Nieuwe Clio III
Nieuwe Clio III
Hallo,
Ik heb een maand geleden mijn nieuwe Clio gekregen waar ik erg blij mee ben. Maar nu heb ik sinds kort last van een "hoemend" geluid achter uit de auto. Het is vooral bij het optrekken bij een stoplicht of het rustig rijden in een woonwijk e.d.
Laatst zaten we er met 3 volwassenen in en toen kwam het geluid vaker voor. Ben er reeds 3x voor bij de dealer geweest maar ja dan geeft hij dat geluid natuurlijk net niet. Het is mijn 8e Clio maar heb dit geluid nog nooit gehoord. Afgelopen vrijdag wederom bij de dealer geweest en toen was het geluid even te horen. De monteur die meereed in de auto denkt dat het de remblokken zijn. Maar de auto heeft nog maar 1100 km gelopen. En de eerste 500 km heb ik nergens last van gehad. Het wordt ook steeds erger.
Iemand een idee???
Thx en gegroet
Ik heb een maand geleden mijn nieuwe Clio gekregen waar ik erg blij mee ben. Maar nu heb ik sinds kort last van een "hoemend" geluid achter uit de auto. Het is vooral bij het optrekken bij een stoplicht of het rustig rijden in een woonwijk e.d.
Laatst zaten we er met 3 volwassenen in en toen kwam het geluid vaker voor. Ben er reeds 3x voor bij de dealer geweest maar ja dan geeft hij dat geluid natuurlijk net niet. Het is mijn 8e Clio maar heb dit geluid nog nooit gehoord. Afgelopen vrijdag wederom bij de dealer geweest en toen was het geluid even te horen. De monteur die meereed in de auto denkt dat het de remblokken zijn. Maar de auto heeft nog maar 1100 km gelopen. En de eerste 500 km heb ik nergens last van gehad. Het wordt ook steeds erger.
Iemand een idee???
Thx en gegroet
Re: Nieuwe Clio III
Hmm wellicht een slechte wiellager?
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
Weet ik , misschien een fabricage fout of iets? Ik zeg zomaar wat, maar rondzoemend geluid komt vaak van een wiellager af.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Dat zou ook een optie kunnen zijn als ze bijvoorbeeld niet goed uitgebalanceerd zijn.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Ik ben vanmiddag naar de dealer geweest en ze hebben de remblokken vernieuwd en alles goed schoongemaakt (? Na 1100 km) en ik moest het maar even uitproberen. Ze zouden ondertussen ook bij Renault Nederland informeren. Ik heb nadien nog een flink stuk gereden en tot nu toe was het geluid weg. Laten we hopen dat het zo blijft
Ik ben benieuwd, remblokken lijkt me sterk, maargoed het zou kunnen. En schoonmaken lijkt me ook onzin. We wachten het even af 

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Alles kan kapot.
Krijgen ook wel is nieuwe onderdelen kapot in de doos aangeleverd. En dan zoek je, je rot omdat je verwacht dat dat het niet zal zijn!
Krijgen ook wel is nieuwe onderdelen kapot in de doos aangeleverd. En dan zoek je, je rot omdat je verwacht dat dat het niet zal zijn!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Nou ik moet zeggen, het is nu een paar weken verder en ik heb het geluid niet meer gehoord.
Ben weer heel gelukkig met mijn Clio
Ben weer heel gelukkig met mijn Clio