Bumpers demonteren en zwart maken

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
Ma®tiej

Bumpers demonteren en zwart maken

Bericht door Ma®tiej »

Wil de zwarte plastic delen van m'n bumpers opnieuw zwart spuiten en denk dat dit het makkelijkste gaat door de bumpers er af te halen. En nu vroeg ik me af of dat een beetje te doen is.
Ook was ik van plan de stootstrips mee te pakken.

Iemand nog tips & tricks voor dit klusje?
Laatst gewijzigd door Ma®tiej op 19 nov 2011 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
zarok
forum starter
Contacteer:

Re: Bumpers demonteren

Bericht door zarok »

Zou ik ook willen weten, die zwarte delen op de voorbumper kosten op winparts trouwens maar een 10tje
Renault Clio 2.3 2006 Community 1.2 16v LPG G3
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Je vergeet nog de voorste onderplaat ;)! deze zit ook nog met 2 bouten maat 10 vast in het sub-frame.

Als je koplampsproeiers hebt dan kan je deze gewoon doorverbinden dan loopt het systeem niet leeg.

Hoop dat die een beetje duidelijk is.

Afbeelding
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Ma®tiej

Bericht door Ma®tiej »

Oke oke. Ga me er eens in verdiepen! Bedankt voor de reacties. Zou dat spuiten eventueel ook lukken zonder de bumpers te demonteren denken jullie?
speklap

Bericht door speklap »

als je de rest van de bumper goed afplakt moet dat ook wel te doen zijn lijkt mij.
zarok
forum starter
Contacteer:

Bericht door zarok »

Zijn die zwarte delen er niet op 1 of andere manier uit te wippen?
zarok
forum starter
Contacteer:

Bericht door zarok »

Dus eigenlijk kan je dus ook die zwarte delen uit je voorbumper halen(zonder de bumper eraf te halen) en voor een 10tje nieuwe halen van internet? Klik je die er zo weer in?
Ma®tiej

Bericht door Ma®tiej »

Zie er vanaf om de bumpers te gaan spuiten. Heb even wat research gedaan en monteurs op m´n werk gevraagd en die zeiden: je hebt je bumpers al zo vaak met vinyl geprobeerd op te lappen. Dat spul is er nu zo goed ingetrokken dat ontvetten een kansloze missie wordt. En dus de nieuwe verflaag niet zal hechten of maar voor een korte periode.

Nu heb ik nog een beetje lopen googlen en doen.. En kwam ik bij dit soort producten: http://www.halfords.nl/shop/auto-onderh ... eur/108560 wat denken jullie hiervan?

@ Zarok

Kan dat ook met die zwarte bumperdelen van mijn auto? Anders ga ik voor die 10 euro per deel niet lopen k*tten met poets en spuitspullen die vermoedelijk toch niet werken.

Heb even zitten kijken op die site en die delen kosten nog geen 10 euro per stuk voor mijn auto (als het dus kan..) Heb nog meer leuke dingen gezien die ik d´r vandaan ga halen voor m´n auto :smash:

UPDATE´TJE:
Stapte net een handelaar binnen om een auto op te halen bij m´n werk. Dus denk zal hem is even vragen voor een geschikt middel om de bumpers weer zwart te krijgen. En hij noemde het middeltje: Polytrol. Wordt veelal gebruikt in de botenwereld en haalt de kleur echt prachtig naar voren. Hij vertelde dat hij klanten had die 6 mnd tot een jaar later terug kwamen waar de bumpers er nog steeds keurig netjes van uitzagen. Denk toch dat ik dit maar eens ga bestellen en kijken wat het resultaat is. Mocht het zover zijn zullen er uiteraard foto´s volgen in m´n project topic :thumbsup:
zarok
forum starter
Contacteer:

Re: Bumpers demonteren en zwart maken

Bericht door zarok »

Het lijkt mij als die onderdelen zo los te koop zijn dat het moet lukken, ik denk wel dat je je bumper eraf moet halen om het te verwisselen. Dat kost natuurlijk ook veel tijd.

Je zou dit product kunnen proberen: DELETED

Probeer zo goed mogelijk schoon te maken, en daarna dit spul erop, desnoods elke week herhalen dan zal je zien dat het steeds beter wordt.

Ik zelf zit met me zwarte bumperdelen omdat er rechts een schaafwondje opzit, die ik weg wil hebben door een nieuw deel te monteren.
Ma®tiej

Bericht door Ma®tiej »

Ziet er goed uit Zarok! Als ik zo die reviews lees zijn de mensen er ook wel enthousiast over. Voor die 10 euro val je je ook geen breuk als het niet werkt :thumbsup:
zarok
forum starter
Contacteer:

Bericht door zarok »

Is het proberen waard toch :thumbsup:
Ma®tiej

Bericht door Ma®tiej »

Las ook ergens op internet dat je je bumpers met WD40 kan oplappen. Net voor de lol even m'n achterbumper ingespoten d'r mee en ik moet zeggen als dit zo blijft als het nu is dan is het helemaal een topper, hahaha :stupid:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Jij als verkoper moet dit toch weten...

Oude truc in de autohandel: neem een verfafbrander. Op enige afstand, zodat het kunststof niet smelt, de boel verwarmen. De weekmakers in het kunststof worden actief en de bumper krijgt zijn originele kleur terug.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Fohnen kan, maar is ook maar tijdelijk. Ik gebruik deze: DELETED

Blijft super lang zitten! Is niet vet, niet glimmend, maar brengt de ouder mooie diepe zwarte kleur terug. En je hebt maar een paar druppeltjes nodig!

Zelf zwart spuiten schiet niet op, komt er na een tijd vanaf en als het beschadigd ziet het er weer niet uit. Dat Black WOW is echt geniaal spul!
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Ma®tiej

Bericht door Ma®tiej »

Arjan schreef:Jij als verkoper moet dit toch weten...

Oude truc in de autohandel: neem een verfafbrander. Op enige afstand, zodat het kunststof niet smelt, de boel verwarmen. De weekmakers in het kunststof worden actief en de bumper krijgt zijn originele kleur terug.
Wij verkopen auto's waarvan de bumpers nog gewoon netjes zijn of splinternieuwe auto's :wink: . Heb ze nu dus met WD40 ingespoten en het ziet er nog steeds top uit :smash: :stupid:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Totdat het gaat regenen en het vet langs je bumpers naar beneden loopt en je witten strepen overhoud op je plastic :wink:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Ma®tiej

Bericht door Ma®tiej »

Tof, heb ik eindelijk m'n racestrepen! Haha, komt allemaal wel goed. Ga binnenkort dat polytrol eens bestellen. Of dat "Back to Black" spulletje..
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Afbeelding

Ik had hier de witte platsic pot van. Met bijgeleverde pad kunststof insmeren, even laten drogen en dan met een doek uitpoetsen.
De wax heeft geen kleur, afplakken niet nodig. Werkt supersnel, in nog geen vijf minuten (exlusief droogtijd) is kunststof en rubberdelen weer netjes. Kost ongeveer een tientje en je doet er jaaaaaren mee. Bij mij was het potje na 15 jaar nog niet leeg en gebruikte het om de één, twee maanden.
Stinos

Bericht door Stinos »

Ooit ook eens met die OKE wax gewerkt..
Geen aanrader al zeg ik het zelf.
Ikzelf gebruik gewoon bij het auto's poetsen "vinylpolish"
Dat is wel een beetje vet, maar loopt er niet van af..

En als ik zelf auto's poets voor m'n klanten heb ik gummipfleger..

Ook kan je inderdaad met een verfbrander aan de slag, al moet je dan wel uitkijken dat de bumper niet te warm wordt..
driverken

Bericht door driverken »

die zwarte stootbumpers op de voorbumper is dus met een klik systeem?
en hoe haal je die er dan het beste af gwn aan trekken tot ze los komen of met een tournavies ofzo even vringen heb er echt geen idee van?
ben met de sneeuw tegen een hek geschoven en die stootbumper is een beetje gekrast en ben van plan er nieuwe op te zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Exterieur (vraag & antwoord)”