richtingaanwijzer + mistlicht trippen 'm bij remmen.

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
sandter

richtingaanwijzer + mistlicht trippen 'm bij remmen.

Bericht door sandter »

sinds een paar weken leidt het een en ander in mijn auto zijn eigen leven. Als ik de rem intrap gaat op mijn dashboard het lampje van de mistverlichting branden en als mijn richtingaanwijzer dan aanstaat gaat 'ie opeens heel langzaam of juist heel snel knipperen (alleen links). Ik gok dat ergens sluiting zit, maar ik heb 2 linker handen wat dit betreft, dus ik heb geen idee waar ik moet zoeken. :roll:

Ik heb sinds kort wel andere achterlichten (phase 2 op phase 1 clio 2) en dus ben ik met de snoertjes bezig geweest van de achterverlichting, maar het probleem is pas een paar weken later begonnen, dus ik weet niet of het daar mee te maken kan hebben.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Het verhaal met de richtingaanwijzer zit dus alleen aan de linker kant.
speklap

Re: richtingaanwijzer + mistlicht trippen 'm bij remmen.

Bericht door speklap »

waarschijnlijk is het je massa ik heb het ook :laugh4:
toy_soldier
beginner
Contacteer:

Bericht door toy_soldier »

Probeer of het lukt als je de stekkers op de achterlichten reinigt. Wellicht zijn ze geoxideerd, of verbrand. Zie je er niks aan, dan moet een een extra massa draadje maken. Soldeer een draad aan de massadraad, en zet deze aan de andere kant vast op de massa van de achterlichten. Hiermee omzeil je de stekkerverbinding waar het probleem in zit.
rupke72
forum starter
Contacteer:

Bericht door rupke72 »

Nou volgens mij is het een virus want die van mij doet dat ook sinds vanmorgen :thumbsdown: wat betreft het lampje van het mistlicht, deze licht op als ik rem (de ene keer wel en een andere keer weer niet, ene keer helder en andere keer zwak)
Wel toevallig, wilde zelf een topic hierover starten maar zag toen dus deze staan.

Ik lees dat het mss een massaprobleem kan zijn. Zou een massaprobleem ook het volgende kunnen veroorzaken;
Als ik de koppeling intrap blijft mijn toerental vaak hangen tussen de 1500 en 2000 toeren, als ik het gas lichtjes aantik valt toerental netjes terug (merk ook dat hij niet netjes afremt op de motor). Gasklep, stappenmotor en inlaatspruitstuk zijn al schoongemaakt.
Eerst gasklep en stappenmotor, eerst geen resultaat maar na een maand bijna geen last meer gehad. Aantal weken geleden nieuwe bougies laten plaatsten (waarbij inlaatspruitstuk dus gelijk is schoongemaakt) en daarna dus weer gelijk problemen.

Iemand een idee?

Betreft trouwens RS PH1
sandter

Bericht door sandter »

Ik ben dus niet de enige... :thumbsdown:
speklap

Bericht door speklap »

gwn ff stekkertjes schoonmaken heb ik ook gedaan niks meer aan de hand :thumbsup:
sandter

Bericht door sandter »

Ga ik doen! (als het een keer droog is buiten) :smash:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Is een typische "najaarskwaal". Hebben veel auto's in deze tijd van het jaar last van.

Maar is in 99% van de gevallen inderdaad een slecht of geen massacontact.
Shaolintempel77

Bericht door Shaolintempel77 »

Dan zal ik het virus dan ook wel bij mezelf hebben veroorzaakt. Gisteren wat lampjes vervangen en vanmorgen bij het remmen lichten de lampjes (dashboard)van het knipperlicht rechts wat zwakjes op.

Hoe reinig je eigenlijk die stekkers?
Heb wel thuis nog een spuitbus liggen wat ook voor een betere geleiding zorgt. Dacht dat dat wel eens gebruikt werd om in te spuiten bij de bougies.
Shaolintempel77

hoe reinig je dan de stekkers of is dat een rare vraag?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Ernstige oxidatie wegkrabben en dan met contactspray inspuiten.
Shaolintempel77

bedankt...daar kan ik wel wat mee.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”