middendemper clio rs

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
kelvin1990
forum member
Contacteer:

middendemper clio rs

Bericht door kelvin1990 »

Weet hier iemand een goed adresje om een middendemper van een clio rs te vervangen? dus het stuk voor de einddemper? Wil hem namelijk preventief vervangen.
Mijn rs is helemaal orgineel, dus zouden jullie voor een orginele middendemper gaan of 1 van k-tec. Ik heb al bij 1 bedrijf nagevraagd, en die vroegen ruim 300 euro voor een middendemper.

Alvast bedankt!!
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: middendemper clio rs

Bericht door Vinnie »

ik heb nog het middestuk vervanger liggen van ktec,
dus als je alleen het eind en bevestiging materiaal besteld, kan je de pijp voor een zacht prijsje overnemen :thumbsup:

bovendien, zo'n stelth geeft een fantastisch geluid
middendemper vervanger kan op alle dempers van hun :thumbsup:
Groeten, Vincent.
kelvin1990
forum member
Contacteer:

Hoi Vincent,

ja want ik heb in de voordemper al 2 katalysoren zitten, dus de middendemper mag dan zonder ofniet? maar past die van een ph2 ook op die van een ph1? Voor de rest is het orgineel uitlaatsysteem orgineel. Maar wat bedoel je met alleen het eind? dan is het systeem toch weer compleet?
ejk

Bericht door ejk »

Ok, pas op. Ik heb net ook geprobeerd mijn middendemper te vervangen maar dat is niet gelukt:

- Ik heb een Clio 2 RS phase 2 maar daar zit een dubbele kat onder. Die dubbele kat is eigenlijk alleen voor de RS phase 1 gebruikt, de phase 2 heeft eigenlijk een enkele kat.

- De dubbele kat is 40mm korter, met als gevolg dat je daarvoor een 40mm langere middendemper nodig hebt.

Nu komt het bizarre:

De dealer beweert (na intensief navragen bij Renault) dat er nog maar één type middendemper bestaat die zou moeten passen op alle modellen. Dus voor de lange en korte kat. Toen de demper geleverd werd bleek hij echter niet te passen in combinatie met mijn dubbele kat. Toch blijft Renault bij het statement.

De dealer komt er niet uit verder dus ik moet het nu bij Renault zelf uitzoeken.

Als je dus een enkele kat hebt, dan krijg je van meneer Renault de goede demper, als je een dubbele kat hebt dan heb je een probleem.

Succes

Grtn,
Erik
kelvin1990
forum member
Contacteer:

Hoi Erik,

dankje voor je reactie, ik heb vandaag bij euromaster nagevraagd en die kunnen hem leveren, ondanks dat ik een dubbele kat heb. Echter komt dat uit op 300 euri's incl. montage!!! Dat lijkt me er veel. Echter ik heb ik mijn voordemper 2 katalysatoren zitten, in de middendemper maar 1 of geen. Het is wel een hele lange middendemper. Ik ben ook bij kwik-fit geweest en die wezen bij ook door naar een renault garage, omdat zei hem ook niet konden leveren. Echter denk ik dat ik bij een renault dealer nog vele malen duurder uit ben. En de pip is dat de auto net een maand uit de garantie is...

Ik moet snel een oplossing hebben. Daarom kwam ik al bij k-tec racing uit, heb je voor 500 britse ponden een compleet systeem. Echter wat arjan aangeeft, als de uitlaat te aanwezig is kan dat ook afschrikken bij eventuele verkoop.

Ik ga nog eens verder informeren, nogmaals dank voor je reactie!!

gr,
Kelvin
.Maarten

Bericht door .Maarten »

Heb net vorige week de middendemper van een ph1 rs laten vervangen.
Was incl klem 350 euro kwijt. Wel orgineel renault.

De garagehouder vond het zelf ook duur.
kelvin1990
forum member
Contacteer:

Ik heb ook een ph1 rs, en ik zat ook rond dat bedrag. Ik vind het achterlijk duur als je kijkt hoeveel een compleet sportuitlaatsysteem kost. Maar als de demper en onder vandaan valt heb je meer pech.
Stefan86

Bericht door Stefan86 »

Voor als je een dubbele kat (zoals de ph1 RS) hebt, dan heb ik de middendemper nog wel voor je te koop. Ik heb een RVS uitlaat en deze is daardoor overbodig geworden. Hij is origineel Renault en slechts 2,5 maand gebruikt (bij APK vervangen) en later weer weggemonteerd voor de RVS. Bij interesse moet je maar een pm sturen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”