clioII phs 2 verwarming op hol

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
fabianoss

clioII phs 2 verwarming op hol

Bericht door fabianoss »

iemand enig idee hoe het kan dat mijn verwarming aanblijft blazen op de hoogste en warmste stand? maakt niet uit welke stand ik doe of zelfs uitzet erblijft dan lucht voor het raam blazen en heet,het is een renault clio 2 phse 2 initiale paris
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: clioII phs 2 verwarming op hol

Bericht door Arjan »

Dan is je kachelweerstand kapot.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Hoewel Initiale... kan ook in het bedieningpaneel zitten.

Kan je de blaasrichting nog wel veranderen naar alleen voetenstand en de temp naar koud of bedoel je dat dat dus niet gaat?
fabianoss

Bericht door fabianoss »

uhm de blaasrichting doed het idd nog wel naar de voeten,gister 100km moeten rijden werd erg warm aan de voetjes :P ,maar als ik de kachel uitzet dan blaast hij nogsteeds bij de vooruit, had al eerder gemerkt dat de verwarming af en toe niet meer uit ging en zelfs op airco stand hete lucht blies in de zomer
fabianoss

Bericht door fabianoss »

btw temperatuur is ook niet te regelen, volgens mij blaast ie op max temp
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Ontwaseming naar de voorruit kan je niet uitzetten. Wel temperen door de blaasrichting naar voeten ruimte of roosters in je dash te leiden. Als je alle roosters sluit zal er meer lucht door de ontwasemingspleet onder je ruit komen.

Wanneer de ventilator niet meer te regelen is op snelheid, dus alleen vol blijft blazen, heb je een kapotte kachelweerstand. Die zit naast het kachelhuis onder de parafan.

Als de temperatuur niet te regelen is zit mogelijk de klep voor de kachelradiateur vast op de "open" stand.

Lijkt er dus op dat je twee problemen hebt met de kachel.

Airco die niet koud wordt is negen van de tien keer te weinig koudemiddel in het systeem. Even laten checken :thumbsup:
fabianoss

Bericht door fabianoss »

oke thnks voor de snelle reactie ga er gelijk achteraan :D
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”