krakende pedaal

Voor algemene Clio III vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Toinne

krakende pedaal

Bericht door Toinne »

Als ik m'n koppeling indruk komt er een krakend geluid van m'n koppelingspedaal. Voor de duidelijkheid het is niet de koppeling die kraakt maar de pedaal. De pedaal is opgebouwd uit:
- Pedaal + Scharnier
- plastiek houder waar de kabel richting de koppeling aanhangt
- veer die de pedaal doet terugtrekken

De veer heb ik al eens gesmeerd. Het geluid komt pas na een tijdje rijden en dus een aantal keer ontkoppelen. Het lijkt ook erger te worden als het in de wagen warm wordt. Zeker als de voet verwarming opstaan. Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee?
s_creemers

Re: krakende pedaal

Bericht door s_creemers »

Ja! Ik heb dit ook gehad! Heel erg vervelend! WD40 helpt niet, is te dun. Je moet de veer (en scharnier) flink invetten met bijvoorbeeld kettingspray (motorfiets) ofzo, in ieder geval een wat dikkere substantie. Bij mij is het helemaal verdwenen het krakende geluid!
Toinne

Bericht door Toinne »

aha goed om weten, ik ga de pot lithiumvet eens bij m'n schoonouder lenen :)

bedankt voor de tip!
Toinne

Bericht door Toinne »

Gisteren als een gek elk bewegend stukje van de pedaal ingevet maar het kraken bleef :furious3:

Deze ochtend heb ik de hele rit naar m'n werk (toch zo'n uurtje rijden) geen kraak of piep gehoord :driving:
Hopelijk is hierbij het probleem van de baan :-)
s_creemers

Bericht door s_creemers »

Kijk da's mooi! Blij dat ik je heb kunnen helpen want weet hoe vervelend een krakend pedaal is ;)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Algemeen (vraag & antwoord)”