Alleen maar stadslicht

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
PatrickS

Alleen maar stadslicht

Bericht door PatrickS »

Goedenmiddag,

Ik zit met een probleempje, als ik m'n lichtschakelaar aan doe, gaat alleen maar het stadslicht aan, wat kan hier de oorzaak van zijn? En wat kan ik hieraan doen?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Alleen maar stadslicht

Bericht door Arjan »

Zekering defect?
Mearjo.

Bericht door Mearjo. »

Je schakelaar gaat wel helemaal door naar je gewone licht?
PatrickS

Bericht door PatrickS »

Ja de schakelaar gaat wel door naar m'n gewone licht maar blijft dan alsware hangen in het stadslicht. En als de zekering kapot is heb je toch helemaal geen licht meer?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Parkeerlicht, dimlicht en grootlicht zijn allen afzonderlijk gezekerd.
PatrickS

Bericht door PatrickS »

Okee, dan zou het dus kunnen zijn dat toch de zekering kapot is, weet iemand welke zekering ik daarvoor moet hebben? Heb het kastje onder het dashboard zitten
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Uit m'n hoofd niet van de Clio 1.

De Sybooltjes op de zekeringkast komen overigens meestal wel overeen met de lampjes op je dashbord.
Misschien dat dit helpt. Anders even alles checken :?
PatrickS

Bericht door PatrickS »

Oke ik ga er nu mee bezig, meld me zo weer of ik het heb gevonden ofniet!

Alvast bedankt voor de snelle reacties :thumbsup:
JelteRSi

Bericht door JelteRSi »

Heb soort gelijk probleem wellus gehad, controleer voor de zekerheid ff je zekeringen en anders kan het nog wellus aan je licht schakelaar liggen. Deze heb ik toen voor 5/10,- bij de sloop gehaald! en éénvoudig zelf te vervangen.
PatrickS

Bericht door PatrickS »

De 1ste zekering die ik er uithaalde was meteen de goeie, de zekering vervangen en ze doen het weer!

Nogmaals bedankt!
JelteRSi

Bericht door JelteRSi »

Gelukkig valt het mee.. Dat is tog wel één van de eerste stappen om naar te kijken.. :thumbsup:
PatrickS

Bericht door PatrickS »

Naar een weekend voldoende licht te hebben gehad heb ik nu weer het zelfde probleem, ben vanmiddag naar de winkel geweest en heb nieuwe zekeringen gehaald en heb alles meteen vervangen maar echter het probleem is nog niet opgelost. Wie weet nu nog een oplossing?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Als je zekering er weer uit ligt heb je waarschijnlijk ergens kortsluiting. Misschien een draad waar waarschijnlijk de isolatie van doorgeschuurd is en dus sluiting maakt? Zitten de lampen zelf er nog goed in?
PatrickS

Bericht door PatrickS »

Hoe bedoel je dat met die zekering Arjan? Ik bedoelde te zeggen dat ik vanmiddag alle zekeringen die erin zaten heb vernieuwd dus ook diegene van afgelopen zaterdag.

En zou het kunnen zijn dat ik alleen maar stadslicht heb omdat er een kabeltje niet in z'n geheel vast zit aan de fitting van de lamp?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Wanneer je zekering nu niet kapot is en je lamp brand weer niet, dan zou er inderdaad een draadje los kunnen zitten.

Als de zekering steeds defect gaat heb je kans dat er ergens kortsluiting zit. Je moet dan de kabel van de lampfitting af gaan volgen en kijken of die ergens tegen metaal kan schuren waardoor de isolatie van de draad eraf is.

Hopelijk zo iets duidelijker :wink:
PatrickS

Bericht door PatrickS »

Zo is het inderdaad iets duidelijker, ik ga hier morgen even naar kijken want het is me nu iets te donker :wink: Ik meld me morgen even weer :wink:
jesenwo

Bericht door jesenwo »

En? Heb je het al gevonden? Ik zit nu precies met hetzelfde probleem. Alle zekeringen zijn goed, maar heb ook alleen stadslicht. Als ik mijn schakelaar naar normaal licht zet (dus geen stadslicht en ook geen grootlicht) dan hoor ik een relais bij het zekeringkastje. Volgens mij moet de schakelaar dan in ieder geval goed zijn toch? iemand?

Gr,

Ronnie
Laatst gewijzigd door jesenwo op 07 apr 2011 10:04, 2 keer totaal gewijzigd.
16valves
forum starter
Contacteer:

Bericht door 16valves »

Zou ook aan dhet relais kunnen liggen, of anders je kabelboom eens nalopen of daar geen storing in zit. Licht schakelaars zelf willen ook nog wel eens kapot gaan...
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Elektronica (vraag & antwoord)”