Xenon kleuren
Xenon kleuren
Op 2 mei kan ik mijn "nieuwe" Clio 1.6 Initiale uit 2006 ophalen. Hier zitten ook xenon lampen in, maar de rest van de lampen zijn dan weer in het "ouderwetse" geel.
1. Weten jullie of dat er een standaardkleurcode is voor die xenon lampen (dat K.... nummer ofzoiets?) of kon/ kan de koper van een nieuwe auto dit zelf bepalen? Dit zodat ik de rest van mijn lampen in exact dezelfde kleur kan bestellen.
2. En wat is de mooiste optie voor de rest van de verlichting (mistlampen, grootlicht en stadslicht)? LED schijnt wel mooi te zijn, maar kan ik in ieder geval zelf niet inbouwen met die weerstanden e.d.
1. Weten jullie of dat er een standaardkleurcode is voor die xenon lampen (dat K.... nummer ofzoiets?) of kon/ kan de koper van een nieuwe auto dit zelf bepalen? Dit zodat ik de rest van mijn lampen in exact dezelfde kleur kan bestellen.
2. En wat is de mooiste optie voor de rest van de verlichting (mistlampen, grootlicht en stadslicht)? LED schijnt wel mooi te zijn, maar kan ik in ieder geval zelf niet inbouwen met die weerstanden e.d.
Re: Xenon kleuren
Nee standaard bij Renault zitten er gewoon 1 type Xenon in de koplampen. De andere lampjes kan je natuurlijk wel vervangen door andere kleuren.
Wat de mooiste optie is durf ik je niet te zeggen. Iedereen heeft weer een andere smaak
!
Wat de mooiste optie is durf ik je niet te zeggen. Iedereen heeft weer een andere smaak

Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
@ Nelis: Oh, dat maakt het al een stuk makkelijker! Weet jij wat de standaardkleurcode is?
Als iemand anders dit weet, is zijn/ haar antwoord natuurlijk ook welkomDonMelvin schreef:@ Nelis: Oh, dat maakt het al een stuk makkelijker! Weet jij wat de standaardkleurcode is?

Helaas niet. Staat niet bij in mijn systeem als ik ze verkoop 

Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
ik meen standaard iets van 4300K en de K staat voor Kelvin en is de kleur temperatuur.
Aftermarket wordt meestal 6000K genomen, dit is helder wit licht. 8000k zie je ook veel en is een stuk blauwer.
Aftermarket wordt meestal 6000K genomen, dit is helder wit licht. 8000k zie je ook veel en is een stuk blauwer.
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

Standaard zal niet 10 000 zijn toch?michel88 schreef:zit op ong 10 000k
- Engee
- über forummer
- Contacteer:
Denk dat standaard idd 4300K is.
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
10.000k is bijna paars!!!! absoluut niet aan te raden en bovendien illegaal meen ik. relatief weinig lichtopbrengst en geen gezicht. Zou het mooi op 6000K houden. 

Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

Ok, 4300K is dan de beste optie.
- Maar wat is de mooiste manier om dit in te bouwen?
- En hoe werkt het met LED's inbouwen?
- LED's zijn ook verkrijgbaar in (bijv) 4300K toch?
- LED's zijn toch ook verkrijgbaar voor de mistlampen, groot licht en stadslicht? En wat voor lampen moeten dit zijn?
Je ziet dat ik jullie aan een vragenvuur onderwerp, hopelijk kunnen jullie me helpen
Wil m'n auto straks zo snel mogelijk zo strak mogelijk voor elkaar hebben!
- Maar wat is de mooiste manier om dit in te bouwen?
- En hoe werkt het met LED's inbouwen?
- LED's zijn ook verkrijgbaar in (bijv) 4300K toch?
- LED's zijn toch ook verkrijgbaar voor de mistlampen, groot licht en stadslicht? En wat voor lampen moeten dit zijn?
Je ziet dat ik jullie aan een vragenvuur onderwerp, hopelijk kunnen jullie me helpen

- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
De mooiste manier om in te bouwen? een mooi plekje zoeken voor de ballasten en deze degelijk monteren...
LED's inbouwen? LED uit verpakking slopen LED in koplampfitting drukken.
LED in 4300 verkrijgbaar? Moet de eerste nog tegenkomen waar de kleurtemp opstaat... die ook daadwerkelijk overeen komt met het vermelde.
LED voor mist groot en stads. Stads oke.. goed te toen 5W5 dacht ik Groot is meen ik H1 voor LED niet aan te raden wegens nog te lage lichtopbrengst (zou Xenon doen in dat geval) Mist dacht H11 en zou met LED mischien net kunnen qua lichtopbrengst Is echter goed zoeken naar een passende die ook nog eens VOLDOENDE lichtopbrengst heeft.
LED's inbouwen? LED uit verpakking slopen LED in koplampfitting drukken.
LED in 4300 verkrijgbaar? Moet de eerste nog tegenkomen waar de kleurtemp opstaat... die ook daadwerkelijk overeen komt met het vermelde.
LED voor mist groot en stads. Stads oke.. goed te toen 5W5 dacht ik Groot is meen ik H1 voor LED niet aan te raden wegens nog te lage lichtopbrengst (zou Xenon doen in dat geval) Mist dacht H11 en zou met LED mischien net kunnen qua lichtopbrengst Is echter goed zoeken naar een passende die ook nog eens VOLDOENDE lichtopbrengst heeft.
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy