Proffesioneel laten wassen
Re: Proffesioneel laten wassen
Ik zat er laatst ook al voor te kijken voor de bmw van mn vader. Die heeft swinters onder een afdekkap gestaan en is er niet meer mee gereden. Dat ding was van binnen helemaal beschimmeld 
We gingen ermee naar een reinigingsbedrijf in Roermond en die vroegen voor intrieur 140,- en de buitenkant wilden ze dan nog wel doen voor 150,-...
Binnenkant voor die prijs oke.. maar de buitenkant voor 150,- vind ik echt dikke onzin! Dan poets ik m zelf wel!

We gingen ermee naar een reinigingsbedrijf in Roermond en die vroegen voor intrieur 140,- en de buitenkant wilden ze dan nog wel doen voor 150,-...

Binnenkant voor die prijs oke.. maar de buitenkant voor 150,- vind ik echt dikke onzin! Dan poets ik m zelf wel!

Heb je ook een uitleg gekregen wat ze voor dat geld exact aan de auto doen? Hoelang zijn ze er mee bezig en welke stappen doorlopen ze? Je hebt poetsers en detailers, als ze een propere 'detail' uitvoeren voor 150 euro dan zou dat een koopje zijn, al acht ik die kans erg klein!
Vaak brengen ze meer schade toe (hologrammen bijv.) aan de lak dan dat hij er echt beter op komt, en is de 150 euro een waste of money.
Als ik een auto behandel is dat vaak richting de 10 uur werk. Dat is voor een bedrijf met overheadkosten niet te doen (voor 150 euro / 15 euro per uur). Vaak ga je dan meer richting de 350 euro bij detailing bedrijven, waar er overigens niet zoveel van zijn in NL, die markt is maar klein. Wil je je auto dan toch goed behandeld hebben kun je het beste terecht bij de hobby-detailers, die voor hun plezier aan de slag gaan met 'passion for perfection'
Vaak brengen ze meer schade toe (hologrammen bijv.) aan de lak dan dat hij er echt beter op komt, en is de 150 euro een waste of money.
Als ik een auto behandel is dat vaak richting de 10 uur werk. Dat is voor een bedrijf met overheadkosten niet te doen (voor 150 euro / 15 euro per uur). Vaak ga je dan meer richting de 350 euro bij detailing bedrijven, waar er overigens niet zoveel van zijn in NL, die markt is maar klein. Wil je je auto dan toch goed behandeld hebben kun je het beste terecht bij de hobby-detailers, die voor hun plezier aan de slag gaan met 'passion for perfection'

@ verina:
Als ik mijn auto echt onder handen neem,
dan ben ik wel een weekend zoet met de clio...
eerst binnen wassen, ruiten proper maken, dash cleanen en voeden, interieur stevig stofzuigen en waar nodig met droogschuim verder proper maken.
achterbank eruit en daaronder proper maken, en in alle kleine hoekjes beginnen prutsen.
buitekant:
1/ wassen met ontvetter.
2/ volledig kleien,
3/ volledig wassen met ontvetter.
4/ polijsten in 3-4 stappen (afhankelijk van de swirls)
5/ glaze op zetten voor extra glans
6/ 1e wax laag aanbrengen machinaal
7/ 2 wax laag met hand aanbrengen
8/ bumpers (zijn bij mij van kunststof ongelakt) proper maken (wax restjes verwijderen)
9/ bumpers voeden
10/ banden met banden gel opblinken.
(binnenkort voeg ik hier nog aan toe dat de velgen 1 voor 1 gekleid en gewaxed zullen worden
)
dat is in mijn ogen professioneel laten wassen,
als dat voor jou geen 150eur waard is...
eerst binnen wassen, ruiten proper maken, dash cleanen en voeden, interieur stevig stofzuigen en waar nodig met droogschuim verder proper maken.
achterbank eruit en daaronder proper maken, en in alle kleine hoekjes beginnen prutsen.
buitekant:
1/ wassen met ontvetter.
2/ volledig kleien,
8/ bumpers (zijn bij mij van kunststof ongelakt) proper maken (wax restjes verwijderen)
9/ bumpers voeden
(binnenkort voeg ik hier nog aan toe dat de velgen 1 voor 1 gekleid en gewaxed zullen worden

@Koeno--> Ik denk dat veel mensen niet bekend zijn met alle stappen die wij als detailers nemen, en de aandacht die wij aan elke individuele stap schenken.
Waarom breng je overigens je 1e waxlaag machinaal aan, en je 2e waxlaag met de hand? Vraagje uit nieuwschierigheid!
Waarom breng je overigens je 1e waxlaag machinaal aan, en je 2e waxlaag met de hand? Vraagje uit nieuwschierigheid!

Frank en ik zijn zelf in staat om de auto goed te wassen en daar zijn we ook heel wat uurtjes zoet mee. Dan doe ik het liever voor mijn vader en dat t m niets kost, dan dat ie de beemer n hele dag kwijt is en weer 150,- uitgegeven heeft... snaptu? 

Martijn_B schreef:@Koeno--> Ik denk dat veel mensen niet bekend zijn met alle stappen die wij als detailers nemen, en de aandacht die wij aan elke individuele stap schenken.
wel,
2 soorten wax,
de eerste is nogal een lastige om met da hand te doen (vind ik persoonlijk, anderen vinden die juist goed met hand),
en de andere is zo'n look's like hoestsiroop wax, die makkelijker gaat

(dus beetje uit gemakzucht?

@ verina, ik zeg niet dat je je auto niet goed kan wassen, ik weet bij god niet hoe jij je auto wast,
maar 150 kan goedkoop zijn als ze bv zoals mij te werk gaan (en dat is wel nog amateuristisch,)
of 150 kan duur zijn als het werkelijk met een sponsje erover gaan is
snaptu?
Als alles (goed)wordt gedaan, binnen- en buitenkant dan is 150 Euro goedkoop.
Bij de meeste bedrijven vragen ze voor een vergelijkbare behandeling rond de 300 Euro!
Ik laat de mijne op 9 april professioneel poetsen/polijsten voor 175 Euro.
Dat heet geen poetsen meer maar detailen.
Daar zit meer dan 8 uren werk in plus de materiaalkosten.
Dat laat ik 1x per jaar doen en dan is meestal afspoelen genoeg om de auto weer netjes te hebben.
Bij interesse stuur me maar een berichtje.
Bij de meeste bedrijven vragen ze voor een vergelijkbare behandeling rond de 300 Euro!
Ik laat de mijne op 9 april professioneel poetsen/polijsten voor 175 Euro.
Dat heet geen poetsen meer maar detailen.

Daar zit meer dan 8 uren werk in plus de materiaalkosten.
Dat laat ik 1x per jaar doen en dan is meestal afspoelen genoeg om de auto weer netjes te hebben.
Bij interesse stuur me maar een berichtje.
- Entity_Razer
- forum member
- Contacteer:
hoe kuisen jullie de waxresten van de bumpers ?
Ik heb hier zelf al vanalles op geprobeerd maar ... no joy tot dusver
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Entity_Razer schreef:hoe kuisen jullie de waxresten van de bumpers ?
http://www.autogeek.net/wax-remover.html" onclick="window.open(this.href);return false;
deze heb ik,
works like a charm moet ik zeggen...
150 euro valt nog mee. Ik maak meestal een prijs naar de staat van de auto. Dan kan ik zo kijken hoelang ik ermee bezig ben en een prijs maken. Mocht je interesse hebben, stuur je maar een PB. Voor jullie woon ik wel in de buurt namelijk
.

-
- forum member
- Contacteer:
Koeno schreef:@ verina:
buitekant:
1/ wassen met ontvetter.
2/ volledig kleien,
9/ bumpers voeden
(binnenkort voeg ik hier nog aan toe dat de velgen 1 voor 1 gekleid en gewaxed zullen worden)
hoi koeno,
in principe is het voor de buitenkant op de lak toch genoeg als je hem wast met goede shampoo, dan gaat kleien, paint cleaner, polish en dan waxen? dat 5 stappenplan schijnt uitermate goed te werken. Dan hoef je na het kleien toch niet nog een keer te wassen?
Wel, omdat ik mijn eigen stappenplan volg,
en niet aan het werk ga met paint cleaner,
daarom dat ik wel alle vuiligheid van het kleien er wil afspoelen,
het vijf stappenplan is een goede basis,
maar aanpassen naar eigen mening/gevoel mag altijd he ;-)
en niet aan het werk ga met paint cleaner,
daarom dat ik wel alle vuiligheid van het kleien er wil afspoelen,
het vijf stappenplan is een goede basis,
maar aanpassen naar eigen mening/gevoel mag altijd he ;-)
[quote="cliogek1970"]Als alles (goed)wordt gedaan, binnen- en buitenkant dan is 150 Euro goedkoop.
Zoals ik dus al zei.. 140,- voor de binnenkant en 150,- voor de buitenkant..
290,- totaal..
Zoals ik dus al zei.. 140,- voor de binnenkant en 150,- voor de buitenkant..
290,- totaal..

290 euro voor een Clio vind ik wel erg veel eerlijk gezegd. Ik snap best dat er BTW ed van betaald moet worden bij bedrijven maar er zijn echt zat mensen die goed kunnen polijsten voor veel minder. Daarnaast durf ik best naast menig bedrijf een door mij gepolijste auto te zetten.
Ohja, onderhandelen werkt altijd goed bij bedrijven in die branche
.
Ohja, onderhandelen werkt altijd goed bij bedrijven in die branche

290,- voor de bmw van mn vader...
Lezen jullie wel eens?
:lol:
Lezen jullie wel eens?

en dan nu een typisch vooroordeel:Verina schreef:290,- voor de bmw van mn vader...
Lezen jullie wel eens?:lol:
een bmw kunnen betalen, maar niet voor zijn schoonmaak?

nee,
290 is niet goedkoop,
maar als ze kwalitatief sterk werk leveren is het aanvaardbaar...
zijn het echter knoeiers die meer hologrammen/krassen maken als dat ze wegwerken, dan is het duur...
dus het komt erop neer:
zolang je niet weet wat ze werkelijk allemaal doen, kunnen we niet oordelen?
Aah, ok. BMW heeft wel een redelijk hade lak dus correctie haal je niet zomaar dus dan wordt de prijs al redelijker.
Tuurlijk kan ik niet oordelen maar veel bedrijven hier in de buurt leveren niet bepaald mooi werk af voor de bedragen die je moet afrekenen.
Tuurlijk kan ik niet oordelen maar veel bedrijven hier in de buurt leveren niet bepaald mooi werk af voor de bedragen die je moet afrekenen.
Tja onderhoud kan mn vader zeker wel betalen, daar maak ik me niet druk om
Maar als je geld kunt besparen, zal je gek zijn als je het niet doet toch
En ik ben van mening dat ik samen met Frank bijna net zo'n goed werk kan leveren op de BUITENKANT van de BMW als dat bedrijf
En mochten er nog steeds erg veel swirls ed in zitten waar mijn vader zich aan ergert, stuur ik gewoon een pmetje naar Roy
Aangezien hij ook in Limbabwee woont

Maar als je geld kunt besparen, zal je gek zijn als je het niet doet toch

En ik ben van mening dat ik samen met Frank bijna net zo'n goed werk kan leveren op de BUITENKANT van de BMW als dat bedrijf

En mochten er nog steeds erg veel swirls ed in zitten waar mijn vader zich aan ergert, stuur ik gewoon een pmetje naar Roy

Aangezien hij ook in Limbabwee woont

Ik zou zeker eerst zelf kijken hoe ver jullie komen. Mocht je vragen hebben of een keer af willen spreken, kan je altijd pm-en.
Precies, Frank was ook heel tevreden over het werk dat je leverde toen bij zijn clio!
De beemer van mn vader heeft veel swirls in de lak, ik denk niet dat we die er zelf helemaal uit kunnen poetsen, dus je hoort mischien nog van me

De beemer van mn vader heeft veel swirls in de lak, ik denk niet dat we die er zelf helemaal uit kunnen poetsen, dus je hoort mischien nog van me