clio 2 ph 2 1.6 16v ( verbuik en brandstof )
clio 2 ph 2 1.6 16v ( verbuik en brandstof )
ik ga straks kijken om mijn dieselende clio in te ruilen tegen deze 2 ph 2 1.6 16v.
hoe valt het mee met verbruik, prestaties en voel je verschil bij tanken tussen 95 of 98 ?
hoe valt het mee met verbruik, prestaties en voel je verschil bij tanken tussen 95 of 98 ?
Re: clio 2 ph 2 1.6 16v ( verbuik en brandstof )
Heey die Davey !
de 1.6 16V is 1 van de fijnste motoren voor een Cliootje.
Lekker vlot , soepel etc.
ook kwa verbruik is het goed te doen , ik deed met mijn beide 1.6 16V'tjes gemiddeld 1 op 14 , 1op 14,5
.
En verschil met tanken van 95 of 98 heb ik nooit geprobeerd , maar volgens mij valt het verschil wel mee.
dan ook nog ff de kwaaltjes van een 1.6 16V'tje .... :
- Bobines willen wel es probleempjes geven. Dan gaatie op 3 pootjes lopen. Maar vaak is dit al wel vervangen.
- Gasklephuis / stappenmotor , maar das een kwestie van reinigen.
- En dat was et wel volgens mij .
ik heb in ieder geval nooit problemen gehad met me beide 1.6jes.
Hopelijk heb je hier wat aan....
Succes !!
gr Marcel

de 1.6 16V is 1 van de fijnste motoren voor een Cliootje.
Lekker vlot , soepel etc.
ook kwa verbruik is het goed te doen , ik deed met mijn beide 1.6 16V'tjes gemiddeld 1 op 14 , 1op 14,5

En verschil met tanken van 95 of 98 heb ik nooit geprobeerd , maar volgens mij valt het verschil wel mee.
dan ook nog ff de kwaaltjes van een 1.6 16V'tje .... :
- Bobines willen wel es probleempjes geven. Dan gaatie op 3 pootjes lopen. Maar vaak is dit al wel vervangen.
- Gasklephuis / stappenmotor , maar das een kwestie van reinigen.
- En dat was et wel volgens mij .
ik heb in ieder geval nooit problemen gehad met me beide 1.6jes.
Hopelijk heb je hier wat aan....
Succes !!
gr Marcel
thanks nu ben ik al wat geruster want een 1.6 klinkt nogal een zuipertje
Als Marcel 1 : 14 haalt kan dat best nog wel zuiniger...

Mijn vriendin haalt 1:16 met haar 1.6, maar ze rijdt behoorlijk truttig (en ik hoop dat ze dit niet leest). Het is een heerlijk motortje, wij hebben er nog nooit problemen mee gehad.
het blijkt achteraf toch een 1.4l 16v te zijn, hoe zit het hiermee kwa verbruik ? 

Het is een fijne bromtor. Hij is vlot en als het moet laat hij zich ook zuinig rijden. Ik haal op lpg meestal 1 op 12 a 13. 1 op 14 op beninze is vrij makkelijk haalbaar. Wat betreft presetaties. onder de 100 heb je een snel wagentje, boven de 10o merk je dat mening diesel je eruit trekt. Het 1.4tje ken ik niet. Maar dat is in de basis hetzelfde blok. Ik denk dat het zelfde verhaal opgaat, maar iets minder vermogen, iets minder koppel en iets zuiniger...
Arjan schreef:Als Marcel 1 : 14 haalt kan dat best nog wel zuiniger...![]()
ja zeker kan dat nog zuiniger meneer Arjan

ik heb et ook wel es gepresteerd om 1 op 17,2 te rijden met me Clio 2 ph 1 1.6 16V

en wat heb ik nu voor prijs gewonnen ??

De bejaarden award 

Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©