Beste forumleden,
Ik heb besloten mijn audio iets aan te passen en te kiezen voor een 13cm composet van DLS voor in mijn clio III phase 1.
Hoe kan ik dit het beste aanpassen, alle bedrading vervangen of de originele bedrading gebruiken om deze aan te sluiten op het filter?
Waar kan het filter goed geplaatst worden?
filter plaatsing
Re: filter plaatsing
heey
Met de originele bedrading gaat het prima als je alleen een composet erop aansluit.
De filter kun je het beste aan de achterkant van het deurpaneel vastmaken dit word het meeste gedaan.
groetjes
Met de originele bedrading gaat het prima als je alleen een composet erop aansluit.
De filter kun je het beste aan de achterkant van het deurpaneel vastmaken dit word het meeste gedaan.
groetjes
ik zou de filters onder het dashboard plaatsen.
maar dat is afhankelijk van de plaatsing van de speaker-componenten.
mid en tweeter in de deur....... dan ook het filter in de deur.
mid in deur en tweeter op dash-board........filter onder het dash-board.
dat scheelt een hoop bekabelings werk.
denk er wel aan de je vaak op de filters nog instellingen kunt wijzigen, heb je ze dan in de deuren gezet dan moet je deze (deurpanelen) weer demonteren om de instellingen te veranderen.
mijn tip;
plaats ze op een dermate plek zodat je er altijd nog makkelijk bij kunt.
maar dat is afhankelijk van de plaatsing van de speaker-componenten.
mid en tweeter in de deur....... dan ook het filter in de deur.
mid in deur en tweeter op dash-board........filter onder het dash-board.
dat scheelt een hoop bekabelings werk.
denk er wel aan de je vaak op de filters nog instellingen kunt wijzigen, heb je ze dan in de deuren gezet dan moet je deze (deurpanelen) weer demonteren om de instellingen te veranderen.
mijn tip;
plaats ze op een dermate plek zodat je er altijd nog makkelijk bij kunt.
ik heb weinig instelmogelijkheden volgens mij. Zag alleen een keuze voor high of low.
Heb speakers van de reference serie van DLS gekozen. Ik heb de originele bekabeling laten zitten en gekozen om 2x1,5 bekabeling te trekken, wel veel werk, maar zo kan ik de originele speakers terug plaatsen mocht ik dit willen.
Heb speakers van de reference serie van DLS gekozen. Ik heb de originele bekabeling laten zitten en gekozen om 2x1,5 bekabeling te trekken, wel veel werk, maar zo kan ik de originele speakers terug plaatsen mocht ik dit willen.
Laatst gewijzigd door cliorick op 17 sep 2011 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
waar heb jij ze dan didi want onder het dashboard is niet echt makkelijk bij ons
Is heel makkelijk hoor Jeroen. Dacht je van dubbelzijdig plakband? :-P
ik gebruik geen losse x-overs (filters).
ik speel actief, d.w.z. alles wordt bij mij op de Pioneer Dex P99RS geregeld en dan via de 6 kanaals-versterker aangestuurd.
elke speaker (mid, tweet en sub) hebben hun eigen kanaal op de versterker.
ik speel actief, d.w.z. alles wordt bij mij op de Pioneer Dex P99RS geregeld en dan via de 6 kanaals-versterker aangestuurd.
elke speaker (mid, tweet en sub) hebben hun eigen kanaal op de versterker.