Climate Control
Climate Control
Hallo,
Mijn climate control (Clio Phase II 2001) doet het niet weer volgens mij. Als ik hem op kouder dan 16graden zet blaast hij de zelfde lucht tempratuur als ik hem op 24 graden zet. Deze lucht is niet gloeiend heet. Maar ook niet zo koud als het hoort met de airco. Kan iemand mij vertellen wat eventueel het probleem is?
met vriendelijke groet,
Ronald
Mijn climate control (Clio Phase II 2001) doet het niet weer volgens mij. Als ik hem op kouder dan 16graden zet blaast hij de zelfde lucht tempratuur als ik hem op 24 graden zet. Deze lucht is niet gloeiend heet. Maar ook niet zo koud als het hoort met de airco. Kan iemand mij vertellen wat eventueel het probleem is?
met vriendelijke groet,
Ronald
Re: Climate Control
das een teken dat je aircovloeistof bijgevuld moet worden dan ben je dr weer vanaf.
en heb je weer een goede en lekkere airco

en heb je weer een goede en lekkere airco


- Arjaan81
- forum starter
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 29 jun 2008 14:08
- Locatie: Damwâld
- Contacteer:
Re: Climate Control
ongeveer een uur tot 1.5 uur.
Heb het gisteren met mijn clio laten doen.
99 euro was is kwijt!En de airco is weer lekker koel!
Groeten,
Arjaan
Heb het gisteren met mijn clio laten doen.
99 euro was is kwijt!En de airco is weer lekker koel!

Groeten,
Arjaan
Re: Climate Control
Maar hoelang gaat het eigenlijk gemiddeld mee die vloeistof die ze er in stoppen? Freon is dat toch?
- Arjaan81
- forum starter
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 29 jun 2008 14:08
- Locatie: Damwâld
- Contacteer:
Re: Climate Control
Jaarlijks "lekt" er ongeveer 10% koudemiddel weg.
Ze zeggen dat je de airco om de 2-3jaar moet controleren.
Je kunt dan gelijk de airco een airofresh(15euro) geven.
Lost de schimmel/onfrisse geur op in de airco.
Groetjes
Arjaan
Ze zeggen dat je de airco om de 2-3jaar moet controleren.
Je kunt dan gelijk de airco een airofresh(15euro) geven.
Lost de schimmel/onfrisse geur op in de airco.
Groetjes
Arjaan
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 24 mei 2008 19:45
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Climate Control
Zou wel even laten checken of dit daadwerkelijk het probleem is of dat er nog meer aan de hand is. Anders zit je straks met een defecte gevulde airco.
Re: Climate Control
Airco word niet zomaar gevuld trouwens.
Met kijkt eerst of de airco wel aanslaat, zoja word er gekeken of er genoeg druk in het systeem zit( wat aanduidt of er genoeg koudemiddel inzit) Mocht dit goed zijn. Word er verder gekeken naar bv storing in het systeem etc.
Maar mocht de druk te laag zijn of zelfs geen druk . Word er altijd eerst een druk proef gedaan op +- 10bar
Om te kijken of er eventueel ergens een lek aanwezig is . is er geen lekkage aanwezig word hij weer netjes gevuld.
En mocht er wel een lekkage zijn dan moet dat eerst worden verholpen voordat hij weer gevuld word.
Met kijkt eerst of de airco wel aanslaat, zoja word er gekeken of er genoeg druk in het systeem zit( wat aanduidt of er genoeg koudemiddel inzit) Mocht dit goed zijn. Word er verder gekeken naar bv storing in het systeem etc.
Maar mocht de druk te laag zijn of zelfs geen druk . Word er altijd eerst een druk proef gedaan op +- 10bar
Om te kijken of er eventueel ergens een lek aanwezig is . is er geen lekkage aanwezig word hij weer netjes gevuld.
En mocht er wel een lekkage zijn dan moet dat eerst worden verholpen voordat hij weer gevuld word.
Renaultmonteur
Re: Climate Control
Nou bij mij was het niet de vloeistof, maar de houder waar de climate control stuurmotortje in valt gescheurd ( van het kachel huis ), waardoor de klep niet goed meer geregeld werd, en er alleen maar ( in dit geval omdat de klep zo stond ) warm/hete lucht werd ingeblazen.
Balen omdat het hele kachel huis er uit zou moeten, maar we hebben het opgelost door met zeer sterke lijm het gescheurde onderdeel weer te lijmen en daar weer het stuurmotortje in gelijmt, en het werkt tot nu toe heel goed, nadeel is dat als het wederom kapot gaat je het stuurmotortje ook moet vervangen, maar goed dat is voor later een zorg.
We zullen zien of dit lang vol gaat houden, het was voor nu een snelle en goedkope oplossing.
Dus wanneer je een climate controle de klacht heeft van alleen hete lucht blazen en geen mogelijkheid van verstellen, ook geen inlaat van frisse buitenlucht dan is het probleem waarschijnlijk oorzaak dat de klep niet meer verstelbaar is, oorzaak dan mogelijk stuurmotortje of een defect ashouder van kachelhuis.
Let wel je airco moet dan ook wel aanslaan!
Bij tekort een vloeistof kan er nog wel frisse lucht van buiten ingeblazen worden, volgens mij.
Balen omdat het hele kachel huis er uit zou moeten, maar we hebben het opgelost door met zeer sterke lijm het gescheurde onderdeel weer te lijmen en daar weer het stuurmotortje in gelijmt, en het werkt tot nu toe heel goed, nadeel is dat als het wederom kapot gaat je het stuurmotortje ook moet vervangen, maar goed dat is voor later een zorg.
We zullen zien of dit lang vol gaat houden, het was voor nu een snelle en goedkope oplossing.
Dus wanneer je een climate controle de klacht heeft van alleen hete lucht blazen en geen mogelijkheid van verstellen, ook geen inlaat van frisse buitenlucht dan is het probleem waarschijnlijk oorzaak dat de klep niet meer verstelbaar is, oorzaak dan mogelijk stuurmotortje of een defect ashouder van kachelhuis.
Let wel je airco moet dan ook wel aanslaan!
Bij tekort een vloeistof kan er nog wel frisse lucht van buiten ingeblazen worden, volgens mij.
Re: Climate Control
gelukkig komt er wel "koude" lucht van buiten naar binnen. Dus dat zal het wel niet zijn. Bedankt alvast