APK verlopen, en nu??

Zet hier je Informatie, Links, Downloads enz. die makkelijk kunnen zijn voor je medeforummers!
Plaats reactie
superclio rs-

APK verlopen, en nu??

Bericht door superclio rs- »

ik moet het nog steeds maken,hij staat nu toch in mn garage.
hij moet nog apk gekeurd worden,. :thumbsup:
de mijne komt er ook wel doorheen,aleen moet ik 2 nieuwe banden,en wiellager,.
heb hem nu toch niet nodig,dus wacht ik tot ik vakantie heb.

***MOD edit***
Topic is afgesplitst van ander onderwerp omdat de informatie van nut kan zijn voor anderen
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: hoe krijg ik ooit mn ruitenvloeistof tankje er uit,????/

Bericht door Arjan »

Is je APK al verlopen dat je 'm binnen hebt gezet?

Maakt namelijk niet uit. Als je APK niet geldig meer is kan je een bon krijgen als ze daar op controleren in de database.
superclio rs-

hey

ja zaterdag is mn apk verlopen en zit beetje krap bij kas.
o maar dat wist ik niet. ik had de rdw gebeld en die vertelden mij dat ik hem moest schorsen?ik heb hem niet geschorst.als ik nu voor de apk moet dan bel ik de verEkering en dan kan ik ff naar de autogarage rijden.dat was mij verteld
ik heb hem nu in mn garage staan dus kan er ook niks mee gebeuren....

rij nu weer ff in mn vriendin dr auto 1.0l haha is wel wennen :thumbsup:
groeten theo
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

RDW heeft je dan in ieder geval het juiste verteld. :wink:

Je auto hoeft niet op de openbare weg te staan om een boete te krijgen. Er wordt nu in de de RDW database gekeken naar auto's die op naam staan.
  • Is die niet verzekerd, wordt er automatisch een bon gestuurd naar degene op wiens naam de auto geregistreerd staat.
  • Is die niet APK gekeurd, wordt er automatisch een bon gestuurd naar degene op wiens naam de auto geregistreerd staat.
  • Is er geen wegenbelasting betaald, wordt er automatisch een bon gestuurd naar degene op wiens naam de auto geregistreerd staat.
Vroegah, toen moest je auto daarvoor op de openbare weg staan én gefotografeerd worden. Toen was het genoeg om 'm van de openbare weg af te halen. Dat is nu dus niet meer zo.
Nu moet je dus je auto schorsen als je niet aan één van die voorwaardes voldoet. Je kan geluk hebben en na een paar maanden geen prent hebben, als je pech hebt ligt die binnen een week op de mat.

Heb je de auto al ter keuring aangeboden en is die afgekeurd heb je twee maanden om te zorgen voor een geldige APK. Doe je dat niet volgt alsnog een bon. Kosten €100,00

Schorsen kan je gewoon op het postkantoor. Kost ook wel wat:

tarief alle voertuigen eerste jaar €68 verlenging €22,70
bijzondere categorie (auto ouder dan 20 jaar bijvoorbeeld) €22,70 verlenging €22,70
tweede schorsing binnen een jaar €113,50 verlenging €22,70

Maar een bon is wel weer wat duurder.
Heb dat gehad voor een aanhanger. Normaal zou daar €90,00 per jaar wegenbelasting voor betaald moeten worden. Kreeg er een bon voor en die was het dubbele: €180,00 :beady:
superclio rs-

ff hier nog :laugh4: ,dus als ik het goed begrijp sturen ze automatich een boete als de apk verlopen is?
dan moet ik me verzekering nog maar is bellen
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: APK verlopen, en nu??

Bericht door Arjan »

Je verzekering gaat er niets mee doen dat je APK verlopen is hoor.

Je kunt wel je verzekering stopzetten (als ik het goed heb) voor de tijd dat de auto geschorst is.
Ook betaal je tijdens de schorsing geen wegenbelasting.

Die €68,00 verdien je daarmee wel weer terug natuurlijk.

Belangrijkste om te weten is dat je de boetes gewoon krijgt, ook al staat de auto ongeschorst binnen zonder een een geldige APK.
superclio rs-

Re: APK verlopen, en nu??

oke dus dat wist ik niet,dacht als je hem maar van de weg heb,maar is tegenwoordig alles automatich,wat je zei.
ga morgen toch even bellen. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Handige informatie”