Tip! Deurspeakers: Geen MDF maar Schuimrubber!

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
sj0ertum
Oud-beheerder

Tip! Deurspeakers: Geen MDF maar Schuimrubber!

Bericht door sj0ertum »

Luitjes!

Sinds ik nieuwe zwaardere speakers (wel gewoon 13 cm) in de deuren van mn clio had gebouwd, had ik er last van dat mn deuren flink trilde terwijl de muziek niet eens zo hard stond.
Dit komt wss omdat deze speaker wat groter is en bijna klem in de deur zit (past dus net). Ik heb toen hier op cch een aantal keer de tip gezien om er een mdf ring tussen te maken voor het probleem met de ruimte. Laatst had een pakketje binnen gehad waarvan de doos aan de binnekant bekleed was met schuimrubber, dit heb ik eruit getrokken...ik denk dat komt wel van pas :idea: Dus ik kwam die schuimrubber mat laatst tegen en heb hieruit cirkels geknipt die precies onder de speaker vallen, dus tussen de speaker en het plastic van je deur.
Wanneer je de speakers dan terug schroeft krijg je een demping/isolatie laag van ongveer 1cm tussen de deur en de speaker :thumbsup: Hierdoor is het probleem opgelost, het schuimrubber neemt de grootste trillingen op waardoor mn deur niet begint te trillen/kraken
Afbeelding
Afbeelding
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Hardcore RS

Re: Tip! Deurspeakers: Geen MDF maar Schuimrubber!

Bericht door Hardcore RS »

is een mogelijkheid idd.

voor wat meer vermogen speakers zou ik het niet aanraden maargoed.

zoiezo is het dan beter het plastic uit te slijpen en de speaker rechtstreeks op het ijzer van de deur te plaatsen maar als je daar geen zin in hebt is dit een prima oplossing :thumbsup:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Jaa inderdaad, en mijn geluid is allemaal niet zo overdreven. Het is gewoon een goed geluid en verder niet overdreven, Al zijn die subs van jou wel gruwelijk :worship: Maar het werkt opzich wel zo met dat schuimrubber ;)
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
neonic
forum member
Contacteer:

Bericht door neonic »

Kheb me speakers pas tegen me deur geschroefd ipv deurpanelen, zoals ik het eerst had. Klinkt op zich wel goed. Heb er een stuk mdf tussen gedaan omdat anders me raam niet meer open kon, wel zo handig in de zomer é . Deur trilt wel enigzins maar ... vind het niet echt een probleem.
Dat schuimrubber is wel goed idee ja. Kan ik ook nog wel eens proberen.
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”