bonkend geluid bij draaien stuur
bonkend geluid bij draaien stuur
Hallo,
Als ik stil sta en aan het stuur draai dan hoor je een bonkend cq klonkend geluid.
Kan niet helemaal omschrijven wat voor geluid het is.
Je hoort het alleen bij stilstand. Daarnaast hoor je een bondkend geluid als je over klinker wegen rijd.
Over asvalt hoor je helemaal niks.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn.
Mvg
Edwin
Als ik stil sta en aan het stuur draai dan hoor je een bonkend cq klonkend geluid.
Kan niet helemaal omschrijven wat voor geluid het is.
Je hoort het alleen bij stilstand. Daarnaast hoor je een bondkend geluid als je over klinker wegen rijd.
Over asvalt hoor je helemaal niks.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn.
Mvg
Edwin
Re: bonkend geluid bij draaien stuur
Dat zou je homokineet kunnen zijn, maar de wiellager lijkt mij ook wel aannemelijk
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
Is de laatste tijd veel over te doen hier. Diverse topics over te vinden
Maar idd homokineet, veerpootlagers, stabilisatorstangrubbers, schokdempers...

Maar idd homokineet, veerpootlagers, stabilisatorstangrubbers, schokdempers...
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Homokineet niet, wiellager ook niet.. als ie het bij stilstand hoort kan dat het haast niet zijn. Mischien fuseekogel? veerpootlager zou kunnen.
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

Je hoort het alleen bij uiterste stuurslag ?
Bij die Clio`s III zijn het meestal met deze klacht de bovenste veerpoot lagers die herrie maken!!
Bij die Clio`s III zijn het meestal met deze klacht de bovenste veerpoot lagers die herrie maken!!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Veerpootlager. Dit heb ik bij mijn vorige Clio 3's ook gehad.
Het is inderdaad alleen als je stilstaat en het stuur draait.
Het getril is alleen op klinkerwegen...maar dit is wat anders als het geluid wat ik hoor als ik het stuur draai bij stilstand.
Het getril is alleen op klinkerwegen...maar dit is wat anders als het geluid wat ik hoor als ik het stuur draai bij stilstand.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Het is vast een veerpootlager. Bij het draaien klinkt het als een veer die verspringt.
En tijdens het rijden klinkt het alsof de auto in de veerstops knalt. Je hebt het ook als je over een drempel rijdt.
En tijdens het rijden klinkt het alsof de auto in de veerstops knalt. Je hebt het ook als je over een drempel rijdt.
Klopt Frank, ik heb het ook gehad 

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Was niet zo duur volgens mij. Maar de exacte prijs weet ik zo niet meer.
Rechts is +/- € 95,- ex
Links is +/- € 100,- ex
En dan nog montage
Dit zijn dan wel prijzen van een complete set.
Links is +/- € 100,- ex
En dan nog montage
Dit zijn dan wel prijzen van een complete set.
Ja vraag ik me ook af, maar is dus echt zo. Snap het af en toe ook niet hoe ze sommige dingen berekenen bij Renault 

Is inderdaad een veerpootlager.
95,= euro inclusief montage.
95,= euro inclusief montage.
Klopt.. Heb ik ook gehad. Zijn ze ongeveer 2uur mee bezig bij de garage;)
afgelopen week is de auto voor APG en grote beurt geweerst. Bleek een stuurkogel rechtsvoor te zijn. Vervangen. Volgens mij is het geluid nu weg. Rijd ook weer lekker strak. Jammergenoeg bleken de drijfstanglagers versleten. Maakte een wat ratel geluid bij het koud wegrijden. Is dit een bekende kwaal van de 1.5 DCI'tjes?
Auto heeft 155000 gelopen. Geluid is alleen hoorbaar als je met koude start wegrijd. Na een aantal minuten rijden is het geluid weg. Je hoorde het ook niet als je stilstond. Alleen bij gas geven. Zodra je het gas loslaat is eht weg. Auto is bij de Renault dealer in onderhoud geweest. Grote beurt en APK dus mag aannemen dat ze goede olie gebruiken. Bij 122000 is er een nieuwe distributieriem opgekomen. Ik heb het aangeven bij de garage en hebben de drijfstanglager vervangen. Morgen gaat hij nogmaals naar de garage, aangezine hij het geluid alleen maakt als hij koud is.
Edwin
Edwin
Op de factuur staat 4 x vervangen drijfstanglager. Ze zijn dus alle vier vervangen. Volgens de garage was het een bekende kwaal bij de 1.5 DCI moteren. Ik heb er geen verstand van dus dan moet ik ze maar geloven. Nee was geen garantie geval. Auto is ook niet bij deze garage gekocht. Was een kleine 500,= euro om ze te vervangen. Ben best geschrokken van de kosten. Maar het geluid wat ik bedoelde bij de koude start is nog aanwezig. Auto gaat morgen weer naar de garage. Ze wilde het zelf ook horen bij de koude start. SNap alleen niet dat ze het de eerste keer niet hebben gehoord.
net gebelt met de garage.....de Clio moet nog een dagje bij de dokter blijven.
De monteur heeft wel iets gehoord maar wil het nog een keer horen als hij koud is morgenvroeg.
Zou het dan zo zijn dat ze misschien de drijfstanglagers vervangen hebben terwijl dit niet nodig was!
Nou er zat wel slijtage op meneer....jaja dat zou ik ook zeggen natuurlijk.....
Nog maar weer afwachten wat er uitkomt....
De monteur heeft wel iets gehoord maar wil het nog een keer horen als hij koud is morgenvroeg.
Zou het dan zo zijn dat ze misschien de drijfstanglagers vervangen hebben terwijl dit niet nodig was!
Nou er zat wel slijtage op meneer....jaja dat zou ik ook zeggen natuurlijk.....
Nog maar weer afwachten wat er uitkomt....
Ik hoop het ook....de drijfstanglagers was volgens hun een kwaaltje van de dieseltjes 1.5.
Het geratal wat ik nu hoor is wat anders. Mag aannemen dat als ze de drijfstanglagers vervangen hebben het geluid ook daadwerkelijk weg moet zijn. Helaas is dat op dit moment nog niet het geval. Is ook eht alleen als hij koud is en de eerste kilometers van het rijden. Daarna is het weg. We gaan het zien wat er uit komt.
Edwin
Het geratal wat ik nu hoor is wat anders. Mag aannemen dat als ze de drijfstanglagers vervangen hebben het geluid ook daadwerkelijk weg moet zijn. Helaas is dat op dit moment nog niet het geval. Is ook eht alleen als hij koud is en de eerste kilometers van het rijden. Daarna is het weg. We gaan het zien wat er uit komt.
Edwin
Net gebeld door de garage....ze hebben geen idee wat het is. Ze horen wel wat. Volgende week als het kouder wordt nog maar eens neerzetten aangezien het dan altijd wat erger is!
Schiet niet echt op zo.....
Schiet niet echt op zo.....
Nou het feest wordt steeds mooier.....gisteren de auto weer van de garage opgehaald met de mededeling dat ik hem volgende week nog even moeten brenge. Gisteravond een stuk mee gereden.....en ja hoor...service lampje gaat branden en in de boordcomputer staat: inspuiting controleren. Auto houd nu in bij gas geven! Straks maar weer bellen met de garage....auto "hikt" nu ook een beetje en reageerd erg nerveus op gaspedaal loslaten en gasgeven....
Is een Diesel
!
Waarschijnlijk heb je een K9K motor. Dit zijn niet al te beste blokjes en die worden ook nog wel is geregeld vervangen met niet al te hoger kilometerstand.

Waarschijnlijk heb je een K9K motor. Dit zijn niet al te beste blokjes en die worden ook nog wel is geregeld vervangen met niet al te hoger kilometerstand.