achteruitrijschakelaar

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
zuitefluit

achteruitrijschakelaar

Bericht door zuitefluit »

Hey,

Weet iemand waar het stekkertje zit van mijn achteruitrijschakelaar? want mijn achteruitrijlichten doen het de ene keer wel en de andere keer niet en dan na een paar keer goed roeren in de bak, gaan ze op den duur wel weer aan :)
Ik heb de pookhoes al eens los gehad en zag nergens een kabeltje zitten, of ik heb een bril nodig, dat kan ook :)
Ik heb een V6.

En ik wil, ook al is dit geen electronica vraag, weten wat dat rechthoekje in mijn voorraam nou de bedoeling voor is, dacht eerst dat ik een ander voorraam had gekregen omdat de standaard niet op voorraad was ofzo, maar met de RTC meeting zag ik dus dat er veel meer clio's dit hadden.

Gr.Arno
Contacteer:

Re: achteruitrijschakelaar

Bericht door Age »

ik denk dat het ergens op de bak zelf moet zitten.
Maar er zal vast nog wel iemand reageren die het zeker weet. :thumbsup:
Groet, Age
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Die schakelaars zitten op de bak ja. Gaan bij de meeste modellen wel is vaker kapot.

Dat vakje is voor eventueele navigatie. Je hebt een warmte werende ruit waardoor het signaal niet goed doorkomt!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Contacteer:

Bericht door Age »

ik dacht dat dat vakje voor de franse tolweg vignetten was bedoeld.
tenminste, dat was het altijd bij oudere auto's.
Dat vierkantje zit voor een navi wel erg ongelukkig geplaatst...
Groet, Age
zuitefluit

Ok, en die bak bedoelen jullie niet mee waar de pook in gaat zeker :) meer die kant op waar de koppeling en motor bij elkaar komt? want dan moet ik kijken hoe ik erbij moet komen als de bak bij de motor zit, want dan moet ik een brug opzoeken ben ik bang voor, of er moet toevallig nog ergens een kapje zitten die ik los kan maken om boven de bak te komen.
Weten jullie toevallig ook of dit een afkeur is bij de apk?? volgens mij zijn er vroeger nl auto's gemaakt die standaard geen achteruitrijlamp erop hebben zitten, of zullen die weer een aantekening op hun kenteken hebben?
Contacteer:

Bericht door Age »

als het erop zit moet het ook werken voor de APK volgens mij.....
Groet, Age
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Hehe ja dat klopt Age, majha je kon ook voor de oudere modellen navigaties je antenne daar neerleggen.

Ja hier praat ik over de versenllings bak. Bij de meest types zit hij aan de zijkant van de bak en dan aan de onderkant. Dus als meezit moet je er zo van de onderkant bij kunne, maar durf niet te zeggen hou dat bij een V6 zit deze nog helaas nooit in de werkplaats gehad :bigcry: :bigcry:

Als ik me niet vergist of de stekker of een stuk op de schakelaar zelf is Groen of Oranje.

En het moet werken voor de APK ja.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
zuitefluit

mmm, ok dan ga ik komend weekend maar ff aan de slag, als hij aan de zij- of onderkant zit, heb ik nog een brug nodig, want zoals ik het nu heb gezien zit er beplating aan de onderkant om hem zo vlak mogenlijk te maken.
Bij deze bedankt en als ik 25 juni er niet bij ben met het 20 jarig jubileum, dan weten jullie dat het niet gelukt is, haha, maar daar ben ik niet bang voor, heb sowieso nog 4 weken de tijd voor hij gekeurd moet worden.
Contacteer:

Bericht door Age »

succes... en je weet het, als er rook uitkomt, dan is het fout..... :smash: :laugh4:
Groet, Age
zuitefluit

dank je Age
Over dat rook heb ik al genoeg verstand van, haha, heb ooit een kitcar gehad waar ik tot 2 keer toe kortsluiting in had, gelukkig had ik een noodschakelaar gemonteerd, dus hij is gelukkig niet uitgebrand, 1 troost, ik had hem niet zelf gebouwd, dus mijzelf kon ik niet de schuld geven :wink: alhoewel, van de 1ste keer had ik zelf een startknop ingebouwd, maar net niet genoeg ruimte gegeven met het plaatwerk van mijn dashboard, waarbij hij sluiting maakte toen ik de stroom erop ging zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”