de eenvoudigste oplossing is om gewoon nieuwe kabels te leggen vanaf de iso-connector achter de radio.
dan weet je zeker dat je een ongefilterd signaal in je cross-overs krijgt.
het makkelijkste is dan om je cross-overs ergens in je dashboard te plaatsen, zo hoef je alleen maar de kabels voor de midjes in je deuren te brengen,en de kabels voor de tweets kunnen dan ook simpel worden gelegd.
tevens is het een voordeel als je de cross-overs makkelijk kunt bereiken i.v.m. het afstellen.meestal kun je op de filter de tweeters nog verstellen, mocht het niet naar je zin zijn.
en dat scheelt een hoop werk.
zelf heb ik ook nieuwe kabels getrokken naar mijn midjes. alleen heb ik eerst uitgezocht welke de originele kabels van de speakers in de deuren waren en deze aan de stekkers van de deuren vervangen/gesoldeerd.
op die manier kan ik altijd nog de stekker-verbinding blijven gebruiken mochten de deuren er om welke reden dan ook ooit eens uit moeten.
dan m.b.t. het monteren van je deur-speaker.
zorg dat deze op een zo stevig mogelijke manier worden bevestigd, liefs op het metaal van de deur, dat levert alleen maar een beter " laag " op, en ook het dempen van de deuren (metalen delen) levert een bijdrage aan je luister-plezier.
de basket kun je eventueel geheel verwijderen, zo speelt de speaker makkelijker in het gehele volume van de deur.
en denk nu niet ...... wat als er water bij komt

???????
daar kunnen de meeste speaker gewoon goed tegen.
een deur is nu eenmaal nooit geheel waterdicht.
eventueel zou je de bovenkant van de basket kunnen laten staan als een soort afdakje, mits je daar een beter gevoel bij hebt.
kijk anders maar eens in het " Show your ICE " topic hoe ik het heb gedaan.
succes, en mocht je nog vragen hebben ............
daar zijn we voor.