Bodykit Elia
Bodykit Elia
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en zou graag wel eens jullie mening gehoord hebben over wat ik van plan ben met mijn donkerblauwe Clio 3, 1.5 dci. Ik zou graag hebben dat mijn auto er uit ziet als een RS. Ik heb dan ook de kit gevonden van Elia en vroeg mij dan wel af hoe dit gaat enz. want dan ben je toch ook verplicht om je uitlaat te veranderen niet? Ik zou ook witte 16'' OZ superturismo WRC velgen willen zetten maar heeft iemand enig idee wat banden kosten op zulke velgen want de prijs van 4 velgen is 644€ en dat valt wel goed mee vind ik.
Hopelijk kunnen jullie me snel helpen
Kjeld
Ik ben nieuw op dit forum en zou graag wel eens jullie mening gehoord hebben over wat ik van plan ben met mijn donkerblauwe Clio 3, 1.5 dci. Ik zou graag hebben dat mijn auto er uit ziet als een RS. Ik heb dan ook de kit gevonden van Elia en vroeg mij dan wel af hoe dit gaat enz. want dan ben je toch ook verplicht om je uitlaat te veranderen niet? Ik zou ook witte 16'' OZ superturismo WRC velgen willen zetten maar heeft iemand enig idee wat banden kosten op zulke velgen want de prijs van 4 velgen is 644€ en dat valt wel goed mee vind ik.
Hopelijk kunnen jullie me snel helpen
Kjeld
- Contacteer:
Re: Bodykit Elia
Even verplaatst naar hier
leuke plannen, maar ik kan je er helaas niet verders mee helpen.
Alleen 1 advies, neem minimaal 17 inch velgen en ook een verlaging. Anders gaat het niet mooi staan naar mijn mening

leuke plannen, maar ik kan je er helaas niet verders mee helpen.
Alleen 1 advies, neem minimaal 17 inch velgen en ook een verlaging. Anders gaat het niet mooi staan naar mijn mening

Groet, Age
Dat is wel waar vooral de voorbumper maar heb nu op een andere site gevonden het veranderen van de uitlaat en replica bumper van rs hier kan je hem zien http://reichhard-motorsport.com/catalog ... s_id=48307" onclick="window.open(this.href);return false; Dat vind ik wel iets hebben maar gaat dit wel met mijn originele wielkasten passen. Want ik weet niet of er verschil is met 3 of 5 deur want mijn is 5 deur. Ben ook niet echt zo voor verlagen heb schrik dat dat het rijcomfort gaat veranderen. Zoals die grijze op de foto zo wielen zoek ik. 

- Contacteer:
Je moet even goed kijken of je smalle of brede voor spatborden hebt.
Voor de rest zou het moeten passen. Ook bij een 5 deurs
Voor brede 16" spatborden: http://reichhard-motorsport.com/catalog ... s_id=48118
En voor smalle 15" spatborden: http://reichhard-motorsport.com/catalog ... s_id=48117
Maar verlaging met 3 cm zou ik echt doen. Anders ben ik bang dat het allemaal erg lelijk en uit balans gaat worden.
het comfort blijft goed genoeg.
Voor de rest zou het moeten passen. Ook bij een 5 deurs

Voor brede 16" spatborden: http://reichhard-motorsport.com/catalog ... s_id=48118
En voor smalle 15" spatborden: http://reichhard-motorsport.com/catalog ... s_id=48117
Maar verlaging met 3 cm zou ik echt doen. Anders ben ik bang dat het allemaal erg lelijk en uit balans gaat worden.
het comfort blijft goed genoeg.
Groet, Age
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Elia heeft een kit die op de RS lijkt en die zo op een standaard Clio past. Dit is dus niet zo'n opzichtige kit als jij bedoelt.ackten schreef:Als je dan op een RS wil lijken neem dan rs bumpers, sideskirts en zijschermen. Elia vind ik persoonlijk oorlelijke tubberware meuk.
Een nieuwe uitlaat zal inderdaad nodig zijn. Zowel Elia en Reichard bieden volgens mij wel een uitlaat hiervoor.
Waarom moet een originele clio op een rs lijken???
Je hebt 1 bumpers nodig, 2 zijvleugels, 3 alles laten spuiten, 4 aanpassingen doorvoeren + Je zal hoogstwaarschijnlijk spoorverbreders moeten plaatsen aangezien de wielkasten breder komen, dus velgen zullen anders te diep in de vleugels zitten.
Waarom niet gewoon licht verlagen en mooie velgen kopen? Mja ieder zijn zin, maar ik zou doorsparen en een 2dehands rsje kopen. Of gewoon mooi verlagen en mooie velgen, de rest is zonde van het geld. Maar ja... Ieder zijn mening
Succes in ieder geval met de plannen.
Je hebt 1 bumpers nodig, 2 zijvleugels, 3 alles laten spuiten, 4 aanpassingen doorvoeren + Je zal hoogstwaarschijnlijk spoorverbreders moeten plaatsen aangezien de wielkasten breder komen, dus velgen zullen anders te diep in de vleugels zitten.
Waarom niet gewoon licht verlagen en mooie velgen kopen? Mja ieder zijn zin, maar ik zou doorsparen en een 2dehands rsje kopen. Of gewoon mooi verlagen en mooie velgen, de rest is zonde van het geld. Maar ja... Ieder zijn mening

Ik ben het wel met Dasseleer eens, maar als je het dan toch wil doen zou ik voor originele RS onderdelen gaan
Of gewoon voor een RS.....
Die zijn 2ehands best betaalbaar als je toch al een clio 3 rijdt. Alleen je zult niet voor niets een Diesel rijden, dus een slurpende RS zal waarschijnlijk niets voor je zijn.
Waarom niet zo'n sportkit als Frank op zijn Diesel had? Dat ICM mooie wielen en een verlaging
Dat is toch een heerlijke auto!

Die zijn 2ehands best betaalbaar als je toch al een clio 3 rijdt. Alleen je zult niet voor niets een Diesel rijden, dus een slurpende RS zal waarschijnlijk niets voor je zijn.
Waarom niet zo'n sportkit als Frank op zijn Diesel had? Dat ICM mooie wielen en een verlaging

Dat is toch een heerlijke auto!

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
- Contacteer:
Met die kit veranderd er niets aan de spoorbreedte.
Alleen de voor en achterbumpers hebben de RS look.
En ja, ik vind een RS voorbumper ook mooier, maar hoef niet zo nodig een RS, hoe goed dat ook rijdt.
Dus ik zie mezelf ook nog wel eens zo'n bumper aanschaffen, alleen omdat het mooier is.
Alleen de voor en achterbumpers hebben de RS look.
En ja, ik vind een RS voorbumper ook mooier, maar hoef niet zo nodig een RS, hoe goed dat ook rijdt.
Dus ik zie mezelf ook nog wel eens zo'n bumper aanschaffen, alleen omdat het mooier is.

Elia site schreef:Designkit RS-Look bestehend aus Frontstoßstange, Heckstoßstange und Nebelscheinwerfern
Groet, Age
Ja jullie hebben wel gelijk zou ook veel liever met een rs rondrijden maar ik doe nogal veel kilometers daarom ook diesel. Maar ik wil zo graag RS-look omdat ik dat echt heel erg mooi vind heb alleen schrik voor breedte wielkasten en het donker blauw van mijn auto en het kleur dat die diffuser heeft. Weet er ook juist iemand wat de grootte van de banden moet zijn als je 16'' of 17'' op auto zet of hangt dat af van de velg? Ik vroeg me ook af of er mensen zijn die al ziptuning hebben gedaan met diesel? Want mijn auto is 4 jaar oud en heeft 90 000 km heb gehoord dat dat al te laat zou zijn is dat ook werkelijk zo? Sorry voor al deze vragen maar ik weet nog niet echt zo heel veel hopelijk kunnen jullie me helpen
alvast bedankt.

- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Dat zijn Team Dynamics Pro Race 1.2 (17 ich) in combinatie met 3 cm verlaging. Dat is mijn oude Clio. Als je meer foto's wilt zien moet je even in mijn projecttopic kijken en ik kan je ook altijd wat mailen. 

De mijn is gechipt toen ik hem net had gekocht. Toe was hij 4 jaar oud en had 89.000 km gelopen. Goed voelbaar dat je meer kracht beschikbaar hebt, niet qua topsnelheid maar wel qua acceleratie. Vooral qua tussenacceleratie is de Clio merkbaar sneller! Nu, een jaar later en dik 125.000 km op de teller nog nooit problemen gehad en rijdt nog steeds super!kjeld380 schreef:Ik vroeg me ook af of er mensen zijn die al ziptuning hebben gedaan met diesel? Want mijn auto is 4 jaar oud en heeft 90 000 km heb gehoord dat dat al te laat zou zijn is dat ook werkelijk zo?
100% akkoord. Bodykits zijn echt niet mijn ding. Enne, als ik dan de wagen zie van Sjoertum, dan ben ik nog meer overtuigd dat je geen (lelijke) bodykit nodig hebt om een strakke, stijlvolle wagen te maken. Die Clio van Sjoertum is gewoon knap door zijn eenvoud.dasseleer schreef:Waarom moet een originele clio op een rs lijken???
Waarom niet gewoon licht verlagen en mooie velgen kopen? Mja ieder zijn zin, maar ik zou doorsparen en een 2dehands rsje kopen. Of gewoon mooi verlagen en mooie velgen, de rest is zonde van het geld. Maar ja... Ieder zijn meningSucces in ieder geval met de plannen.

Weet iemand of er misschien ergens een mooie bodykit is voor phase2?
Enige wat ik kan vinden is volgende:
http://www.magnatuning.ro/en/product/89 ... r-Body-Kit" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou een bodykit van pase1 passen op een phase2?
Enige wat ik kan vinden is volgende:
http://www.magnatuning.ro/en/product/89 ... r-Body-Kit" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou een bodykit van pase1 passen op een phase2?
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
http://www.renault.nl/showroom/brochure ... chback.jsp
Zie pagina 13 van die pdf. Daar staat de originele sportkit voor de fase 2.
Zie pagina 13 van die pdf. Daar staat de originele sportkit voor de fase 2.