Meer bas zonder Subwoofer....?
Meer bas zonder Subwoofer....?
Hey!
Ik heb vandaag mijn 4 speakers vervangen in de deuren.. is vervangen voor JBL speakers.
1 probleem... ik wil wat extra bas!
ik hoef geen subwoofer, ik denk dat ik veel meer kan halen uit deze speakers.
hoe kan ik dit het beste aanpakken? om wat meer bas te krijgen?:)
Grtz
Ik heb vandaag mijn 4 speakers vervangen in de deuren.. is vervangen voor JBL speakers.
1 probleem... ik wil wat extra bas!
ik hoef geen subwoofer, ik denk dat ik veel meer kan halen uit deze speakers.
hoe kan ik dit het beste aanpakken? om wat meer bas te krijgen?:)
Grtz
Re: Meer bas zonder Subwoofer....?
welke maat heb je erin zitten? 13 of 16?
met 16 kom je al een stukje verder qua laag, ik heb afgelopen week er 16,5 cm focals erin gezet en dat helpt behoorlijk
Al kriebelt het nog wel behoorlijk om een sub met amp erbij te zetten...
echte pittige bas zonder sub word lastig, las wel op het forum hier goede verhalen over de focal ipbus voor onder je stoel...
anders zou je kunnen kijken voor een crossover/ equalizer evt actief waarmee je meer bas in je boxen zou kunnen krijgen
http://www.lanzar.com/sucategorylist.as ... eries=Vibe" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
let er wel op dat het over het algemeen, ( eigenlijk altijd dus...) processors zijn welke gevoed worden door tulp, en ook weer tulp uitgeven, dus dan zou je je in-signaal naar je equalizer moeten doen, van je equalizer naar een line in van je oem radio, dan zou het moeten werken... tis een gedoe, maar kan wel
met 16 kom je al een stukje verder qua laag, ik heb afgelopen week er 16,5 cm focals erin gezet en dat helpt behoorlijk

Al kriebelt het nog wel behoorlijk om een sub met amp erbij te zetten...
echte pittige bas zonder sub word lastig, las wel op het forum hier goede verhalen over de focal ipbus voor onder je stoel...
anders zou je kunnen kijken voor een crossover/ equalizer evt actief waarmee je meer bas in je boxen zou kunnen krijgen
http://www.lanzar.com/sucategorylist.as ... eries=Vibe" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
let er wel op dat het over het algemeen, ( eigenlijk altijd dus...) processors zijn welke gevoed worden door tulp, en ook weer tulp uitgeven, dus dan zou je je in-signaal naar je equalizer moeten doen, van je equalizer naar een line in van je oem radio, dan zou het moeten werken... tis een gedoe, maar kan wel

Je hebt een radio Renault?
Daaop kan je ook nog de bass instellen he!!
Daaop kan je ook nog de bass instellen he!!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
ik heb een renault fabrieks radio er in zitten en wat ik daar ook op instel.. nog difference.
maar hoe sluit je zo'n EQ nou precies aan dan op mijn radio?.. ik heb er geen tulp o.i.d achter zitten alleen maar din?.
maar hoe sluit je zo'n EQ nou precies aan dan op mijn radio?.. ik heb er geen tulp o.i.d achter zitten alleen maar din?.
ben vanmiddag ff bezig geweest om te kijken, maar krijg die oem radio er niet uit.... men had gezegd met een paar popnagels duw je hem er zo uit... nou mij lukte het niet, zal van de week ff kijken of ik ff zon dingetje mag lenen kan ik eens kijken voor je.
anders een iso adpater ertussen, die aftakken naar tulp, en als line in gebruiken, alleen welke draad dat is..., ik heb gelukkig al een voorbereiing erop met een jackplug dus daar zou ik hem in kunnen doen
anders een iso adpater ertussen, die aftakken naar tulp, en als line in gebruiken, alleen welke draad dat is..., ik heb gelukkig al een voorbereiing erop met een jackplug dus daar zou ik hem in kunnen doen
Ik heb inmiddels een jvc KD-R621 gekocht en de bas is al wat beter maar nog niet optimaal.
Er zit een tulp aansluiting achter op de radio en ik kan in de radio de sub handmatig verstellen.(filtering) vol, hrtz, freq.
Wat voor niet al te dure sub kan ik hier op aansluiten?? Kan nu dus ook gewoon een passieve rechtstreeks aansluiten of niet??
Grtz
Er zit een tulp aansluiting achter op de radio en ik kan in de radio de sub handmatig verstellen.(filtering) vol, hrtz, freq.
Wat voor niet al te dure sub kan ik hier op aansluiten?? Kan nu dus ook gewoon een passieve rechtstreeks aansluiten of niet??
Grtz
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
passief niet, daar is gewoon de radio veel te zwak voor
je kan een actieve sub onder de voorstoel of achterbak plaatsen,
een stroomdraad is heel makkelijk om te trekken vanuit de motorruimte
je kan een actieve sub onder de voorstoel of achterbak plaatsen,
een stroomdraad is heel makkelijk om te trekken vanuit de motorruimte
Groeten, Vincent.
Ik heb gemerkt dat de standaard boxen in de clio *redelijk* goede bas leveren.
Bij mijzelf ook alles door pioneer vervangen en bas is weg, gelukkig een sub in de koffer liggen
Bij mijzelf ook alles door pioneer vervangen en bas is weg, gelukkig een sub in de koffer liggen
met goed/stevig ingebouwde 16cm speakers, en een versterkertje kun je best een redelijk laag verkrijgen.
hoe stijver/steviger de ondergrond is waar de speakers op gemonteerd zitten hoe beter het geluid wordt.
ook zou je de deuren kunnen dempen met dempingsmatten. de "klankkast" wordt hierdoor verbeterd.
maar denk er wel aan; hoe groter het oppervlak van de speaker, hoe lager hij komt.
hoe stijver/steviger de ondergrond is waar de speakers op gemonteerd zitten hoe beter het geluid wordt.
ook zou je de deuren kunnen dempen met dempingsmatten. de "klankkast" wordt hierdoor verbeterd.
maar denk er wel aan; hoe groter het oppervlak van de speaker, hoe lager hij komt.
ik zeg 25 cm pioneer speakers de ts...... kosten ongeveer 169 achter in de hoedenplank en je hebt heerlijke bass.
of pasringen kopen/maken en een 20 cm 3 weg composetje voor in.
of pasringen kopen/maken en een 20 cm 3 weg composetje voor in.
@ skip: wat voor clio heb je en waar loop je tegen aan?