Dringend koelprobleem

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
benny1.2

Dringend koelprobleem

Bericht door benny1.2 »

goedendag iedereen
Heb een raar probleem met mijn clio 1.2 bj 1993
En dat is dat mijn koelvloeistof niet doorloopt
Het loopt weg uit het potje maar komt er niet terug in,
Alleen bij loshalen dop expansievat dan komt het allemaal terug via waar het wegloopt.
Ook loopt mijn meter tot het einde .
Ik ben radeloos wat kan het zijn
Mvg benny
gabbermaikel

Re: Dringend koelprobleem

Bericht door gabbermaikel »

het loopt weg uit het potje zeg je? dat betekent dus dat het peil daalt tot onder het minimum? dat is namelijk nooit goed, ook met een draaiende motor moet het peil gewoon tussen minimum en maximum blijven
dus je zegt nu dat het er uit gaat en er niet terug in komt en zoals ik het dus begrijp gaat je potje dan dus echt leeg? dan komt er inderdaad ook niks terug omdat je dan nogsteeds een vloeistof te kort in de motor hebt

en met een warme motor het koelpotje open doen heeft als gevolg dat de vloeistof in 1 keer gaat koken, want onder druk gaat het kookpunt omhoog, maar door het potje los te draaien gaat die druk weg en dan opeens is het kookpunt veel lager
benny1.2

Bericht door benny1.2 »

Eens kijken of die da waard is net apk van 500 euro maand daarvoor
Andere startmotor 2 maanden daarvoor uitlaat vanaf cat compleet nieuw
Mvg benny
ApaX

Bericht door ApaX »

Je tekst is niet helemaal duidelijk...

Eerst zegje dat het niet doorloopt, en daarna zegje dat het wegzakt uit het potje...

Als het koelwater gewoon verdwijnt na een rit dan kan het zijn dat hij ergens lekt of dat dat de koppaking kapot is. Als hij echt lek is dan kan je ergens zien dat het nat is. Zit er maar een klein lekje dan is dat vaak te zien doordat er witte aanslag aankoekt.

Heb je toevallig recent het koelwater vervangen? Zo ja dan kan het zijn dat er nog lucht in het systeem zit...
benny1.2

Bericht door benny1.2 »

Zal t even duidelijker neerzetten
Heel.het resevoir loopt leeg en komt er niet terug
In.
Maar zodra ik dop eraf haal komt het allemaal terug in het
Resevoir .
Alsof er vacuum opzit.
Heb nergens koelvloeistof onder de auto zien liggen.
En recent is ind het kvs vervangen.
Tevens wordt de kachel ook niet warm
Mvg benny
gabbermaikel

Bericht door gabbermaikel »

dus de kachel word niet warm en de koelvloeistof loopt weg uit het potje? dan lijkt het mij dat hij niet of niet goed is ontlucht
en als je de dop van je potje los draait dan laat je de druk van het systeem af dus zet het wat uit en bovendien kan het dan ook meteen gaan koken, want water onder druk kookt pas bij een hogere temperatuur
ApaX

Bericht door ApaX »

Dop even losdraaien, motor starten en water bijvullen als het niveua onder het minumum zakt. Waarschijnlijk zit er lucht in het systeem. Zolang de dop op het resevoir zit kan het niet onstanappen.

Ik kan overigens niet uitsluiten dat er ergens een verstopping zit....
benny1.2

Bericht door benny1.2 »

Hetprobleem is opgelost het slangetje wat de kvs terug in het resevoir moet brengen zat ind verstopt nuloopt het weer mooi door
Mvg benny
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”