Parrot MKi 9200 met Unika
Parrot MKi 9200 met Unika
In mijn nieuw te leveren Clio laat ik een parrot MKi 9200 inbouwen door de dealer. Nu lees ik op de site van Parrot dat als je de radiobediening op de stuurkolom hiervoor wilt gebruiken je adapter Unika van parrot moet installeren. De dealer zei dat ze hier nog nooit van gehoord hadden, vervolgens dat ze hier in het verleden slechte ervaringen mee hadden, (beetje vreemd). Heeft iemand hier ervaring mee? apparaatje kost ongeveer 70 euri ex inbouw.
Re: Parrot MKi 9200 met Unika
In principe blijf de stuurwiel bediening gewoon werken nadat de MKI 9200 is ingebouwd. Wij bouwen ze ook dagelijks in, maar van zo`n apparaat nog nooit gehoord!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Wat ik ervan begrijp is dat de stuurwielbediening gewoon blijft werken, maar dat met dit apparaatje de parrot ook te bedienen is met de stuurwielbediening?
Als goed is zit er toch zelf ook een afstand bediening die je op het stuur kan plaatsen?
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Er zit inderdaad een afstandsbediening bij, maar als het via de stuurkolombediening kan scheelt dat weer een los apparaat om ergens aan het stuur te hangen of op het dashboard bij te plaatsen. Er zit ook al een los schermpje bij dat ergens geplaatst moet worden.
Ik heb voor de Parrot gekozen omdat renault de radio met bluetooth tot eind dit jaar niet kan leveren, en achteraf inbouwen/vervangen is volgens hen geen optie.
Ik heb voor de Parrot gekozen omdat renault de radio met bluetooth tot eind dit jaar niet kan leveren, en achteraf inbouwen/vervangen is volgens hen geen optie.
Raar dat ze er eerst nooit van hebben gehoord en vervolgens slechte ervaringen hebben. Ik wil binnenkort ook een Unika kopen voor mijn Clio II en MKi9100. Ik had nl. eerst de afstandsbediening op de handrem met het standaard bandje, maar nu heb ik een armsteun en moet ik deze ergens anders plaatsen. Op het stuur vind ik namelijk echt niet handig.
Ik ben benieuwd wat je ervoor moet betalen en hoe het nu precies werkt. Als je iets meer weet hoor ik het graag want er zijn maar bar weinig mensen die de unika kennen of van gehoord hebben. 

op het swift forum (tja hiervoor ff als voorloopauto een swift gehad) stond een verhaal over dit kastje. Reacties waren redelijk posifitef. Let wel .....je hebt het display nog wel nodig heb om te zien wat je kiest. Alleen de knop bediening (selectie, opnemen, ophangen) wordt dacht ik geregeld door dit unika kastje