snelheidsindex banden RS 3
snelheidsindex banden RS 3
Iemand een idee wat de load- en speedindex is van de 215/45R17 banden die standaard op een Clio 3 RS phase2 liggen? Ben namelijk op zoek naar winterbanden, en aangezien de auto nog in de garage staat en die momenteel gesloten is, kan ik dat niet zien. 

Re: snelheidsindex banden RS 3
Heb je een Clio 3 RS of een Clio 2 RS. Je vraag staat nl. in de Clio 2 Sectie.
Voor een Clio 2 kan je hier wel één en ander uit halen:
Bandenmaten voor de Clio 3 is één stapje hoger. Tellerafwijkingen gaan dan niet meer op.

Voor een Clio 2 kan je hier wel één en ander uit halen:
Bandenmaten voor de Clio 3 is één stapje hoger. Tellerafwijkingen gaan dan niet meer op.

Is idd Clio 3 phase 2 (zie ook bovenaan). Sorry voor plaatsen in verkeerde topic. Iets te snel geweest.
met bandentabel van de 2 kan ik helaas niet veel doen, want bandenmaat staat er niet tussen.
Toch bedankt.

met bandentabel van de 2 kan ik helaas niet veel doen, want bandenmaat staat er niet tussen.

- Contacteer:
maar de snelheidsindicatie tabel heb je wel wat aan als het goed is.
Die geldt voor alle banden....
Die geldt voor alle banden....
Groet, Age
Klopt! Loadindex en snelheidscode tabel is voor de banden, niet specifiek voor een auto.
Ik zou alleen geen 215/45R17 als winterband nemen maar iets van 195 of hooguit 205 breed.
Ook snelheidstabel kan je bij winterbanden een stapje lager. En trouwens, in NL heb je sowieso zat aan 82T bandjes.
Iets in de VR series is voor een RS wel iets.
Ik zou alleen geen 215/45R17 als winterband nemen maar iets van 195 of hooguit 205 breed.
Ook snelheidstabel kan je bij winterbanden een stapje lager. En trouwens, in NL heb je sowieso zat aan 82T bandjes.

Iets in de VR series is voor een RS wel iets.
Klopt dat snelheidsindex en loadindex voor alle banden zelfde zijn. Alleen wilde ik specifiek weten welke de speed- en loadindex waren/zijn op de Clio3 RS. Ondertussen ben ik dat te weten gekomen: 87W.
heb dan ook deze banden besteld: Yokohama W-Drive V902A in 215/45R17 - 91V
mag slotje op topic.
heb dan ook deze banden besteld: Yokohama W-Drive V902A in 215/45R17 - 91V
mag slotje op topic.