Remklauwen spuiten

Voor algemene Clio III vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Remklauwen spuiten

Bericht door Frank [Factory] »

Hey mensen. Ik wil misschien mijn remklauwen rood gaan spuiten met motip caliper spray.

Heeft iemand hier een idee of dat spul een beetje goed blijft?
Kun jij hier wel een aantal jaren mee vooruit, of kun je na een jaartje de boel weer gaan spuiten?
Mearjo.

Re: Remklauwen verven

Bericht door Mearjo. »

Ik heb mijn remklauwen hiermee gespoten. Op zich de verf bladdert er niet af, maar ik merk wel dat het zwarte van het remmen zelf er lastig af gaat.. dus goed schoon blijven ze niet (logisch) of en vind ze ook niet makkelijk schoon te maken..
Engee
über forummer
Contacteer:

Bericht door Engee »

Zal dat wel mooi staan vraag ik me af :chinrub:

Is blauw niet mooier?
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Inderdaad ik zou het ook niet rood maken hoor Frank. Maar het zit er bij mij een jaartje op denk ik en het blijft goed zitten en schoon. En anders ga je er een keer overheen met velgenborstel en wat niet te agressieve velgenreiniger en zijn ze weer schoon. De blauwe kleur die motip aanbiedt past erg goed bij jou auto!
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Dat was de vraag niet, of het mooi staat :smash: :laugh4: Rood staat mooi bij de achterlichten.
Kleur ben ik overigens nog niet over uit. Dus wie weet worden ze nog blauw. Maar rood zal zeker niet misstaan. De r27 werd toch ook met rood geleverd. Het zou er ongeveer zo uit gaan zien:

Afbeelding

Afbeelding
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Vind ik rood toch wel wat hebben...
Contacteer:

Bericht door Age »

en dan Brembo weer wit neem ik aan?
Groet, Age
Engee
über forummer
Contacteer:

Bericht door Engee »

Met die zwarte wielen knalt het rood er mooi uit. Denk dat het met zilver-grijze velgen minder is. :chinrub:

Beide kleuren zullen mooi staan dus succes met de keuze :thumbsup:
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Laat ik nu een bepaalde kleur velg besteld hebben... :sneaky:
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Age schreef:en dan Brembo weer wit neem ik aan?
Zwart denk ik. Dat is t origineel ook bij de Clio.
eddythee

Re: Remklauwen spuiten

Bericht door eddythee »

Ik weet niet of je rechtstreeks over de remklauwen wil spuiten of eerst gaat voorbehandelen door te stralen o.i.d. om een goede hechting van de verf te krijgen. Dan moet je als je gaat stralen goed om de rubbers van de zuigers denken dat die niet beschadigd/lek raken. (ik heb namelijk als eens voor een klant alle 4 de remklauwen van nieuwe rubbers e.d. voorzien omdat die ook de remklauwen had gestraald en gespoten)
hakan
forum member
Contacteer:

Bericht door hakan »

Ik denk dat rood beter zal staan ,vooral met zwarte velgen valt het beter op, je kan je remklauwen ook verven met bijv. een potje metaalverf bij de gamma halen en met een kwast verven .
2.0 16v RS
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Ik spuit ze liever. Geeft een beter resultaat.
666edition

Bericht door 666edition »

Motip is rommel. Heb dat hier paar keer gebruikt en is slechtste kwaliteit verf die ik ook heb gehad. Die van FoliaTec is veeeeel beter.

Qua kleur: niet twijfelen: rood. Je zal nooit perfect hetzelfde blauw vinden als je wagen en dan staat dat niet mooi. Bovendien zijn de originele Brembo's ook in rood. :wink:
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Die van mij zijn origineel grijs.

Wat is er zo slecht aan Motip dan volgens jou?
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Zie nu dat dat met een kwastje gaat. Ik spuit het liever. Geeft een mooier egaal resultaat.
666edition

Frank [Factory] schreef:Die van mij zijn origineel grijs.

De Brembo's op de gewone RS zijn idd grijs. Die op een RS Cup zijn rood. (In België toch). :wink:

Motip: verf bladdert af, moeilijk aan te brengen wegens zeer gevoelig aan tmperatuur.Heb al verschillende stukken gespoten met Motip en andere met duurdere (lees: betere kwaliteit) verf en verschil is dag en nacht. Alles met Motip gespoten is slecht gedekt, droogt niet of zeer slecht uit, bladert af,....Met de duurdere verven kan je spuiten bij lage(re) temperaturen (tot zelfs 5°C) en dan nog goede dekking, normale droogtijd, maar vooral: verf blijft hangen. Hier komt Motip niet meer in de garage. Prijsverschil zegt eigenlijk al genoeg. Voor een bus Motip betaal je 5euro, terwijl je voor een bus kwaliteitsverf minstens het driedubbele kwijt bent. :wink: einde van de rit kost Motip 4 keer zoveel omdat je alles moet herdoen.
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Maar heeft dat andere merk ook spuitbussen dan?
666edition

Weet ik niet zo direct. Maar, vraag anders eens raad aan een vakman. Volgens mij kan je dit ook doen met degelijk ontvetter en dan lak voor vrachtwagenchassis gebruiken. Dat is een sterkere lak dan hetgeen ze meestal in de gewone spuitbussen verkopen. :wink:
Daniel de Rijke

Bericht door Daniel de Rijke »

666edition schreef:
Frank [Factory] schreef:Die van mij zijn origineel grijs.

De Brembo's op de gewone RS zijn idd grijs. Die op een RS Cup zijn rood. (In België toch). :wink:

Motip: verf bladdert af, moeilijk aan te brengen wegens zeer gevoelig aan tmperatuur.Heb al verschillende stukken gespoten met Motip en andere met duurdere (lees: betere kwaliteit) verf en verschil is dag en nacht. Alles met Motip gespoten is slecht gedekt, droogt niet of zeer slecht uit, bladert af,....Met de duurdere verven kan je spuiten bij lage(re) temperaturen (tot zelfs 5°C) en dan nog goede dekking, normale droogtijd, maar vooral: verf blijft hangen. Hier komt Motip niet meer in de garage. Prijsverschil zegt eigenlijk al genoeg. Voor een bus Motip betaal je 5euro, terwijl je voor een bus kwaliteitsverf minstens het driedubbele kwijt bent. :wink: einde van de rit kost Motip 4 keer zoveel omdat je alles moet herdoen.
Nooit last van gehad en toch al 3x gedaan! 2x geel (wat kwa kleur slechter dekt dan rood) en 1x rood gespoten rondom.

Logisch moet je ze eerst goed ontvetten, ernaa gewoon laag na laag spuiten (nat in nat) dus voor de eerste laag helemaal droog is een nieuwe laag die weer half laten drogen en weer een nieuwe laag.
De lak voor remklauwen is sowiso geen gewone acryl lak zoals motip de ral en spuitbussen op kleur nummer leverd.

Ik zeg lekker zelf doen Frank! Kan weinig aan mis gaan :thumbsup:

Foto's voor motivatie:
Clio 2 RS klauwen
Afbeelding
Standaart clio 16v klauwen
Afbeelding
Afbeelding

De acryl lakken van motip gebruik ik ook nooit ergens voor omdat deze zich niet lekker laten spuiten (ronde spuitmond) en slecht drogen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Algemeen (vraag & antwoord)”