Graag jullie advies voor nieuwe speakers

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
bordewolf

Graag jullie advies voor nieuwe speakers

Bericht door bordewolf »

Beste Clio liefhebbers,

Ik heb een renault Clio uit 2002, heb nu nog voor en achter (3deurs) originele rakkers en wil deze vervangen voor wat meer kwaliteit. Wil het op de "easy going" manier vervangen, dus 1 op 1 vervangen, geen losse tweeter-filter-dashboard praktijken :grin:

Heb vandaag bij de Saturn een 13cm JBL GTO speaker gehoord en een Infinty, vermogen gelijk Infinity wat zuiverder.

Maar graag hoor ik jullie advies/ervaring wat toppertjes zijn, hou wel van wat Bass :thumbsup: heb er wel wat centjes voor over. Dus voor zowel voor als achter mijn vraag.

Vriendelijke groet,

Bas
Martijn_B

Re: Graag jullie advies voor nieuwe speakers

Bericht door Martijn_B »

Hoi Bas,

Als je de centjes er wel voor over hebt zou ik me goed laten adviseren en naar meerdere sets luisteren. Zeker als je op zoek bent naar wat meer bass is een versterker en goede compo-set erg aan te raden.

Het dashboard demonteren kost trouwens net zoveel tijd als het voltanken van de clio :thumbsup:
Ik denk dat je zelf moet gaan luisteren, in tegenstelling tot mijn voorganger vind ik Ground Zero namelijk helemaal niet mooi klinken. Het geluid kan vooral goed hard, maar ik vind dat dit ten koste gaat van de helderheid/zuiverheid en volledigheid van het geluid (zoals met veel merken uit de USA). Dit is geen kwestie van goed/fout maar vooral gebaseerd op persoonlijke voorkeur. Wat voor muziek luister je, en op welk volume doe je dit?
Ga eens naar een goede audio zaak (dus niet de media markt) en laat je adviseren. Neem een CD mee met max. 2 nummers die je compleet uit je hoofd kent en graag naar luistert, en speel deze af op verschillende speakers.

Ik heb zelf een composet van Morel, 3 kanaals versterker van Audison en een subwoofer van Rockford Fosgate. Als je in de buurt van Delft woont mag je best een keertje komen luisteren.
bordewolf

Bericht door bordewolf »

Hey Martijn en coureur,

Thanx voor jullie reactie, zal het eens overdenken, maar Martijn ik snap jouw eerlijke mening dat je dan een echte complete sound hebt, van eerdere auto's heb ik die ervaring ook wel, dus met compo setje woofer en versterker.
Maar ik kies er dit keer bewust voor om niet de Total pakkage te doen, dus ik zal dan wel inleveren op de quality maar er zullen wel wat leuke speakers zijn die in ieder het niveau opkrikken t.o.v. De originele.

Gr.,

Bas
Didi

Bericht door Didi »

luister ook eens naar de Hertz speakers.
:thumbsup:
jorna1.2rn

Bericht door jorna1.2rn »

Hertz is zeker een aanrader ... :thumbsup:

wat ook goeie keuzes zijn ,zijn bijv Polk Audio en Crunch :sunny:

of wat ook een optie is .... bij Marcel aka Anton in de auto luisteren .... :worship: :worship:

( eem brommers kieken )

Marcel weet ook wel wat hij doet , hij gaat strax spelen met alles van Polk Audio , ik heb et allemaal al ff mogen bewonderen ( in de verpakking nog ) :sneaky:

gr Tinus :thumbsup:
Martijn_B

Bericht door Martijn_B »

Polk Audio ben ik zelf ook wel fan van, mooie complete sound!
jorna1.2rn

Bericht door jorna1.2rn »

en of dit een complete sound was :worship: :dizzy2:
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”