Clio 1 audio advies - quality en cleane instal

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Dre @ Clio
forum starter
Contacteer:

Clio 1 audio advies - quality en cleane instal

Bericht door Dre @ Clio »

hallo mede audio freaks

ik ben een groot muziek liefhebber en heb een brede smaak, dus wil ik een audio install die dat ook aankan. maar ik wil niet mn kofferbak vol met speakerboxen versterkers en een kratje bier dat zich er nog net in kan persen :smash:
ik ben van plan alleen de originele speaker aansluitpunten te gebruiken icm een under-the-seat subwoofert zoals eerder hier besproken op het forum.
ik ben van de week al eens op stap geweest voor advies in de winkels en ben er al achter dat een versterker niet echt meer een must is voor een goede install, ben er alleen nog niet achter of voor een coax of compo setje wil (voor en/of achter). bij een winkel waar ik vroeger wel vaak kwam voor mn auto spulletjes waren ze erg te spreken over boschmann speakers, hier stonden de jbl speakers zelfs in de uitverkoop om plaats te maken voor de bosmannetjes :shocked:

wie kan me verder op weg helpen bij de keuze compo of coax in het dash?
en hebben jullie verder nog tips voor een goede install op budget?
fun starts at 3000 rpm
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: Clio 1 audio advies - quality en cleane instal

Bericht door sj0ertum »

Een collega van me heeft alleen een composet voor in de deur, dikke hoedenplank speakers en een goede radio....En daar komt veeeeel mooier geluid uit dan man subwoofer met versterker.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Dre @ Clio
forum starter
Contacteer:

mja speakers in de hoedenplank is een optie, maar ik wou de clio liefs origineel en netjes houden.
zijn er mensen in de buurt van delfzijl/groningen die mij aan hun audio set-up kunnen laten ruiken?
fun starts at 3000 rpm
Didi

Bericht door Didi »

je zou wel mogen ruiken hoor, maar ik woon niet in de buurt. :smile:

maar ik zou toch maar eens goed nadenken over dat "Boschman" spul.
mijn keuze zou het zeer zeker niet zijn.
er zijn gerenomeerdere merken met leuke instaplijnen. (Hertz, Rainbow, Pioneer, enz.)
ga maar eens luisteren bij de car audio dealer naar verschillende merken speakers, en doe dit met je eigen muziek, dan krijg je gelijk een beter beeld op wat er te koop is.
want speakers moet je horen en niet alleen maar naar kijken alvorens je ze koopt.

en welke verkoper verteld er nu dat een versterker geen toevoeging aan een goed geluid is........

een radio, welk merk dan ook, levert nooit meer dan +/- 17watt RMS per kanaal.
hij zal dus veel harder moeten werken om speakers van +/- 60 Wrms lekker te laten spelen.
hierdoor zal de vervorming veel sneller optreden dan met een versterker met een vermogen van +/- 70 Wrms per kanaal.

als tip vvor de speaker keuze ;

plaats voren een 16 cm composetje en achter een 13 cm coax-set als je alleen de originele plekken wilt gebruiken.
met ietwat werk kun je een 16cm compo voorin kwijt zonder dat het van de buitenkant niet meer origineel uitziet.
dit in combinatie met een actief woofertje zal best een mooi geluid kunnen opleveren.

noem jij je budget en dan kunnen we verder kijken. en eventueel advies geven.
door mijn hobby als jurylid van EMMA heb ik al heel wat spul mogen beluisteren.
we kunnen je dan een richting op sturen maar de uiteindelijke keuze zul je zelf moeten maken, want muziek luisteren is een heel persoonlijk ding.
Dre @ Clio
forum starter
Contacteer:

erg bedankt voor je reactie, ik heb op dit moment een erg beperkt budget wegens even geen baan. het ging me eerst ook voor het advies zodat ik als ik weer poen heb gericht kan zoeken naar spullen. maar als ik een mooie 2e hands setje tegenkom ... :wink:

ik moet zeggen dat de speakers van pioneer me wel goed klonk in de winkel (halfords). de compo-set van pioneer ook. hier in de buurt zijn geen echte audio boeren meer, halfords houd ermee op en automat heeft alleen nog maar boschman op de plank (en een beetje boem-boem materiaal).
maar gaan 16cm voor en 13 cm achter passen in een clio 1 op de originele plaatsen? ik kom op 10cm voor en achter, ik weet dat ik mezelf daarmee lastig ga maken maar anders zou het geen uitdaging zijn. :devilish:
en ja speakers moet je horen, maar die hoor je het beste in de auto zelf al zal je in de winkel ook al verschil horen. vandaar ook mijn vraag of er mensen in de buurt zijn
fun starts at 3000 rpm
ClioMarcel

Bericht door ClioMarcel »

wedden dat dr in de buurt van jou wel audioboeren zijn ? :devilish: :smash:

enne ... als je een keer wat wilt horen , wil ik gerust ff een keer aankomen waaien hor , geen probleem :thumbsup:

maar dan mag je ook wel een keer terug groeten als ik je weer es tegen kom in Farmsum 's morgens :smash: :smash: :laugh4:

en mocht je bijv nog hulp nodig hebben ?? geef ma ff en gil :sunny:

enne .. een goeie install begint eigenlijk al bij je muzieksmaak , wat je et meest luistert bijv , naderhand daar van kun je een leuke install gaan uitzoeken ( is van alles mogelijk uiteraard )

gr Marcel
Dre @ Clio
forum starter
Contacteer:

hahaha ... heb je nog niet gezien, had zekers mn zonnebril op .. dan zie alleen maar zon en mooie meiden :sunny: most maar es toetrn

wat betreft mijn muzieksmaak .. tja die loopt erg uiteen, van rock tot pop via dance tot ...

ben toevallig net bezig met een nieuwe auto cd samen te stellen, daar staat nu al op
propellerheads, armin van buren en sharon - in and out of love, motorhead, inna, swedish house mafia en dr moet nog wat foo fighters, metalica en wat jazz bij .. zomaar een paar nummers uit mn collectie.
maar ik houd wel van een mooie volle sound met hoge tonen, ben niet van dat boem bass vlak geluid wat je vaak hoort
fun starts at 3000 rpm
ClioMarcel

aah kijk aan , dan heb ik ongeveer al een beetje een idee :wink:

enne .. dat toeter'n reageerst ook niat echt op , zoals veurige week ofzo ... bij de stoplicht'n :smash:
Dre @ Clio
forum starter
Contacteer:

ik zit me de laatste tijd af te vragen waar dat geweest is, we moesten maar eens een mini meet houden :thumbsup:
:chinrub: of ben ik nou zo doof :dead:

vond het zowiezo jammer dat ik niet bij dn openingsmeet kon zijn, maar benzine prijzen+afstand waren niet ideaal voor mij. ik hoop bij een wat meer noordelijke meet wel aanwezig te zijn

recap op mn topic
- boschmann niet echt aan te raden, pioneer rainbow en hertz wel
- compo setje in dasbord wel aan te raden? is een versterker nodig?
- is achter coax genoeg? al dan niet achter een versterker, nog wat te zeggen over 2 of 3weg?
- under-seat-active woofer is geen probleem, kan rechtstreeks op headunit

enneh ClioMarcel, waar zitten die audioboeren in onze buurt? of moet ik richting Stad?
fun starts at 3000 rpm
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

In mijn clio 1 had ik
Jbl composet voor van 13cm in de deuren.
De gaten zitten al in de deuren je moet aleen een rondje Zagenin de plastic bekleding.
Jbl 6x9 in de hoedenplank.
En een grote 2x12ins sub.
Speakers op een versterker en de sub op een monoblok

Wat je nu bijv kan doen is 13cm composet voor in de deuren
10cm coax speakers naast de hoedenplank
Persoonlijk zou ik de speakers aansluiten op een versterker.
En een kleine actiefe sub in de koffer.

succes
Groeten, Vincent.
ClioMarcel

de audioboeren zitten op verschillende plekken ...

om te beginnen in App'dam .. AutoMatt ...

Delfzijl : Halfords ...

Stad ( Grunn ) : MediaMarkt en Saturn ... dr zat in de stad ook een andere audioboer , maar dies met de noorderzon vertrokken helaas , die had topspul ...

Dit zijn enkele voorbeelden die voor jou , voldoende mogelijkheden hebben voor wat jou streven is :thumbsup:

mocht je bijv zeer exclusief willen hebben ... dan weet ik nog een adres in Damwoude , Fraaislaand ... die heb pas topspul ... :worship: die weet ten minste waar die mee bezig is :wink:
Dre @ Clio
forum starter
Contacteer:

Delfzijl Halfords houd ermee op, alles in de uitverkoop, kan je nix meer bestellen en had ook al geen uitgebreide luistermuur
Appingedam Automat had dus de bossmannetjes op de plank, schiet ook niet veel op en heeft ook erg beperkte luistermuur
Laatst gewijzigd door Age op 08 apr 2011 01:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: erg onnodige quote weg gehaald
fun starts at 3000 rpm
ClioMarcel

of dacht je van Van Doorn .. die kan alles wel leveren zo'n beetje ..

en anders heb je Auto Revista ook nog in de stad en die andere ... eehm ... hoe heet die nou ... op Wismarweg in de stad en dan is dr nog 1tje in de stad ...

dus .... genoeg zaakjes om je centjes aan weg te geven :smash: :smash:

oww ... btw ... zag ik jou vanmiddag tegen 16:50 rijden op de Rijksweg ? ( snelweg grun - ziel ) bie het rondjemoaker van Loppersum / Garrelsweer ?? En als ik goed opgelet heb , zat dr ook leuk vermaak naas je in de auto ? :devilish: :smash:
Dre @ Clio
forum starter
Contacteer:

dat leuk vermaak was mn moeder, we kwamen net terug van het UMCG. mn vader lag daar voor een nieuwe pacemaker. maar dat is meer iets voor het wie is wie topic denk ik.
fun starts at 3000 rpm
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”