klaarmaken voor de winterse pekelparty.

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
roylee
forum member
Contacteer:

klaarmaken voor de winterse pekelparty.

Bericht door roylee »

Hallo,
Ik had even een vraag. Moet ik mijn auto nog ergens mee behandelen voordat onze gele vrienden met 'wit/roze' spul gaan strooien? Vorig jaar met de brommer had ik een half vaselineblikje leeg gesmeerd op me brommer (was zeker de moeite waard) maar met de auto is dit denk ik heel niet nodig. Wat moet ik doen om mijn clio enigzins te beschermen tegen het zout? Mijn achteras is al wel aangetast door roest maar dit mag niet uitmaken toch?
Ik hoor het wel! :) alvast bedankt!
Afbeelding
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: klaarmaken voor de winterse pekelparty.

Bericht door sj0ertum »

Zorgen dat je lak beschermt is met een wax of een sealend, het beste is om dit te doen nadat je de lak grondig schoon hebt gemaakt door deze bijvoorbeeld te kleien. Dan is de lak ' schoon' en kun je een wax of sealend aanbrengen voor de bescherming en waardoor de rotzooi minder goed aan je auto blijft hangen.

Het onderstel kun je weinig aan doen, vooral niet schoonmaken, waar vuil/vet zit kan geen pekel komen :wink: Hele brokken modder wel weghalen want hier blijft vocht in zitten wat weer zorgt voor roest. De wielkasten kun je wel goed schoonmaken en even insprayen met teflon of iets vettigs als bumperblack ofzo van de action.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
zarok
forum starter
Contacteer:

Bericht door zarok »

En wat ook wel wil helpen is elke week even je wielkuip schoonspuiten met water bij bijv een tankstation, en zelf gooi ik er nog een eurotje in om de auto met vloeibare wax te spuiten en osmose water afspoelen. In de zomer doe ik dat niet.

Bovenstaande doe ik minimaal 1 keer per week in de winter,

voor de rest 1 keer per maand met de hand wassen en cleanen/voeden/beschermen. Ga aub niet door een wasstraat.

Sommige wasstraten hebben de optie om alleen de onderkant schoon te maken, dat kan natuurlijk wel. Waar vuil zit kan vocht zitten kan roest komen.

Bij mij is achter de wielen best roest, op die stangen enzo, vind zelf dat dat niet uit moet maken, zo'n stang overleefd de auto wel.
Renault Clio 2.3 2006 Community 1.2 16v LPG G3
kelvin1990
forum member
Contacteer:

Bericht door kelvin1990 »

Ik zou hem iig voor de winter even goed wassen en in de wax zetten, dan heb je alvast een beschermlaagje. Wel zou ik de gevoelige {roest} plekken regelmatig bij het tankstation afspuiten met de hoge druk spuit. De velgen zou ik ook 1x in de week/1x in de 2 weken even met de hoge druk afspuiten, dan zorg je er iig voor dat er geen lak vanaf springt. Voorkomen is beter dan genezen!!!

En voor de rest de auto zoveel mogelijk laten staan en op de brommer of met de fiets gaan :smash:
roylee
forum member
Contacteer:

Bericht door roylee »

gelukkig heb ik de optie om hier bij de VAG (vallei auto groep, volkswagen, skoda, seat en audi) gratis met de hogedruk spuit de auto af te spuiten dus dat komt wel goed! :) bedankt voor de reacties!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”