Hey allemaal,
Ik heb een remprobleempje met mijn clio 1.8 16V '92.
Zodra ik rem van een snelheid gaat alles goed alleen zodra ik dan onder de 10 km/u kom begint de boel te kraken en minder te remmen. ik merkte ook dat het pedaal terug begint te duwen.
begrijp er zelf niet zoveel van, wou vanmiddag al gelijk naar de garage gaan want remproblemen vind ik nooit fijn. ookal is het alleen bij lage snelheden. maar dacht vraag het eerst even hier. iemand een idee?
groeten Leon
edit:
ik ben net bij beun de haas geweest, die zei dat het aan men abs lag. het lampje van de abs brand namelijk niet. hij zij dat dit vaak verwijderd wordt voor de verkoop zodat er geen fout gezien wordt. dit zou een duur grapje worden. nu ik naar huis dashboard uit elkaar en inderdaad geen lampje. ander lampje erin gedaan en het contact aangedaan, lampje gaat netjes branden en dan netjes uit. (geen fout toch?)
toch blijft de clio het volgende doen: vanaf snelheid (50, 100, 150 maakt niet uit) remmen werkt perfect alleen zodra de auto onder de 10 km/u komt begint het rempedaal terug te duwen. bij 5 km/u is het weer afgelopen en remt de clio weer perfect.
iemand enig idee?? kunnen het de abs schijven zijn die vies of kapot zijn?
groeten Leon
kraken remmen bij lage snelheid
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: kraken remmen bij lage snelheid
zo te horen licht het zeker aan het abs.
even met de auto de brug op en kijken of alle tanden van de ringen er nog aan zitten,
mischien schoonmaken, anders vervangen.
wat ook kan zijn is oude remvloeistof, sensors of de hoofdunit
wat evt zou kunnen is dat ze schijven zonder abs eronder hebben gegooit, deze zijn veel goedkoper namelijk
en een clio 1.8 16v is vaker zonder abs geleverd dan met (geloof bijna niets orgineel NL)
even met de auto de brug op en kijken of alle tanden van de ringen er nog aan zitten,
mischien schoonmaken, anders vervangen.
wat ook kan zijn is oude remvloeistof, sensors of de hoofdunit
wat evt zou kunnen is dat ze schijven zonder abs eronder hebben gegooit, deze zijn veel goedkoper namelijk
en een clio 1.8 16v is vaker zonder abs geleverd dan met (geloof bijna niets orgineel NL)
Groeten, Vincent.
Bedankt voor je reactie!
t is inderdaad zeker het ABS, heb vandaag maar de zekering eruit gehaald onder het motto van liever zonder ABS dan met een verkeerd reagerend ABS. en nu heb ik geen problemen meer met het remmen.
dit is natuurlijk een tijdelijke oplossing, hij gaat zo zeker geen apk keuring doorkomen.
de auto is inderdaad geen origineel nederlandse, maar in 1998 geimporteerd.
helaas heb ik niet even een brug voor handen dus het zal op bokjes moeten, maar hier moet ik even een vrije dag voor vinden.
als ik meer weet laat ik het nog weten!
groeten Leon
t is inderdaad zeker het ABS, heb vandaag maar de zekering eruit gehaald onder het motto van liever zonder ABS dan met een verkeerd reagerend ABS. en nu heb ik geen problemen meer met het remmen.
dit is natuurlijk een tijdelijke oplossing, hij gaat zo zeker geen apk keuring doorkomen.
de auto is inderdaad geen origineel nederlandse, maar in 1998 geimporteerd.
helaas heb ik niet even een brug voor handen dus het zal op bokjes moeten, maar hier moet ik even een vrije dag voor vinden.
als ik meer weet laat ik het nog weten!
groeten Leon
Al wat meer bekend?
nee er is nog niet echt veel gebeurd, ik ben is wat dieper in het abs systeem van de clio gedoken en denk nog steeds aan vieze of verkeerd afgesteld sensoren. heb alleen nog niet de tijd gehad om onder de auto te kijken dus binnenkort meer.
Misschien ook een idee om de stekkers van het elektische circuit eens na te kijken of die niet toevallig gecorrodeerd zijn. Dat wil ook nog wel eens de oorzaak zijn van dit soort problemen.