stuur stang vast lassen
stuur stang vast lassen
goedenavond allen,
gisteren heb ik een clio 1.4 rn uit midden 1994 gekockt.
zit net een nieuwe apk op.
tijdens het proefrijden viel de speling in het stuur mij al snel op.
het gaat om een clio met stuurbekrachtiging.
nou zoek ik eigenlijk iemand in de buurt van nijkerk/amersfoort die de stang voor mij vast kan lassen (vervangen van de stang is een duur geintje)
uiteraard tegen een vergoeding!
weet je iets? ken je iemand? dan graag even een prive berichtje......
ik kan wel naar de dealer gaan, maar die zullen me wel een nieuwe stang aan willen smeeren.
gisteren heb ik een clio 1.4 rn uit midden 1994 gekockt.
zit net een nieuwe apk op.
tijdens het proefrijden viel de speling in het stuur mij al snel op.
het gaat om een clio met stuurbekrachtiging.
nou zoek ik eigenlijk iemand in de buurt van nijkerk/amersfoort die de stang voor mij vast kan lassen (vervangen van de stang is een duur geintje)
uiteraard tegen een vergoeding!
weet je iets? ken je iemand? dan graag even een prive berichtje......
ik kan wel naar de dealer gaan, maar die zullen me wel een nieuwe stang aan willen smeeren.
Re: stuur stang vast lassen
Ik kan je niet verder helpen, maar ik geloof dat het gevaarlijk is om dat te laten lassen. Omdat bij een ongeluk die stang niet ofbreekt ofzo.....
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
-
- forum member
- Contacteer:
Gewoon lassen, is een probleem bij de Clio.
Denk dat de meeste Clio's dit gelast hebben. Gewoon niet zorgen dat je een ongeval krijgt
Denk dat de meeste Clio's dit gelast hebben. Gewoon niet zorgen dat je een ongeval krijgt
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.
dan nog.....
Als de klap zo hard is dat het stuur moet wegklappen, denk je dat die lasjes het dan houden???
Als de klap zo hard is dat het stuur moet wegklappen, denk je dat die lasjes het dan houden???
ik zal er zaterdag wel even naar kijken waar de speling zit.
ik zag dat je er ook een gat door kan boren, en een bout erdoorheen.
maar als iemand goed kan lassen, dan hoor ik het ook graag:)
en inderdaad....... als je zo'n harde klap maakt dat je stuur weg zou klappen..... dan overleef je het sowieso niet snel !
ik zag dat je er ook een gat door kan boren, en een bout erdoorheen.
maar als iemand goed kan lassen, dan hoor ik het ook graag:)
en inderdaad....... als je zo'n harde klap maakt dat je stuur weg zou klappen..... dan overleef je het sowieso niet snel !
Heb hem zelf later vervangen.. maar zelf weten
Lassen.. je kan hem ook even een flinke hecht geven.. dat moet genoeg zijn.
zijn verschillend niet kwa stuurbekrachtiging maar kwa merk een smi of trw stuurhuis.coureur schreef:zijn de stangen van de Clio 1 verschillend qua stuurbekrachtiging of géén stuurbekrachtiging?
Anders sla ik hier op de sloop even wat stuurstangen in

Flinke hecht houdt het 2 weken........ ervaring.....JelteRSi schreef:Heb hem zelf later vervangen.. maar zelf weten
Lassen is spelen met je neusbotje. (op z'n minst).
Vastgelast zal de stuurstang bij elke klap naar binnen slaan. Krijg je een tik met 50 km heb je geen last als de stuurstang niet gelast is.
Hat verschil is pas te verwaarlozen met snelheden boven de 80. En dan is de kans statistisch gezien en tiende of zo op een aanrijding vergeleken bij lagere snelheden.
Maar zelf weten. 't zijn niet mijn ribben....
Vastgelast zal de stuurstang bij elke klap naar binnen slaan. Krijg je een tik met 50 km heb je geen last als de stuurstang niet gelast is.
Hat verschil is pas te verwaarlozen met snelheden boven de 80. En dan is de kans statistisch gezien en tiende of zo op een aanrijding vergeleken bij lagere snelheden.
Maar zelf weten. 't zijn niet mijn ribben....

Heb je me ooit wel eens zien rijden....? 

die van het dash naar het wiel loopt en je hem mee omtrekt of duwt.......
gaat om de koppeling bij het schutbord neem ik aan

gaat om de koppeling bij het schutbord neem ik aan

ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar volgend weekend wil ik er even naar kijken.
het gaat inderdaad om het gedeelte bij het schutbord zeg maar.
ik zag dat je er ook een gat door kan boren en een flinke bout er door heen kan jetsen... mocht dat niks worden dan laat ik hem totaal vervangen bij de dealer.
het gaat inderdaad om het gedeelte bij het schutbord zeg maar.
ik zag dat je er ook een gat door kan boren en een flinke bout er door heen kan jetsen... mocht dat niks worden dan laat ik hem totaal vervangen bij de dealer.
- 16Vke
- forum member
- Contacteer:
ik heb dit ook voor,
ik heb hier een halfautomaat laspost staan, en had gedacht om er een dikke speet op te geven (weet niet hoe jullie dit in NL noemen
).
als je dan een ongeval hebt, heeft deze niets te vertellen en breekt deze toch gewoon door.
ik heb hier een halfautomaat laspost staan, en had gedacht om er een dikke speet op te geven (weet niet hoe jullie dit in NL noemen

als je dan een ongeval hebt, heeft deze niets te vertellen en breekt deze toch gewoon door.

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling- Paul Walker
vandaag nog even contact gehad met midnight motorsport, het is geen probleem om de stang te lassen....... en dit hebben ze al vaker gedaan bij een clio, dus ik kies toch maar voor de goedkope oplossing.
met rustig binnendoor rijden ben ik ondertussen wel gewend aan de speling, maar op snelsweg is het echt een drama.
met rustig binnendoor rijden ben ik ondertussen wel gewend aan de speling, maar op snelsweg is het echt een drama.