Schakelaar Alarmlichten
Schakelaar Alarmlichten
Mn schakelaar alarmlichten doet het af en toe maar.
Als ik hem in wil drukken kom tie gelijk terug en soms blijf tie wil hangen en kan ik hem gewoon uit/aan zetten.
Is deze dan ver aan vervaning toe?
En moet deze het dioen bij bv APK Keuring?
Is een Clio Initiale van Aug.2003.
Als ik hem in wil drukken kom tie gelijk terug en soms blijf tie wil hangen en kan ik hem gewoon uit/aan zetten.
Is deze dan ver aan vervaning toe?
En moet deze het dioen bij bv APK Keuring?
Is een Clio Initiale van Aug.2003.
Re: Schakelaar Alarmlichten
Lijkt me wel dat hij dat aan vervanging toe is....
Even op de sloop kijken voor een nieuwe schakelaar
Volgens mij kijken ze op de keuring niet naar de schakelaar.
Even op de sloop kijken voor een nieuwe schakelaar

Volgens mij kijken ze op de keuring niet naar de schakelaar.
Re: Schakelaar Alarmlichten
Schakelaar vervangen, ze zijn vaak oorzaak van problemen die je ook niet eens aan deze zou relateren en gaan ook heel vaak kapot.
Nieuw (onderdeelnummer: 8200442723) kost ongeveer 50 / 60 euro

Nieuw (onderdeelnummer: 8200442723) kost ongeveer 50 / 60 euro
Re: Schakelaar Alarmlichten
Ik heb onderdeelnr:82.00.442.723 ingetoets bij Dialogys en daar kwam uit:euro 16.89 excl btw.
Deze Dialogys is wel niet van 2011,maar zou deze nu veel duurder zijn?
Deze Dialogys is wel niet van 2011,maar zou deze nu veel duurder zijn?
Re: Schakelaar Alarmlichten
Als je zoekt op referentie moet je 8200060036 hebben.
in de 2009 versie is de schakelaar dan 35,52 bruto. Ben er wel achter dat je daar voor de prijs van nu ongeveer een kwart bij moet optellen om de ex btw prijs te krijgen. Mét Btw kom je dan op 52,84
in de 2009 versie is de schakelaar dan 35,52 bruto. Ben er wel achter dat je daar voor de prijs van nu ongeveer een kwart bij moet optellen om de ex btw prijs te krijgen. Mét Btw kom je dan op 52,84
Re: Schakelaar Alarmlichten
Hoe vervang je die schakelaar? Sinds dat noodweer gisteravond gaan ze bij mij niet meer uit, dat rijdt niet fijn
Heb de zekering losgehaald, maar dan heb ik ook geen knipperlichten, dat is niet veel beter..
Het lijkt geen plek te zijn waar je makkelijk bij de achterkant komt, moet je de schakelaar gewoon zo los trekken? Of die kap?

Het lijkt geen plek te zijn waar je makkelijk bij de achterkant komt, moet je de schakelaar gewoon zo los trekken? Of die kap?
Re: Schakelaar Alarmlichten
Je kan het paneeltje met de schakelaar eruit halen, deze zit alleen geklemd. 

- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 24 mei 2008 19:45
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Schakelaar Alarmlichten
Haal hem er eerst eens uit. Misschien is de schakelaar nog wel te repareren. Voordat je meteen iets nieuws koopt kun je beter eerst kijken wat er mis is met die schakelaar.
Re: Schakelaar Alarmlichten
Inderdaad! Het is vrij eenvoudig om de schakelaar er uit te halen en eens te kijken wat er aan mankeert. Wel uit kijken met het mechanisme want hier zit een veertje in dat je makkelijk kwijt raakt. Ik heb de mijne ook eens moeten vervangen en dit kostte me toen geloof ik 30 euro bij Mandaat Parts in Veldhoven...
Re: Schakelaar Alarmlichten
Het ging idd makkelijk
De schakelaar schakelt gewoon slecht (hij blijft na elke keer indrukken hangen), maar werkt verder wel.. Als je er een beetje mee wiebelt springt het veertje los en kan je hem weer 1x indrukken. Heb hem maar zo teruggezet, mr gwn niet te vaak gebruiken :P

Re: Schakelaar Alarmlichten
Deze schakelaar doet het dus ook niet in de auto van m'n vrouw.
Ik heb hem er even uitgehaald.....en open gehad.
Maar moet het "in-klikken"ofzo ? Hij blijft maar in en uit schuiven zeg maar.
Ik heb hem er even uitgehaald.....en open gehad.
Maar moet het "in-klikken"ofzo ? Hij blijft maar in en uit schuiven zeg maar.
- alfasud1972
- forum starter
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 24 dec 2009 23:30
- Locatie: Emmen (Drenthe)
- Contacteer:
Re: Schakelaar Alarmlichten
Even een oud topic omhoog halen, bij mij deed de schakelaar ook niets meer als ik hem in of uitschakelde. Heb hem uit elkaar gehaald en hem daarmee helemaal gesloopt (blijft ingeschakeld staan). Zag nu wel dat de contactpunten van de schakelaar, en het metaal waar deze punten contact mee maken was geoxideerd. Heb deze geschuurd en toen even getest, de alarmlichten deden het weer (maar de knop blijft nu permanent aan staan, omdat er intern een stukje plastic is afgebroken)
Dus, doet je schakelaar het niet, haal 'm dan uit het dashboard. Haal vervolgens het driehoekje (Clio II PH II) met het alarmsymbool los van de schakelaar en je kan nu het lampje zien zitten. Haal de schakelaar nu niet verder uit elkaar want de kans is groot dat je hem permanent beschadigt, als je nu in het schakelaartje kijkt zie je linksboven het lampje twee contactpuntjes zitten (zo niet even omdraaien), probeer deze met een heel dun vijltje, of een stukje schuurpapier schoon te maken, en ook de oppervlakte waar deze contactpunten, contact mee maken. Dan zou hij het weer moeten doen. Er is lastig tussen te komen, en het is moeilijk te zien, maar volgens mij is dit met wat geduld wel te doen.
Als de schakelaar niet meer in is te drukken dan is deze waarschijnlijk kapot en valt hij niet meer te repareren. Het kan dan ook geen kwaad om hem verder te demonteren
Dus, doet je schakelaar het niet, haal 'm dan uit het dashboard. Haal vervolgens het driehoekje (Clio II PH II) met het alarmsymbool los van de schakelaar en je kan nu het lampje zien zitten. Haal de schakelaar nu niet verder uit elkaar want de kans is groot dat je hem permanent beschadigt, als je nu in het schakelaartje kijkt zie je linksboven het lampje twee contactpuntjes zitten (zo niet even omdraaien), probeer deze met een heel dun vijltje, of een stukje schuurpapier schoon te maken, en ook de oppervlakte waar deze contactpunten, contact mee maken. Dan zou hij het weer moeten doen. Er is lastig tussen te komen, en het is moeilijk te zien, maar volgens mij is dit met wat geduld wel te doen.
Als de schakelaar niet meer in is te drukken dan is deze waarschijnlijk kapot en valt hij niet meer te repareren. Het kan dan ook geen kwaad om hem verder te demonteren