Aankooptips Clio 3

Voor algemene Clio III vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Algerino
forum starter
Contacteer:

Re: Clio 3 ph1 1.4 of 1.6-16V aanschaffen??

Bericht door Algerino »

Beste leden,

Ik heb een Clio III '06 1.4 16V Dynamic Luxe genomen met 190dkm erop, tijdens inruil van mijn
oude Clio I en beetje bijbetaald. Alleen de koppeling vind ik pas te hoog grijpen hopelijk is dat
af te stellen.

En nog iets mijn koelvloeistof ziet er niet meer zo fris uit, beetje bruin lijkt alsof er water in is gedaan
beetje verwaarloosd qua onderhoud.
Is er iemand die weet hoe het zelf kan verversen en reinigen?
Misschien met 1L schoonmaakazijn en water en dan aftappen?

Hoor het graag! :wink:
Clio III 1.4-16V Dynamic Luxe (2015 - heden)
Clio I phase 3 1.4 MEXX 5D (2013 - 2015)
Contacteer:

Bericht door Age »

Geen idee verder, maar wel veel plezier met je nieuwe clio!
Groet, Age
Algerino
forum starter
Contacteer:

Bericht door Algerino »

Dank jullie wel :wink:
Clio III 1.4-16V Dynamic Luxe (2015 - heden)
Clio I phase 3 1.4 MEXX 5D (2013 - 2015)
gooliath
beginner
Contacteer:

Aankoop advies Clio 1.4 m.b.t. LPG

Bericht door gooliath »

Beste formleden,

Ik ben op zoek naar nieuwe occaison, ik wil namelijk op LPG gaan rijden. Na lang zoeken en veel lezen op internet lijkt de Clio 1.4/1.6 het meest geschikt voor LPG. Begreep dat dit een van de meest geschikte auto is i.v.m. geharde kleppen.

Nu ben ik op marktplaats een mooi exemplaar tegen gekomen:

Een Clio 1.4 16V, bj 2005, 103000KM, (4000 euro). Nu vraag ik me alleen af om een auto van 10 jaar oud en met 100000 KM op de klok nog om te laten bouwen naar gas. De Clio zal het toch 6 jaar moeten gaan volhouden om het allemaal een beetje rendabel te maken.

Ben erg benieuwd, wat jullie hier van vinden of dat jullie dit eventueel afraden i.v.m. hoge kosten, die je er mogelijk aan zal krijgen?

Groet,
Hugo
Contacteer:

Re: Aankoop advies Clio 1.4 m.b.t. LPG

Bericht door Age »

Persoonlijk, en ook volgens de kenners, ga voor een 1.6.
Die schijnt het meest geschikt te zijn.
En voor die andere vragen, tja... geen idee. Ik rij super tevreden rond op gas, maar de onwetenden zeggen dat je er alleen maar op moet koken...
Lekker belangrijk, ik heb een tank vol voor 2 tientjes...
Maar persoonlijk zou ik er één zoeken met iets minder kilometers op de teller, of er één kopen waar het al in zit.
En laat je eens vooraf informeren door een goede gas inbouwer.

owja, welkom.
Groet, Age
rdi
forum starter
Contacteer:

Bericht door rdi »

Op gas rijden gaat prima, in het verleden met andere merken nooit problemen mee gehad ook niet met hoge km-standen.

Je zou misschien ook een diesel kunnen overwegen.
Het is in wegenbelasting ongeveer 100 euro/kwartaal duurder tov LPG, de verbruikskosten zijn bij 15000 Km/jaar ongeveer gelijk.
2e hands diesels zijn er ook te vinden met km-standen tussen de 100K en 140K voor niet hele rare prijzen terwijl je bij die Clio van 4000 euro ook nog zo'n 1850 euro rekenen voor inbouw LPG.

Maar nogmaals LPG is een prima alternatief voor goedkoper rijden zeker tov benzine.
Renault Clio III ph2 dCi
Collection met pack-comfort + carminat live
Palermo
beginner
Contacteer:

Bericht door Palermo »

Ik rij een Clio 1.4 uit 2006. LPG-installatie laten inbouwen nu ongeveer 3 maanden geleden en ben super tevreden. (iedere keer weer lachen aan de pomp)
Oh ja, op het moment van inbouw had ik een kleine 128.000 km op de teller staan. De auto heb ik mei 2012 gekocht met 78.000 km op de teller.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Hanzo-307
beginner
Contacteer:

Re: Aankoop Renault Clio Estate

Bericht door Hanzo-307 »

Even voorstellen; ik ben Hanzo
en sinds augustus 2015 ook in het bezit van een Clio 1.2 TCE Estate / Nov, 2009 (100 pk) met 62.000 km op teller ik vind het een super wagentje..ook heb ik er 17 inch velgen onder gelegd, stuurt supper strak!! vorige auto was een C5 2.0 die was heerlijk comfortabel lux enz, MAAR zo,n Clio is toch ook wel lekker pittig ...... verbruik 1;14 (zonder airco aan)

Even over die distributie / riem \ naar mijn idee heeft, ook (volgens de monteur) mijn Clio een D- Ketting ipv een riem,, dus vervangen is dan voorlopig niet aan de orde? maar voor michiel, zou ik zeggen ga er voor!! BESTE GR. Hanzo
MichielHagen
beginner
Contacteer:

Bericht door MichielHagen »

Ik ben nu inderdaad toch aan het kijken naar een TCE, helaas nog geen kans gehad erin te rijden, maar heb deze op het oog:

http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... 5-b293da33

Heeft inderdaad een distributie-ketting.
king_
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door king_ »

Wij rijden een TCE in de coupe versie. Mijn onderhoudshistorie heb ik hier staan, en kun je bekijken.

Het blokje is degelijk en fijn rijdend. Wel gouden regel: goed warm rijden, en laatste kilometer turbo niet belasten verlengt de levensduur van de motor.
Ik rij gemiddeld 6,8 op de 100. Wat nog dure jongens qua rekening zijn: remschijven/remblokken/banden.
Check ook even of met de distributieriem (volgens mij heeft de tce echt een riem hoor) ook de waterpomp mee vervangen is.
Dit wordt regulier gedaan, omdat ze nog wel eens willen lekken als ze los geweest zijn.

Overigens is het TCE blok volgens de theorie prima opgewassen tegen de extra stress van de (kleine) turbo: aandrijfassen zijn gehard, en er zijn nog een aantal andere maatregelen genomen tov de reguliere 1.2
Clio 3ph1 Rip Curl 1.2 TCE, 2009
BadEend
forum starter
Contacteer:

Bericht door BadEend »

LPG installatie is alleen zinvol als je genoeg km's rijd en dan heb je hem veel sneller terugverdiend als in 6 jaar.
Het voordeligste is om een auto te kopen waar al een LPG installatie inzit, deze zijn amper duurder als een auto zonder omdat de LPG installatie dan al "afgeschreven" is. Dit heeft ook tot gevolg dat het omslagpunt veel lager ligt.
Let er wel op of de LPG installatie goed ingebouwd is en als je hem achteraf laat inbouwen kies dan een goede inbouwer uit!
Een goede inbouw is namelijk belangrijker als het merk LPG installatie.
Clio1985
beginner
Contacteer:

Clio 3 Rs of Clio 4 Rs

Bericht door Clio1985 »

Beste Forum Leden,

Ik zit te twijfelen tussen een Clio 3 of een Clio 4 Rs.
Heb 6 maanden terug een Clio Gordini Rs gehad ook op deze forum te vinden, maar deze is verkocht en rij tijdelijk in een
Nissan Micra \o/
Ik wil weer een Rs aanschaffen maar twijfel of het een 4 of toch een 3 moet zijn.
is de Clio 4 rs het zelfde plezier als de 3 rs met rijden net als een klein bommetje.
aangezien je op de 4 rs een automaat hebt is dat wat met die 1.6 turbo blok of is de 2.0 beter ?

Kunnen jullie me het e.e.a adviseren aub ?

alvast bedankt voor jullie hulp.
martll
forum member
Contacteer:

Re: Clio 3 Rs of Clio 4 Rs

Bericht door martll »

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Clio 4 RS, maar dat heeft natuurlijk een ander financieel plaatje.
Er zijn zat vergelijkingstesten te vinden op internet/Youtube. Kijk die eens zou ik zeggen.
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Ik heb enkel meegereden in een 2RS en een 3RS....mijn voorkeur gaat uit naar een 3RS vanwege de handbak. Leuk die automaat als je hem dagelijks gebruikt. Maar voor het plezier......

Das echter heel persoonlijk, dus ik denk dat je beter gewoon kunt gaan proberen. ;)
Midri
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door Midri »

Een 4RS is gemakkelijk als daily te gebruiken aangezien deze bijlange na niet zo "hardcore" is als de 3RS. Meer luxe, automaat, geen recaro's, ... Qua snelheid moet een 4RS het van zijn launch hebben en niet zozeer van de tussensprintjes. Het is een fijne bak maar zal zeker nooit de status halen van de 3RS met zijn langere adem, kuipstoelen en handbak.

Het komt er vooral op neer wat je zelf wilt en hoe je de wagen gaat gebruiken. De mijne is zeker een daily en ik had sowieso een automaat nodig dus de keuze was makkelijk. Moest ik een trackday geval zoeken of zelfs een daily met handbak voor de fun, zou ik richting de 3RS hebben gekeken.

@NicoK: Als je zaterdag eens wilt meerijden laat maar weten :)
Met vriendelijke groet, Tommy

Afbeelding
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Daar zeg ik geen nee tegen Tommy!
Clio1985
beginner
Contacteer:

Bericht door Clio1985 »

bedankt allen voor juliie reactie.

Ik ga denk ik toch voor de clio3 rs dat ik ook kwa uiterlijk ( bredere uiterlijk) mooier vind dan de clio 4
ik vind de clio4 meer een gezins auto geworden zal ook wel sneller dan de 3rs zijn en als je hem chipt nog eens sneller,
maar wat jullie ook zeggen je mist de recaros de rode brembo klauwen die erop zitten.
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Midri schreef:Een 4RS is gemakkelijk als daily te gebruiken aangezien deze bijlange na niet zo "hardcore" is als de 3RS. Meer luxe, automaat, geen recaro's, ... Qua snelheid moet een 4RS het van zijn launch hebben en niet zozeer van de tussensprintjes. Het is een fijne bak maar zal zeker nooit de status halen van de 3RS met zijn langere adem, kuipstoelen en handbak.

Het komt er vooral op neer wat je zelf wilt en hoe je de wagen gaat gebruiken. De mijne is zeker een daily en ik had sowieso een automaat nodig dus de keuze was makkelijk. Moest ik een trackday geval zoeken of zelfs een daily met handbak voor de fun, zou ik richting de 3RS hebben gekeken.

Een Clio 3 RS is helemaal niet zo hardcore, hooguit met cup onderstel. Verder gemakkelijk als daily te gebruiken.
Clio1985
beginner
Contacteer:

Bericht door Clio1985 »

Frank [Factory] schreef:
Midri schreef:Een 4RS is gemakkelijk als daily te gebruiken aangezien deze bijlange na niet zo "hardcore" is als de 3RS. Meer luxe, automaat, geen recaro's, ... Qua snelheid moet een 4RS het van zijn launch hebben en niet zozeer van de tussensprintjes. Het is een fijne bak maar zal zeker nooit de status halen van de 3RS met zijn langere adem, kuipstoelen en handbak.

Een Clio 3 RS is helemaal niet zo hardcore, hooguit met cup onderstel. Verder gemakkelijk als daily te gebruiken.
Ja dat vind ik ook had destijds een Meganr 3 rs gekocht van een jaar oud met het sport onderstel dat vond ik goed te doen voor dagelijks gebruik.
Ik lees veel gebreken voor de clio 4 rs dat de automaat bak traag is met schakelen en andere motorische mankementen heb ook zoon idee dat de 2.0 motor sterker in mekaar zit alleen je hebt wel een DB riem en bij de 4 rs een ketting.

maar ik ga voor de 3 rs met de roden brembo's en het liefst in de kleur geel :D maar aangezien er in NL weinig verkrijgbaar zijn zal ik uitwijken naar duistland of belgie.
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Pas alsjeblieft goed op dat je een goede koopt, zeker uit het buitenland. Ik heb er veel gedoe mee gehad. Beter wat langer zoeken dan de eerste kopen die je tegenkomt.
Clio1985
beginner
Contacteer:

Bericht door Clio1985 »

Frank [Factory] schreef:Pas alsjeblieft goed op dat je een goede koopt, zeker uit het buitenland. Ik heb er veel gedoe mee gehad. Beter wat langer zoeken dan de eerste kopen die je tegenkomt.
İk wil er 1 pas volgend jaar halen dus lekker op me genak kijken
En zeker niet haasten.

Heb je nog punten waar ik moet opletten bij zulke auto's
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

In mijn geval een grote pluim uit de uitlaat, haha.
Ik zou vooral kijken naar hoe er mee om gesprongen is. Lijkt hij smoezelig van binnen, dan zal hij dat ook sneller onderhuids zijn. Slijtage aan stuur en stoelen is een bekend ding aan de 3 RS. Motorisch enz. is lastig te zeggen. Rijd er gewoon meerdere, zodat je kunt vergelijken.
royke1510
beginner
Contacteer:

Help ik zit in dubio! @ aankoopadvies

Bericht door royke1510 »

Hallo allemaal,

Ik ben al tijdje actief op het forum, echter in een andere sectie! Rij nu al 3,5 jaar met veel plezier in mijn Clio 2. Nu komt echter de tijd dat ik toch een aantal opties begin te missen, cruise, airco/clima, nu kwam ik deze toevallig op marktplaats tegen en deze staat ook nog eens om de bocht van waar ik woon!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... e=lr&pos=5

Nu ben ik vandaag even wezen proefrijden en wat een zonnetje! Alles functioneert prima en naar mijn mening is de prijs ook niet de hoogste! De distributieriem moet wel vervangen worden en de auto geeft zelf aan dat de kleine beurt voor de deur staat. De garagehouder was hier ook niet geheimzinnig over hij vertelde me ook al dat wanneer ik de auto echt wil hebben hierover te praten valt.

De auto is ingeruild bij wealer, en deze garage heeft eerste keus op de ingeruilde auto's van wealer en daar komt deze dus vandaan. De lak is nog goed in orde alleen op de motorkap zitten enkele uitgebeten plekjes van vogelpoep, echter ben ik er van overtuigd dat ik deze zelf nog wel weg krijg met de DAP.

Nu hoop ik dat jullie me nog tips en trucs of advies willen geven rondom het aanschaffen van deze, of een vergelijkbare clio.

Groetjes,

Roy
Zondags rijden doe je op zondag en zondag blijf ik van de weg
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Help ik zit in dubio! @ aankoopadvies

Bericht door NicoK »

Als het goed voelt doen. Heel simpel. ;)
BadEend
forum starter
Contacteer:

Re: Help ik zit in dubio! @ aankoopadvies

Bericht door BadEend »

Controleer of alle dashboard lampjes aangaan en weer uitgaan na het starten. (zoals van airbag, motormanagement etc)
en of de airco (moet langdurig koude lucht uitkomen maar werkt alleen boven de 3 graden buitentemperatuur)
en de cruise control nog goed werken.
Kijk ook of de banden gelijkmatig afgesleten zijn en kijk naar het olie en kvs peil.
Wat ook belangrijk is is om te kijken of de hendels van het knipperlicht en de ruitenwisser goed werken, deze gaan namelijk vaak kapot.
Als je op de auto knop op de knipperlichthendel drukt moet je de melding krijgen lichtautomaat aan of uit.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Algemeen (vraag & antwoord)”