Speakers Clio 3

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
NLHVV

Speakers Clio 3

Bericht door NLHVV »

Heey,

Sinds vandaag heb ik de Renault Clio 1.2 TCE Collection uit 2009, 3 deurs.
Hierin zit nog de standaard Renault radio met een Parrot 9200

Het verbaasde me eerlijk gezegd dat er 4 speakers en 2 tweeters in zaten, had alleen 2 speakers verwacht in de voordeuren.

Nu heb ik nog de Speciaal voor Renault Pioneer composet liggen, maar volgens mij doet de affabriek niet veel onder voor deze pioneer, zeker qua bass is de pioneer matig.

Nu heb ik even gemeten wat de ruimtes in deze auto zijn qua speakers. Nu kom ik voor uit met slechts 50mm, terwijl ik achter ruim 140mm heb.

Nu ben ik van plan om er wat betere speakers in te zetten, maar zit ik natuurlijk met beperkte ruimte voorin.

Achterin was ik van plan deze speakers te plaatsen:
http://www.rondevries.nl/index.php?page ... bgroep=127" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
De Audison Voce AV x 5.0

Mijn vraag was wat jullie mening over deze speakers is, en wat jullie zouden aanraden wat voorin makkelijk past, en wat goed geluid geeft

Ik zat ook te overwegen de tweeters van de pioneerset te gebruiken, en andere cooxiale speakers in voordeuren plaatsen. werkt dat goed?
Didi

Re: Speakers Clio 3

Bericht door Didi »

Die Audison speakertjes zijn Super......

maar voorin zou ik toch voor een normaal compo-setje gaan, dit omdat deze op elkaar afgestemd zijn (tweeter en Mid-bass)

als je een andere speaker samen met de pioneer tweeters gaat gebruiken kan het zijn dat de klank-kleur niet bij elkaar past, en ook de X-over punten zouden wel ens niet kunnen kloppen voor de pioneer tweeter.
NLHVV

Bericht door NLHVV »

Bedankt voor de reactie,

Pioneer tweeter met 2 andere speakers is dan niet verstandig.

De combinatie van Audison achter en pioneer composet voor verpest natuurlijk ook de kwaliteit denk ik, of heb ik het mis?

Dan lijkt mij een goede optie om ook voorin een goede composet te plaatsen die goed past, iemand een idee?

Dan is ook meteen de vraag hoe ik die installeer met betrekking tot de filters, aangezien hij niet meteen past zoals de pioneer.

Moet ik dan heel mijn dashboard open halen?
ray--

Bericht door ray-- »

ja... je zal idd een flink stuk los moeten halen ervoor, te beginnen met de radio, de radioconsole, de behuizing zogezegd, daaronder kan je je crossovers kwijt, plek zat, en vandaar nieuwe draden trekken naar je deur en je tweeter, of je moet ze tussen de originele bedrading plaatsen, maar ja, als je tog bezig bent zou ik voor nieuwe bedrading kiezen, alles nieuw en betere kwaliteit zeker met een goede kwaliteit speaker is niet overbodig.
tis alleen een best wel pokkewerkje, zekers om ze vanuit je dash naar je deur te trekken...

heb zelf een focal coax in de voordeur zitten, maar de compo ligt er al klaar voor ;) dus ja heb eigenlijk zelfde "probleem" als jij, als ik een garage zou hebben dat ik droog kon werken, dan zou ik ze ook wel plaatsen, maar ja hou rekening met zeker een uur of 4 werk.
in het begin is het altijd zoeken, naar wat waar zit kwa klemmetjes

als je tog bezig bent, zou ik voor voor, wel 16,5 cm nemen en geen 13cm, 13 cm is wel makkelijker omdat dat gewoon past met kleine aanpassingen, maar de volheid van een 16,5 zeker met compo geeft net iets meer volume, en controle bij hogere volumes
als je ooit versterkt gaat spelen ook rekening houden met welke speakers je neemt, die audison is top, kan je gerust versterkt en onversterkt spelen
NLHVV

Bericht door NLHVV »

Bedankt voor de reactie, ik heb inderdaad wel vrienden die hierin wat meer verstand hebben als ikzelf, dus die vraag ik wel of ze kunnen helpen bij het installeren hiervan.

13 of 16,5 zal ik nog wel even naar kijken. Ik weet inderdaad dat de 16,5 veel beter presteert in de lage tonen, maar ik wil niet gaan moeten slopen of rommelen aan de deur verder eigenlijk.

Dan valt me nog iets op. Ik heb een Parrot 9200 icm de fabrieksradio. Fabrieksradio via CD geeft echt 10x betere kwaliteit als via de parrot. Hoe komt dit? en is dit met een losse versterker op te lossen?
bartclio

Bericht door bartclio »

Speakers op de radio aansluiten --> 1 merk : HELIX (Blue-reeks)!
Dit is de instap-reeks van Helix maar spelen erg goed en zijn niet duur.
Heb zelf ook een Helix compo-set en co axialen aangesloten op een Alpine-radio. Speelt erg zuiver en vrij hard zonder externe versterker. Deuren zijn wel voldoende gedempt 8-)
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”