Nieuwe Clio III

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Niekie

Nieuwe Clio III

Bericht door Niekie »

Hallo,

Ik heb een maand geleden mijn nieuwe Clio gekregen waar ik erg blij mee ben. Maar nu heb ik sinds kort last van een "hoemend" geluid achter uit de auto. Het is vooral bij het optrekken bij een stoplicht of het rustig rijden in een woonwijk e.d.
Laatst zaten we er met 3 volwassenen in en toen kwam het geluid vaker voor. Ben er reeds 3x voor bij de dealer geweest maar ja dan geeft hij dat geluid natuurlijk net niet. Het is mijn 8e Clio maar heb dit geluid nog nooit gehoord. Afgelopen vrijdag wederom bij de dealer geweest en toen was het geluid even te horen. De monteur die meereed in de auto denkt dat het de remblokken zijn. Maar de auto heeft nog maar 1100 km gelopen. En de eerste 500 km heb ik nergens last van gehad. Het wordt ook steeds erger.
Iemand een idee???
Thx en gegroet
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: Nieuwe Clio III

Bericht door sj0ertum »

Hmm wellicht een slechte wiellager?
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Niekie

Bericht door Niekie »

Maar het is een gloednieuwe Clio. Kan dat dan al??
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Weet ik , misschien een fabricage fout of iets? Ik zeg zomaar wat, maar rondzoemend geluid komt vaak van een wiellager af.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Contacteer:

Bericht door Age »

kan het ook aan de banden liggen?
Groet, Age
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Dat zou ook een optie kunnen zijn als ze bijvoorbeeld niet goed uitgebalanceerd zijn.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Niekie

Bericht door Niekie »

Ik ben vanmiddag naar de dealer geweest en ze hebben de remblokken vernieuwd en alles goed schoongemaakt (? Na 1100 km) en ik moest het maar even uitproberen. Ze zouden ondertussen ook bij Renault Nederland informeren. Ik heb nadien nog een flink stuk gereden en tot nu toe was het geluid weg. Laten we hopen dat het zo blijft
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ik ben benieuwd, remblokken lijkt me sterk, maargoed het zou kunnen. En schoonmaken lijkt me ook onzin. We wachten het even af :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Alles kan kapot.

Krijgen ook wel is nieuwe onderdelen kapot in de doos aangeleverd. En dan zoek je, je rot omdat je verwacht dat dat het niet zal zijn!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Niekie

Bericht door Niekie »

Nou ik moet zeggen, het is nu een paar weken verder en ik heb het geluid niet meer gehoord.
Ben weer heel gelukkig met mijn Clio :thanks:
OLDNGREY

Bericht door OLDNGREY »

:driving: Onze nieuwe Clio III Estate had het zelfde geluid achterin. Onze dealer wist dat dit vaker voorkwam en te maken had met het "blijven hangen" van de remblokjes. Ik hoorde het geluid bv ook als ik afremde om voor een stoplicht te stoppen en hem uit liet rollen. Er was wel wat aan te doen, w.o. schoonmaken en smeren met kopervet, zodat ze niet bleven plakken op de scharnierpunten. Bij warm weer hoor je het vaker. Ik let er niet meer op, dan stoort het me ook niet. Kon geen kwaad zeiden ze. :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”