op dan op de concurenten van Opel en VW.

Waar je op moet letten:
Elke 5 jaar of 120.000 km is de distributieriem aan vervanging toe. Is duur onderhoud dus die heb je binnen twee jaar voor beide Clio's, tenzij dat pas gedaan is. Bij de 1.2 kan je dat misschien bij aanschaf door de garage laten doen als aflever voorwaarde.
Onder de parafan verzameld zich vuil waardoor het water niet weg kan. Via de kachel loopt het dan de auto in en je kachelventilator kan kapot gaan. Is een kwestie van weghalen en afvoerrubbers schoonmaken.
De 1.4 heeft penbobines die willen nog wel eens stuk gaan. De 1.2 heeft een electronisch blok voor de ontsteking met bougiekabels.

Verder, als je een proefrit maakt letten op de standaard zaken.

En het verschil tussen de phase 1 en 2 is inderdaad voornamelijk uiterlijk. Phase 2 is een faselift van de phase 1.
De neus is het opvallenst gewijzigd. De achterlichten zien er iets anders uit en het interieur is (heeft Marcel gelijk in) strakker en mooier afgewerkt.

Maar is op het forum nog wel wat over te vinden:
Nelis schreef:Wat ik weet zijn op zich wel goede blokies :)!

Alleen over verdere prestaties durf ik niet te zeggen.

Kwaaltjes:
- Kijk de voorveren goed na.
- De stabilisator stang rubbers.
- Druk de alarm licht schakelaar even in. Willen nog wel is lam zijn.
- Ashoes klemmen nog heel.
- Eventueel abs ringen als die erop zitten.

Mee schiet me even niet te binnen.
En hier staat nog wat: https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =81&t=5074" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Elektronized
forum member
Berichten: 383
Lid geworden op: 01 nov 2010 18:18
Locatie: Aalst (België)
Contacteer:

Re: Phase 1 of Phase 2 ?

Bericht door Elektronized »

Vandaag naar een garage geweest, het is de Clio 2 Phase 2 geworden.
Een zeer nette 1.4 16v uit 2001, van een oude man, met de gebruikelijke krasjes.
Deze heeft 46.000km, krijgt een gratis technisch nazicht, gratis onderhoud, aangezien de auto 10 jaar oud is heb ik gevraagd om ook de distributieriem te vervangen (aangezien die om de 120.000km OF 6 jaar moet..)
Omdat ik een vlotte koper was gaat die de distributieriem ook gratis vervangen, en 1 jaar garantie op alles wat mechanisch is. :driving:

Vrijdag wordt ie gekeurd, zaterdag de rest gaan betalen en dan krijg ik de papieren mee.
Maandag wordt de distributieriem vervangen.

Kan niet wachten! :smash:

Als ik em heb start ik wel een project topic ;-)
- 2004 Renault Clio 2, Phase 3 - 1.6 16v - Dynamique
Arjan
Oud-beheerder
Berichten: 5410
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:19
Contacteer:

Re: Phase 1 of Phase 2 ?

Bericht door Arjan »

120k of 5 jaar...

Maar goed, daar heb jij voorlopig geen omkijken naar.

Gefeliciteerd met de aankoop :thumbsup:
Gebruikersavatar
Elektronized
forum member
Berichten: 383
Lid geworden op: 01 nov 2010 18:18
Locatie: Aalst (België)
Contacteer:

Re: Phase 1 of Phase 2 ?

Bericht door Elektronized »

Dankjewel..
Ook is aan de bestuurderszetel de gebruikelijke instapschade..
Oude mensen rijden niet ver, maar stappen veel in en uit.. :smash:
De rest van het interieur is als nieuw.
- 2004 Renault Clio 2, Phase 3 - 1.6 16v - Dynamique
Appienl

Re: Phase 1 of Phase 2 ?

Bericht door Appienl »

Gefeliciteerd! Het is altijd leuk om je te verheugen op een nieuwe auto!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”