Hey,
Ik ben in bezit van een Clio 1.4 RL uit 1993.
Echter ligt het verbruik te hoog, ik rij met een volle tank ongeveer 190/200km, dit lijkt me aan de forse kant voor zo'n klein wagetje?
De clio schokte ook erg, daarop heb ik de bougies vervangen, en het schokken is geheel weg.
Ik heb alleen het idee dat de wagen maar max met moeite 100km/pu kan rijden.
Hebben jullie een idee wat dit kan zijn?
Verbruik hoog Clio 1993
- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: Verbruik hoog Clio 1993
Waarschijnlijk je stappen motortje overleden.
Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek
Re: Verbruik hoog Clio 1993
IIg niet goed nee.
Ik haalde gemiddeld per tank de 500KM met mijn oude Clio ook een 1.4 en heb nogal een zware rechtervoet
!
Ik haalde gemiddeld per tank de 500KM met mijn oude Clio ook een 1.4 en heb nogal een zware rechtervoet

Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Re: Verbruik hoog Clio 1993
Zou het hoge verbruik door de stappenmotor kunnen komen dan? Want de clio loopt wel stationair en rijd oke tot 80km p/u, alleen daarna heeft ie moeite om harder te gaan.
Wat ik ook nog vergeten te melden ben is dat er af en toe een bezine lucht bij de Clio hangt (alleen aan buitenkant), echter lekt er geen benzine op straat oid.
Wat ik ook nog vergeten te melden ben is dat er af en toe een bezine lucht bij de Clio hangt (alleen aan buitenkant), echter lekt er geen benzine op straat oid.
- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: Verbruik hoog Clio 1993
Bij mijn vader ( Clio 2 ph 1 ) verbruikte de auto ook meer benzine.
Ook stonk deze naar benzine, toen heb ik de stappenmotor vervangen en het probleem was opgelost.
De stappenmotor regelt het stationair toerental.
De MAP-sensor (Manifold Absolute Pressure) meet de onderdruk (vacuum) in het inlaatspruitstuk. O.a. aan de hand van die druk kan de rekeneenheid berekenen hoeveel benzine ingespoten moet worden zodat een goede mengverhouding van zuurstof en benzine ontstaat welke ontbrandt kan worden.
Ook stonk deze naar benzine, toen heb ik de stappenmotor vervangen en het probleem was opgelost.

De stappenmotor regelt het stationair toerental.
De MAP-sensor (Manifold Absolute Pressure) meet de onderdruk (vacuum) in het inlaatspruitstuk. O.a. aan de hand van die druk kan de rekeneenheid berekenen hoeveel benzine ingespoten moet worden zodat een goede mengverhouding van zuurstof en benzine ontstaat welke ontbrandt kan worden.
Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek