Zeer irritant piepend geluid

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Zeer irritant piepend geluid

Bericht door Arjan »

Zou idd aan de rubberstrips rond je voorruit kunnen liggen. Dat ze door de rijwind omhoog gedrukt worden of gaan klapperen.

Probeer eens met een strook breed plakband over de rubbers geplakt of het dan nog zo is? Zijn de muizen stil zijn het je rubbers. Blijven ze zeuren wordt het weer ff verder zoeken.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Je zou zeggen dat het er dan niets mee te maken heeft maar: bij mijn Clio zitten de strips naast de ruit niet lekker op z'n plek. Telkens als ik ze weer terug heb gezet kruipen ze toch weer van hun plek ( :chinrub: zouden muizen een standaard optie bij een Clio zijn? :mad: ) Met name in de bovenhoek bij de bestuurderskant heb ik er veel last van en merk het altijd tijdens het rijden als de herrie van de wind erger wordt.

Het effect van je ruitenwisser is ook wel te verklaren. Zodra die op hun hoogste stand komen veranderd de luchtstroom er langs wat weer effect kan hebben op de raamrubbers.

Verder over de wissers zelf: blijven ze wel bij alle snelheden tegen de ruit aan liggen of komen boven een bepaalde snelheid los? Opgetild door de wind (muizen zou je dan moeten zien dus sluiten we nu maar uit :wink: ) De veerspanning op de wisserarm kan ook oorzaak zijn van stuiteren van de wisserbladen. Op elk dood punt van een wisslag slaat het rubber om. Normaal merk je dat niet maar gebeurd het net te laat gaat het blad stuiteren.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Dat piepen van je wisser herken ik wel. Na het ramen lappen en dan nazemen piept de zeem ook wel eens zo. Je ruit is dan wel goed vetvrij. :thumbsup:

En dan de muizen... Misschien dat iemand anders al een keer het keutelspoor heeft gevolgt en de gouden tip kent. :grin:
Lee

Bericht door Lee »

Misschien insmeren weet alleen niet met wat Vasaline? of silicone spray?
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Exterieur (vraag & antwoord)”