Verschil tussen radio's

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Andwele

Verschil tussen radio's

Bericht door Andwele »

Kan iemand mij vertellen of er een verschil zit tussen de radio in de clio van mijn broertje & die van mij?
Het modelnummer is identiek, behalve de laatste letter:

22DC278/62H
&
22DC278/62B

(trouwens de spullen los halen zonder code te hebben is dus geen succes :dozey: )
RichTrip
beginner
Contacteer:

Re: Verschil tussen radio's

Bericht door RichTrip »

De 22DC278/62B is de standaard Tuner List radio voor de Clio.

De 22DC278/62H lijkt identiek aan de standaard Tuner List radio, maar is dat niet. Deze radio is geleverd in o.a. de RS modellen, vaak met een CD-wisselaar. De radio is voorzien van een 4x 40W versterker en is dus eigenlijk identiek aan de Cabasse Auditorium, alhoewel dit niet op het front staat.

Maar er zijn altijd uitzonderingen mogelijk, zo heb ik ook al eens een 62B gehad met een 4x 40W versterker. Foutje in de fabriek :huh:
Moderator Renaultforum.nl
RichTrip
beginner
Contacteer:

Bericht door RichTrip »

Ze lijken identiek, er zit alleen een andere eindtrap (versterker) binnen in de radio dit is ook herkenbaar aan een dikkere ELCO.
Andere speakers is geen probleem, dat kan altijd en is ook zeker aan te raden. Een radio + een extra woofer samen met de standaard kartonnen speakers is niet echt een goeie combinatie :chinrub:
RichTrip
beginner
Contacteer:

Bericht door RichTrip »

Een nieuwe radio bij de dealer is niet echt aan te raden, houdt rekening met 300-400 euro :furious3:
Ik heb zelf wel meerdere radio's te koop, alleen op dit moment geen Clio II Tuner List radio met meer uitgangs vermogen. Of je moet er een Cabasse Tuner List in zetten uit een Laguna II. Heb nog wel een Clio II radio front beschikbaar welke hier wel op past. Je hebt dan alleen wel witte knoppen verlichting
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”