wie kan mij helpen??
1ste probleem:
tijdens het rijden doet mijn kmteller het gewoon maar hij valt elke dag wel spontaan uit. waar kan dit aan liggen??
2de probleem:
vandaag tijdens het rijden (na ongeveer 2 weken stil te hebben gestaan ivm vakantie) valt mijn motor stil. na vaak proberen te starten deed hij het eindelijk weer. op het moment van starten gaf hij aan dat er geen olie meer in zat. (had nog 2 streepjes) aangezien hij soms wel last heeft van moeilijk starten ben ik daar wel aan gewend maar zoals hij het vandaag deed vond ik niet grappig.
hiervoor heb ik nooit last gehad van het uitvallen van de motor. iemand een idee waar het aan kan liggen?
het gaat om een clio 1.6 16v uit 2000
motor valt spontaan uit en kmteller is met ups en downs dood
Re: motor valt spontaan uit en kmteller is met ups en downs
Moet even verplaatst worden deze
!
Met je kilometer teller is waarschijnlijk de sensor op de bak. Die gaan vaker kapot. Op een gegeven moment doet die niks meer.

Met je kilometer teller is waarschijnlijk de sensor op de bak. Die gaan vaker kapot. Op een gegeven moment doet die niks meer.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
haha, ik zie het.
waar kan ik het vinden op de "bak"
waar kan ik het vinden op de "bak"
En verplaatst
Bovenop de versnellingsbak zie je een zwarte "dop"met een stekker erop. Zit metéén boutje vast. Dat is de signaalgever van je teller.
Boutje en stekker los, gever er als een kurk uittrekken, nieuwe erin, boutje en stekker vast en klaar

Bovenop de versnellingsbak zie je een zwarte "dop"met een stekker erop. Zit metéén boutje vast. Dat is de signaalgever van je teller.
Boutje en stekker los, gever er als een kurk uittrekken, nieuwe erin, boutje en stekker vast en klaar

Soort en hoeveelheid olie in de bak is niet van invloed op de werking van deze sensor...
Hij heeft het waarschijnlijk over het 2e probleem dat de sensor aangeeft dat die de ene keer vol is en de andere keer leeg.....
Majha zal de peilsensor wel zijn die defect is!
Majha zal de peilsensor wel zijn die defect is!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©