versnellingsbak...

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
mark36nl

versnellingsbak...

Bericht door mark36nl »

hallo,ik pak gister mijn clio 1.8 16v uit de garage rij weg schakel naar zijn twee helemaal niets meer geen versnelling die het nog doet.
je kunt hem nu in iedere versnelling zetten zonder koppelingpedaal te gebruiken ..heb er niks vreemds mee gedaan koppeling heeft ervoor ook nog nooit geslipt ofzo
is voor mij nu echt een raadsel.... :? :? iemand een idee??

mvg mark
Lee

Re: versnellingsbak...

Bericht door Lee »

koppelingskabel?
mark36nl

Bericht door mark36nl »

nee die was goed ..je junt hem nu ook in de versnelling zetten zonder koppeling gebeurt gewoon niks...

gr,mark
derbimarcel
forum starter
Contacteer:

Bericht door derbimarcel »

borgring uit het diff?
heb je ook alle versnellingen maar geen aandrijving meer.
cliotuner
forum member
Contacteer:

Bericht door cliotuner »

haal je linker aandrijfas even los binnenkant als daar een ring los omheen hangt dan ligt je borgring van je diff eruit
Afbeelding
mark36nl

Bericht door mark36nl »

okee bedankt voor de tips ..prise as of de borgring van mijn dif......klinkt als best wel veel werk :bigcry:
en kan iemand me vertellen wat het grapje gaat kosten ongeveer...
gabbermaikel

Bericht door gabbermaikel »

ik zou eerst even kijken wat het echt is voordat je meteen dingen gaat aanschaffen ofzo
want schakelt hij de bak nog wel echt in de versnelling? want ik kan mij voorstellen dat als onder bij de schakelstang een bus ofzo behoorlijk versleten is dat hij dan misschien ook wel niet meer in de versnelling komt
en als je zo'n soort probleem hebt dan is dat waarschijnlijk een stuk goedkoper en dat is ook een stuk minder werk
gabbermaikel

hennybongers schreef:Natuurlijk kan er ook een schakelstang los liggen. Dat zou idd een stuk goedkoper zijn. Ben er vanuit gegaan dat je daar al naar gekeken hebt.

Succes, Henny
tegenwoordig ga ik maar nergens meer van uit want op andere forums waar ik veel ben gebeurt het zelfs wel dat ze komen vragen over een startprobleem en dan blijkt uiteindelijk gewoon de accu leeg of de tank leeg. Oftewel ik ga maar nooit meer ergens van uit als iemand wat vraagt op een forum
gabbermaikel

hennybongers schreef:Hahaha ja die mensen heb je ook. Ik merk soms aan mijzelf dat ik teveel vanzelfsprekend vind. Maar dat komt omdat ik zelf automonteur ben en er te vaak vanuit ga dat mensen zelf al de meest voor de hand liggende oorzaken nagekeken hebben.

Gr. Henny
dat heb ik dus ook, dingen zoals een lege accu enz dat kijk je toch eerst na lijkt mij dan maar er zijn dus mensen die daar zo snel niet eens aan denken ofzo. Maar daarom ga ik tegenwoordig maar gewoon uit van dat ze nog niks nagekeken hebben en dat ze het anders wel hadden gezegd
mark36nl

Bericht door mark36nl »

hallo ff een update het was dus wel de borgring van de diff..
nu is mijn vraag de borgring was niet stuk...kan dat wel? omdat er ook een gleuf in zit waar de ring in zit en kan me niet voorstellen dat zo een ring er dan heel uit kan als mijn diff te ver versleten zou zijn ...ziet er allemaal ook nog als nieuw uit

nu hebben we alles er weer in en zat er helemaal geen speling in ...dus ik rij weer nu al weer 100 km zonder probleem

mvg mark
cliotuner
forum member
Contacteer:

Bericht door cliotuner »

het probleem zal geheid een keer weer terug komen, je dif is dan echt wel versleten, beter is een nieuwe bak eronder

ik las laatst iets over vastzetten met een aparte ring er weer voor, maar heb dit zelf nog nooit in het echt gezien bij een clio
Afbeelding
Wouter
forum member
Contacteer:

Bericht door Wouter »

ik heb een versterkte bak in mn Williams zitten om van dit gezeik af te komen, kost iets meer bij revisie maar goed. Die JB3 en JC5 zijn niet zo heel goed van Renault.
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.
gabbermaikel

Wouter schreef:ik heb een versterkte bak in mn Williams zitten om van dit gezeik af te komen, kost iets meer bij revisie maar goed. Die JB3 en JC5 zijn niet zo heel goed van Renault.
welke bak van renault is wel goed dan? want over de bakken van renault zelf hoor ik eigenlijk nooit iets goeds, behalve dan dat ze de revisie mannen wel aan het werk houden.
Wouter
forum member
Contacteer:

Bericht door Wouter »

Revisie JB3/JC5
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”