Problemen met mijn clio 2.0 16v sport

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
wapenveld23

Problemen met mijn clio 2.0 16v sport

Bericht door wapenveld23 »

Hallo Allemaal.

Ik heb sins een paar weken last van een storing in mijn clio.
Het probleem is. Als ik aan het rijden bent gaat het lampje van storing branden en dan kan ik niet meer
gas geven dan 3500 a 3000 toeren. Dus heb ik boekje door gelezen en auto aan de kant gezet. Maar ben bij garage geweest en hebben hem doorgelezen maar die kunnen niks vinden. Weet iemand misschien toevallig wat dit probleem kan zijn.

En volgende Probleem is: Als ik mijn clio in de garage zet en ik druk de koppeling in en haal hem uit zijn versnelling en laat de koppeling los schiet hij zo naar de 2000 toeren toe. en blijft zo lopen. En af en toe loopt hij onregelmatig en als dan koppeling in trap is het goed.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat deze 2 problemen kan zijn.

Mvg H Sanders Wapenveld
Remon
forum member
Contacteer:

Re: Problemen met mijn clio 2.0 16v sport

Bericht door Remon »

Probleem 1 zit in de bedrading van je gaspedaal. De stekkers hiervan maken geen goede verbinding waardoor hij in noodloop komt.
Remedie is om de betreffende stekker bij het pedaal en onder de motorkap weg te halen en de bedrading direct op elkaar te solderen. In principe zou de dealer dit ook moeten weten aangezien het een vaker voorkomend probleem is.
Heb het zelf ook een aantal maanden terug gehad (vooral bij koud weer) maar na het doorsolderen van de bedrading heb ik er geen problemen meer mee gehad!
Laatst gewijzigd door Remon op 13 jul 2011 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
wapenveld23

Re: Problemen met mijn clio 2.0 16v sport

Bericht door wapenveld23 »

Oke bedankt voor uw reactie dan ga ik daar is even een keer rustig de tijd voor nemen in mijn vakantie. en anders geef ik het door aan de garage.

mvg 3kus
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”