Achteruitrijcamera installeren

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
RemcoRS79
beginner
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera installeren

Bericht door RemcoRS79 »

Was het makkelijk aan te sluiten op de R-link? En welke op Ali heb je besteld ? Er zijn er zo veel dat ik door de bomen het bos niet zie. Ik heb zelf een Clio 4 RS
RemcoRS79
beginner
Contacteer:

Bericht door RemcoRS79 »

Fabian86 schreef: 02 aug 2019 21:02 Hoi,

Nou, heeft wel een week geduurd, Phoe, maar het pakketje is binnen :smile:

Afbeelding

Denk dat ik volgend weekend hem kan monteren.
Ik laat weten hoe het gegaan is :thumbs:

Groeten, Fabian

Nou, foto's moet ik nog ff wat op vinden via Google uit m'n album delen werkt dus niet. :sad:
Hey Fabian ik zie dat jij ook een Clio 4 RS heb. Ik kwam een reactie tegen van jouw op een topic over het installeren van een achteruitrijcamera. Is het jouw gelukt om deze in te bouwen. Ik heb zelf een R-link. Ik hoor het graag van je !!

Mvg. Remco
Fabian86
beginner
Contacteer:

Bericht door Fabian86 »

Goedenavond,

Ik heb de MediaNav, ben ik pas later achtergekomen dat ik de clio al had gekocht. Maarja, werkt ook prima.

Heb de kit welke in je nummerplaat verlichting gaat gekocht via AliExpress. Het monteren en installeren ook zelf gedaan. Je moet wel een beetje handig zijn ivm het doorvoeren van de kabels, door de bumper, voeding zoeken, kabel naar voren brengen enz.
Is zeker goed te doen, maar neem de tijd er voor.

Beeld is prima. Geeft in ieder geval veel meer overzicht. Het zicht via het achterraam is erg beperkt, met camera is het echt een hele verbetering.

Groeten, Fabian
Renault Clio RS 4 Heden
Renault Clio RS 2 ex
Renault Megane 2.0 16V ex
bas47
beginner
Contacteer:

Bericht door bas47 »

archief uitpakken en de map die op de USB is gemaakt, in de map plaatsen. Controleer of er een map met de naam BIN in de map zit.

Plaats dus de USB in de Medianav UIT, zet de machine aan en zodra het DBOOT 2.0-logo in de linker benedenhoek verschijnt, veeg van rechts naar links, verschijnen berichten, druk op OK, dan zal de navigator niet opnieuw opstarten en het scherm zal verschijnen. Windows Embedded CE 6.0.
WinCE bereikt, druk op Mijn apparaat> MD en zoek de eerste BIN-map. Binnenin komt een bestand met de naam DMICOM, we drukken erop om het te starten.NEEM HIERVOOR MAXIMALE AANDACHT VOOR WAT U DOET, GEBRUIK EEN PEN OF NIB OM NIET TE MISSEN, EN DOE ALLES MET DE MOTORTOEGANG.Activering van achteruitrijcamera MN1 zonder terug te keren naar versie 4.0.3
Als u de achteruitrijcamera wilt activeren, gaat u naar Envirorment:
Waar "achteruitrijcamera" verschijnt, drukt u op Niet passend en selecteert u Aangepast.Druk vervolgens op de centrale knop "Write ECU config" op deze manier, ook aan de rechterkant verandert van Niet gemonteerd in Aangepast.Als u de richtlijnen wilt activeren, gaat u naar Achteruitrijcamera:
Waar "Voertuigtype voor RVC" verschijnt, selecteren we de richtlijnen die we willen.
B98 =Renault clio iv k98 =clio sporter
Druk vervolgens op de knop "Write GuideLine" en de waarde verandert aan de rechterkant.
Hierna drukken we op Enregistrer en wachten op het opslaan en opnieuw opstarten van de kamer is geactiveerd!
Als u uit fase 1 komt, moet u dit doen NA een herstart van de nav.

Als u de wachttijd wilt wijzigen van het scherm van de achteruitkijkcamera in het startscherm, gaat u naar Achteruitrijcamera:

Waar het verschijnt 'RVC-tijdweergave. tijd (500-10000ms) "door op te drukken verschijnt een toetsenbord, selecteer de laatste 0 (nul) en verwijder deze met de BS-toets
Druk vervolgens op de knop "Tempo-timer schrijven" om de waarde te bevestigen zodat deze ook naar rechts verandert

Voer geen andere waarden in dan 500 of 5000
Hierna drukken we op Enregistrer en wachten op het opslaan en opnieuw opstarten. Het is dan mogelijk om de map van de USB te verwijderen

We gaan het proberen ,misschien iemand die wel helpen?
Roccob
beginner
Contacteer:

Bericht door Roccob »

Is het mogenlijk om op de originele medianav evolution v1 9.1.3 te blijven en toch de camera te unlocken .
( Via het verborgen Micom menu ) of zo .
Wil liever niet downgraden .
Heeft iemand een Nederlandse instructie en de tools/bestanden .
Het is helemaal nieuw voor mij
Karlok
forum starter
Contacteer:

Bericht door Karlok »

Ik draai op 9.1.3

viewtopic.php?f=133&t=27568
Clio Estate IV ph2 0.9 TCe Limited Edition
Roccob
beginner
Contacteer:

Bericht door Roccob »

Ik zie de link naar het andere forum onderwerp . Daar heb ik de vraag ook gesteld , als ik via de gele knopjes en de code in micom ben wat zet ik dan precies “ aan en hoe”
Wouterclio1991
beginner
Contacteer:

Bericht door Wouterclio1991 »

Sanmercury schreef: 17 jul 2019 15:35
Sanmercury schreef: 12 jul 2019 15:32 Heeft iemand het artikelnummer van een originele camera voor een Clio Estate?
Iemand toevallig het verlossende woord? :laugh4:
Is het jou gelukt de camera op het orginele R link scherm te krijgen?

Ik heb de activatie al gedaan camera staat dus aan krijg alleen nog geen beeld op het scherm!
Meulmeester
beginner
Contacteer:

Bericht door Meulmeester »

Heb net ook radio LAN5810 in Clio 4 gezet. Nieuwste versie medianav 3. In micron reverse camera geactiveerd. Alleen geen beeld bij in achteruit zetten versnelling.
Heeft iemand idee wat ik nog kan doen?
RoytjeP
forum starter
Contacteer:

Bericht door RoytjeP »

Deed deze het wel bij je oude MediaNav? Of is het pas eerste keer dat je het probeert?
Het is een poging waard om hem nog een keer via Micom UIT te zetten. Hard Reset. Daarna nog een keer op RVC aan. Hard Reset.
Sanmercury
beginner
Contacteer:

Bericht door Sanmercury »

Weinig wijzer gewerden het afgelopen jaar......wel weet ik dat er bedrading aanwezig is op mijn R-Link van pin 18 t/m 21. Er zou dus een voorbereiding aanwezig kunnen/moeten zijn voor een camera.

Voordat ik alle plastic rommel achterin los haal hoop ik toch echt dat iemand weet welke kabel hier zou moeten liggen. Iemand?
mes
beginner
Contacteer:

Bericht door mes »

Hallo,

Ik heb een vraag over achteruitrij camera clio 2015. Ik heb het spul uit china besteld en aangesloten.
kenteken verlichting, ledlamp achteruitrijcamera werkt ook alleen heb ik geen beeld. moet ik een update doen ofzo of activeren. wie kan mij helpen
Red-Devil84
forum member
Contacteer:

Bericht door Red-Devil84 »

Heb je ook de signaal kabel aangesloten achter op de radio
En je moet idd in de micom je camera ook nog even activeren

Welke medianav heb je dan kan ik even kijken of ik het juiste bestand heb voor je voor de micom en de wachtwoorden
Sisat72
beginner
Contacteer:

Bericht door Sisat72 »

Hoi Red-Devil84,

Ik heb en MN1 met versie 7.0.5 en zou graag wat meer info over Micom willen. Moet je bijvoorbeeld een bepaalde mapnaam maken op de usb-stick waar je de BIN file in plaatst?

Alvast bedankt

UPDATE 23/8: heb de MICOM instructies gevonden via andere threat in het forum. Voorzichtig e.e.a. met stylus-pen de achteruitrijcamera voor mijn RS geactiveerd. Ik heb camera via 'wens.com'' besteld en reeds alles in de bumper voorbereid. Als ik komend weekend er aan toe kom om de kabel naar de MN1 door te trekken, dan laat ik het resultaat weten. Voorlopig is mijn volgorde dus (1) softwarematig alles voorbereid - gereed (2) camera aansluiten op voeding & MN1 - openstaand (3) test en bevestigen - openstaand

:sunny:
fred broek
beginner
Contacteer:

Bericht door fred broek »

Ik heb in de Clio 4 van mijn vriendin een achteruitrijcamera gemonteerd die ik bij Aliexpress heb besteld. alles zat erbij en de montage was niet zo moeilijk , alleen om de juiste kabel te vinden van de achteruitrijverlichting was even een crime. Toch gevonden en het blauwe kabeltje van de set hierop aangesloten en gecontroleerd. De
accessoire + aansluiting van de sigarettenaansteker afgetapt en toen werkte het natuurlijk nog niet. Op dit forum kwam ik er achter dat de software aangepast moest worden en ik heb gekozen om naar de plaatselijke Renault dealer (van Kesteren Kampen) te gaan en via de OBD aansluiting de setting aan te passen. Binnen 5 minuten was het gelukt en hoefde ik de internet software niet te gebruiken. Alleen de dynamische setting kon niet geactiveerd worden maar dat ligt aan het type camera. Ik denk dat ik de fisheye camera ga vervangen voor een groothoek ( € 3,75 Aliexpress) en dan is alles helemaal top. Wanneer je een goede relatie met de Renault dealer hebt lijkt het me verstandiger om de setting daar aan te passen om fouten te voorkomen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”