Gekraak bij achterwielen

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Reon

Gekraak bij achterwielen

Bericht door Reon »

Hallo,

Ik heb nu een tijdje een probleem met mijn Clio, als ik over drempels rijd hoor ik aan de achterkant korte krakende geluiden. Tijdens het normale rijden is het niet hoorbaar, maar heel soms begint het gekraak ook bij oneffenheden in de weg. Als ik een wat langere rit heb gemaakt wordt het gekraak aanzienlijk minder en is het soms zelfs helemaal weg.

Als ik de auto stilzet, en de auto vanuit de kofferbak naar beneden duw hoor ik geen gekraak.

Is dit een bekend probleem van de Clio 1? En wat zou ik kunnen controleren? Uiteindelijk zal ik het niet zelf vervangen want ik ben niet echt handig, maar ik ben wel heel benieuwd wat er aan de hand kan zijn.

Gescheurde draagarmrubbers? Schokdempers? Zijn er zichtbare aanwijzingen die aantonen dat deze onderdelen aan vervanging toe zijn?

Bedankt voor het meedenken. :thumbsup:
Jeff 16V

Re: Gekraak bij achterwielen

Bericht door Jeff 16V »

draagarmen word al lastig bij jou clio aan de achterkant....

Gewoon ff de ophangpunten van de schokbrekers inspuiten met wd40 vaak is het dan over :thumbsup:
Reon

Bericht door Reon »

Als ik het goed begrijp heeft de Clio 1 dus geen draagarmen achter?

Met de ophangpunten van de schokbrekers bedoel je neem ik aan die rubbers aan de uiteinden van de schokbrekers? Die zien er overigens wel droog en licht gescheurd uit, dat zou dus de oorzaak kunnen zijn van het gekraak?

Zal even wat WD40 regelen dan, denk dat dat hier op het werk wel aanwezig is.
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

Je hebt achter een torsie as.

En inderdaad die rubbers ff inspuiten en hopen dat het weg is :thumbsup:
Reon

Bericht door Reon »

OK, heb ze een paar uur terug ingespoten met WD40 en ben toen een stukje gaan rijden maar het gekraak is niet weggegaan, al leek het wel wat minder te zijn. Zal morgen nog eens testen.

Bedankt voor zover, zijn er nog andere zaken die het zouden kunnen zijn mocht dit het niet oplossen?
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

de schokbrekers zelf?

de torsie assen?

gewoon overal WD40 op spuiten :smash:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”