Verbruik hoog Clio 1993

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
stefan005

Verbruik hoog Clio 1993

Bericht door stefan005 »

Hey,

Ik ben in bezit van een Clio 1.4 RL uit 1993.
Echter ligt het verbruik te hoog, ik rij met een volle tank ongeveer 190/200km, dit lijkt me aan de forse kant voor zo'n klein wagetje?

De clio schokte ook erg, daarop heb ik de bougies vervangen, en het schokken is geheel weg.
Ik heb alleen het idee dat de wagen maar max met moeite 100km/pu kan rijden.

Hebben jullie een idee wat dit kan zijn?
Gebruikersavatar
Rickert
Oud-beheerder
Berichten: 2214
Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Re: Verbruik hoog Clio 1993

Bericht door Rickert »

Waarschijnlijk je stappen motortje overleden.
Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Nelis
spammer
Berichten: 1430
Lid geworden op: 26 mei 2008 19:13
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Verbruik hoog Clio 1993

Bericht door Nelis »

IIg niet goed nee.

Ik haalde gemiddeld per tank de 500KM met mijn oude Clio ook een 1.4 en heb nogal een zware rechtervoet ;)!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
stefan005

Re: Verbruik hoog Clio 1993

Bericht door stefan005 »

Zou het hoge verbruik door de stappenmotor kunnen komen dan? Want de clio loopt wel stationair en rijd oke tot 80km p/u, alleen daarna heeft ie moeite om harder te gaan.
Wat ik ook nog vergeten te melden ben is dat er af en toe een bezine lucht bij de Clio hangt (alleen aan buitenkant), echter lekt er geen benzine op straat oid.
Gebruikersavatar
Rickert
Oud-beheerder
Berichten: 2214
Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Re: Verbruik hoog Clio 1993

Bericht door Rickert »

Bij mijn vader ( Clio 2 ph 1 ) verbruikte de auto ook meer benzine.
Ook stonk deze naar benzine, toen heb ik de stappenmotor vervangen en het probleem was opgelost.

:wink:
De stappenmotor regelt het stationair toerental.
De MAP-sensor (Manifold Absolute Pressure) meet de onderdruk (vacuum) in het inlaatspruitstuk. O.a. aan de hand van die druk kan de rekeneenheid berekenen hoeveel benzine ingespoten moet worden zodat een goede mengverhouding van zuurstof en benzine ontstaat welke ontbrandt kan worden.
Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”