Kostenplaatje Clio II phase 2

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Paul
forum starter
Contacteer:

Kostenplaatje Clio II phase 2

Bericht door Paul »

Hallo allemaal,

Door ziekte ben ik een tijd(je) afwezig geweest hier(wel af en toe meegelezen),maar ben voorlopig weer
terug :sunny:

Ik ben momenteel een aantal dingen aan het afwegen en één daarvan is de vraag of het verstandig is
met m'n huidige Clio II phase II van april 2002 met 99.500 km op de teller te blijven doorrijden of voor
een andere(nieuwere) te gaan kijken. Qua kosten is het tot nu toe erg meegevallen, heb alleen moeten
vervangen: 1) de accu 2) ruitenwissermotor 3) RA wiellager. Al het verdere zit er nog op vanaf het begin :thumbsup:
Verder bevalt de Clio mij nog uitstekend :thumbsup:

Mijn vraag aan de kenners is: wat kan ik de komende 2-3 jaar verwachten dat vervangen moet worden?
(Ik rijd momenteel ca. 20.000 km per jaar) en met welke kosten moet ik dan ongeveer rekenen. Ik denk
hierbij zelf bv. aan uitlaat, schokdempers voorremmen etc. maar ook motorisch gaat niet alles levenslang
mee, maar daar heb ik dus juist geen zicht op.

Alle input is welkom.

Groeten,
Paul
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Kostenplaatje Clio II phase 2

Bericht door Frank [Factory] »

Daar kun je nog gerust een aantal jaartjes mee rijden hoor. Wat je moet gaan vervangen is heel verschillend per Clio. Zolang je Clio nog betrouwbaar is en goed rijdt zou ik hem mooi houden.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Precies, en je weet nooit wat voor rommel van een ander je weer koopt. Mits je geen nieuwe koopt dan :wink:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

En waar praten we over, een ton op de teller is echt nog niet veel hoor.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Hoi Paul,

Tsja, moeilijk te zeggen wat er eventueel kapot kan gaan, dan moet je glazen bol hebben...

2002 en bijna 100.000 op de teller. Dan moet je volgend jaar denk ik sowieso aan een nieuwe distributie riem met (span) rollen en waterpomp. Dat moet elke 120.000 of vijf jaar gedaan worden. Kosten: rond de € 500,00. Verder het standaard onderhoud natuurlijk.

Uitlaat gaat bij de ene 3 jaar, bij een ander 10 jaar mee, schokdempers idem dito. Remmen staat ook niet een vast aantal kilometers voor. Rij je veel snelwegkilometers kan het een veelvoud zijn van stadsritjes waar je de remmen vaker gebruiken moet.
Paul
forum starter
Contacteer:

Bericht door Paul »

Bedankt allemaal, voor de reacties.

@Arjan: inderdaad distributieriem + waterpomp zijn misschien dit jaar al aan de beurt, want de pomp
lijkt vloeistof te verliezen en volgens de garage kon dit de riem laten knappen??
Voorremmen moeten nu ook vervangen worden (schijven en blokken) door garage begroot op 250,--
(is dat een beetje reëel ?)
Wat volgens het boekje ook volgend jaar moet gebeuren zijn de gordelspanners en airbagmechanisme.
Iemand enig idee wat dat gaat kosten?

En ja,... de rest is inderdaad afwachten. Het is voor mij afwegen om deze nu weg te doen(inruilen)
en een nieuwe te kopen, of toch nog een paar jaar door te rijden. :driving:

Groeten
Paul.
Synchro
beginner
Contacteer:

Bericht door Synchro »

Gordelspanners en airbagmechanisme?

lijkt mij niet dat daar iets vervangen gaat worden, worden wel gecontroleerd bij bepaalde (grote) beurten op functioneren, visueel controleren staat meestal op de werkorder :smash:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

250 voor de complete remmen voorin is wel een normale prijs. Zit namelijk ook een uurtje werk in.

Ik kan niet in je portemonnee kijken maar ga je inruilen ben je denk ik meer kwijt. Afhankelijk van wat je dan koopt ga je er in leeftijd misschien op vooruit maar ook dat heeft natuurlijk zijn prijs. En ook dan zit je met dezelfde kans dat er iets onverhoopt stuk gaat.

Laat je nu eens 800 of 900 kwijt zijn voor alles wat er aan onderhoud aan komt. Is wel even slikken maar je kan er dan wel weer een paar jaar mee :driving:

:thumbsup:
Paul
forum starter
Contacteer:

Bericht door Paul »

lijkt mij niet dat daar iets vervangen gaat worden
Volgens het Renault onderhoudsboekje moet dat na 10 jaar gebeuren, omdat de werking
van de airbag/gordelspanners dan niet meer gegarandeerd kan worden. Er staat alleen
niet bij wat ze precies gaan doen (en al helemaal niet wat het gaat kosten :( )

Groeten,
Paul.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”