GELUIDSINSTALLATIE

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Rickovic

GELUIDSINSTALLATIE

Bericht door Rickovic »

Hallo allemaal
ik zal me even voorstellen ik ben Rick ben nieuw hierzo...:)
ik heb zo een 3 weken geleden me Cliotje die ik al jaren wilde aangeschaft
Clio 2 2.0 16V Sport oktober 2001 erg blij mee... :grin:

Maar heb even wat vraagjes/adviezen..
heb een orginele radio van renault erin zitten volgens mij veeel te mild voor het egte ramwerk(Hardcore Hardstyle)
heb daarom een composetje van pioneer in laten bouwen(190W 80 RMS genoeg neem ik aan;))
ik vind pioneer zelf een erg fijn merk nooit problemen mee gehad
Maar ik neem aan dat met een andere radio er veel meer vermogen uit te halen is omdat ik vind dat de speakers nog nie hard genoeg gaan(ik denk dat ze veel meer in zich hebben) klopt dit?? :chinrub:

ik hou dus van veel beats en bass heb ook nog een vrij zware Sub liggen van Earthquake (miss nie een heel bekend merk maar hoor dat het in het buiteland egt een succes is:))
hij heeft een vermogen van 1500W 700 RMS vrij zwaar dus...!!
wil eigenlijk ook nog achterspeakers in de hoedenplank wat raden jullie mij aan om te gaan doen??
heb ik de goeie speakers van voren?? en welke radio?? plus watvoor achterspeakers??
en krijg ik meer vermogen met een nieuwe radio????
Ik hoor graag jullie adviezen hierover....

Avast bedankt voor het advies

Groetjes Rick
Didi

Re: GELUIDSINSTALLATIE

Bericht door Didi »

wat ik aanraad ??????
zorg voor een goede versterker met voldoende vermogen (watt-rms)
alleen en nieuwe radio zal niet heel veel brengen.
Rickovic

Bericht door Rickovic »

Hey op de sub zelf van achter op de kist zit een vrij sterk monoblok miss nog 1 erbij voor de achterspeakers denk dat de comboset genoeg heb van zichzelf. Bedankt maar bedoelde eigenlijk of die comboset meer vermogen geeft met een nieuwe radio?? Omdat ik het idee heb dat het veel harder kan snapje??
jorna1.2rn

Bericht door jorna1.2rn »

Ik weet zo niet wat een orginele radio voor aansturing heeft maar dacht 25 watt rms. Een radio met 45 watt rms zal dus iets meer aasturing naar je speakers geven maar niet heel denderend. Beste haal je daar een 2 kanaals versterkertje voor of een 4 kanaals dan kun je gelijk je achterspeakers er bij aansturen.
Didi

Bericht door Didi »

orginele radio die 25/45 wrms levert ???????
die wil ik hebben. :dizzy2:

nee hoor, meer dan een wattje of 17(rms) komt er niet uit. :bigcry:

je kunt beter je voorset op de versterker zetten en de achterspeakers op de radio.
dat komt je geluid alleen maar ten goede.
ClioMarcel

Bericht door ClioMarcel »

ik sluit me bij Didi aan :sunny:

je composetje op de versterker , een 2 kanaler kan et al wel doen , mits voldoende vermogen ..

en voor je sub zou ik minstens een monoblokje nemen met 50 - 100 w rms meer vermogen ... ( en anders heb ik nog maybe iets voor je liggen , iets in de vorm van JBL ... 1 x 2200 w rms :sneaky: , die zal vast ruim voldoende zijn :devilish: :smash: )
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”